בארץ

מחאת טייסים נגד השר יואב קיש: "בושה, איך אתה ישן בלילה?"

חבריו לשעבר של השר יואב קיש מהטייסת בחיל האוויר יצאו במחאה חריפה על תמיכתו ברפורמה המשפטית, וחלקם הפגינו מול ביתם. 350 לוחמי צוות אוויר חתמו על מכתב שנשלח לשר: "מתביישים שאתה לוקח חלק בהליך הרסני"
מערכת ice | 
יואב קיש (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
שר החינוך יואב קיש, טייס קרב בחיל האוויר לשעבר, מתמודד בימים האחרונים מול מחאה חריפה של חבריו לשעבר מהטייסת, עקב תמיכתו ברפורמה המשפטית.
שלשום התקיימה הפגנת מחאה של טייסים מחוץ לביתו של השר קיש, בכיכר כופר הישוב ברמת-גן. חלקם תקפו אותו גם בקבוצת הוואטסאפ המשותפת לטייסת, וגילו כי הוא נטש את הקבוצה. "בושה גדולה ואכזבה נוראית", כתבו הטייסים.

רס״ן גיל וייסמן, מפקדו של קיש בקורס הטייס, אמר בהפגנה: ״כמי שנתן לך סולו כטייס קרב, אני קורא לך ליושר, אמינות למדינת ישראל הדמוקרטית והליברלית. יש לך הזדמנות לתקן כיוון, זו הזדמנות אחרונה. הילדים שלך לא יסלחו לך אם לא תיקח את ההזדמנות הזאת ותחזיר את הדמוקרטיה הליברלית שלנו״.
 
בנוסף, כ-350 לוחמי צוות אוויר בעבר ובהווה חתמו על "מכתב הטייסים" שנשלחו לקיש, ובו קראו לו להתנער מהרפורמה: "אנו מתביישים בכך שמי שגדל וצמח בחיל האוויר הישראלי, כלוחם צוות אוויר, שירת שנים רבות בסדיר ובמילואים בחוד החנית של כוח ההגנה על המדינה, נותן ידו ולוקח חלק בהליך הרסני, בהליך חקיקה רשלני, ולפגיעה כל כך גדולה בחוסן העם, אחדות בעם, בדמוקרטיה הישראלית, ופוגע במדינה כולה", כתבו.
 
"אתה, בהצבעתך, נתת קולך לחקיקה מהירה, רשלנית, שלא נשקלה בכובד ראש הראוי בהתאם להשלכות שלה על המדינה והעם", סיכמו הכותבים. "זוהי פגיעה בכוחותינו, כוחותינו הם כל עם ישראל. לא מאוחר להזכיר שמח"ל כולל את המילה 'ליברלים'. והיכן אתה?".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה