מינויים

דב שוורץ יקבל פרס ישראל בתחום חקר מחשבת ישראל

בנוסף, הכריז שר החינוך קיש כי  האומנית מיכל רובנר, מהמייסדות של בית הספר לאומנות "קמרה אובסקורה" בתל אביב, תזכה בפרס ישראל בתחום האומנות הפלסטית
מערכת ice | 
דוד שוורץ (צילום אילן בן עמי)
שר החינוך יואב קיש הודיעה היום (שלישי) על זכייתו של חתן פרס ישראל, פרופ' דב שוורץ, בתחום חקר מחשבת ישראל, פילוסופיה וקבלה לשנת תשפ"ג. ועדת הפרס התכנסה בראשותו של פרופ' זאב גריס ובהשתתפותם של החברים: פרופ' עמירה ערן, פרופ' זאב הרוי ופרופ' מנחם קלנר.
בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי: "פרופ' דב שוורץ קבע נורמות חדשות של שיטה ומחקר ברבים מתחומי חקר ההגות היהודית. חיבוריו  ממפים את  החוגים הפילוסופיים שפעלו בספרד, בפרובנס ובביזנטיון בשלהי ימי הביניים. מחקריו עוקבים אחר תולדות הרעיונות וקבוצות הוגים בעלות מכנה משותף הגותי מובחן".
כמו כן, הועדה נימקה כי "ראוי לציין במיוחד את הדגשת המימד התיאולוגי בהגות הציונות הדתית ואת תרומתו רבת הערך לחקר מקומה של המוסיקה בהגות היהודית".
פרס ישראל הוא הפרס החשוב והיוקרתי ביותר הניתן במדינת ישראל בתחומים שונים ומגוונים בהוויית העשייה והיצירה בישראל. הפרסים יוענקו במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינת ישראל.
ביום שני, הכריז השר כי כלת פרס ישראל בתחום האומנות הפלסטית היא האומנית מיכל רובנר. ועדת הפרס התכנסה בראשותה של ד"ר דליה מנור ובהשתתפותם של החברים ד"ר איה לוריא, יובל ביטון וסרג' תירוש.
מיכל רובנר היא מהמייסדות של בית הספר לאומנות "קמרה אובסקורה" בתל אביב, מוסד חלוצי שביסס את זירת הצילום האמנותי העכשווי בישראל.
בנימוקיה ציינה ועדת הפרס כי "מיכל רובנר היא מבכירות האומניות הישראליות. יצירתה האומנותית מתייחדת בשפה מקורית ופורצת דרך בתחום הצילום, הווידאו והמיצב האדריכלי. רובנר זכתה להכרה משמעותית והצלחה בארץ ובעולם על ידי המוזאונים החשובים וקהל שוחרי האומנות. יצירתה של מיכל אוניברסלית, במובן העמוק ביותר של המילה, נוגעת בכל אדם, בכל מקום, אולם בה בעת, ניכרים בה המיתרים המתוחים, הקשורים בקצותיהם ליתדות הנעוצים כאן".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה