קריירה ולימודים

בוטלה השביתה בתיכונים: שנת הלימודים תיפתח כסדרה

משרד האוצר הודיע על הסכמות מול ארגון המורים והסרת איום השביתה בבתי הספר התיכונים
מערכת ice | 
רן ארז יפה בן דוד (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
ארגון המורים העל יסודיים הודיע הערב (רביעי) כי הגיע להסכמות עם משרד האוצר, המשא ומתן הגיע לסיומו ושנת הלימודים תיפתח מחר כסדרה. בזאת בא לידי סיום האיום שריחף מעל ראשיהם של הורים ותלמידים רבים, וכל מוסדות החינוך יפתחו מחר את שעריהם - לאחר שגם הסתדרות המורים הכריזה על גמר סכסוך העבודה היום בשעות הבוקר.
פרטי ההסכם עם ארגון המורים העל יסודי עוד לא פורסמו, אך פרטי ההסכם שנחתם מול הסתדרות המורים כבר פורסמו ואף זכו לביקורת מצד חלקים בציבור. עיקרי ההסכם כוללים: עלאת שכר לעובד הוראה המתחיל ל-9,000 שקל ותוספות של -1,100 שקל לכל הפחות לעובד הוראה. כמו כן, ינתן מענק התמדה של 10,000 שקלים לאחר שלוש שנים במערכת. כמו כן, העלאת שכר המנהלים המתחילים ל- 19,000 שקל.
 
בנוסף, הובטח שיפור שכר בגין תפקידים נוספים: מול חינוך לא יפחת מ- 1,000 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים, גמול ריכוז שכבה וסגן מנהל שני לא יפחת מ- 1,100 שקל  או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים. גמול ניהול גן לא יפחת מ- 1,500 שקל או גמול אחוזי הגבוה מבין השניים, הגדלת גמול הייעוץ מ12% ל18%, הוספת גמול למחנכות ומנהלות גן המשלבות בכיתתם ילדים עם צרכים מיוחדים, העלאת שיעור המשרה המינימלי עד ל100% בהדרגה, ייעול בהליך הפיטורים, הארכת התקופה לקבלת קביעות לשלוש שנים. שקט ומיצוי עד 31.12.2026.
לאחר חתימת ההסכם דיווח כתב ice, דוד זולדן, על כך שלטענת הגננות הן הודרו מההסכם: "אנחנו בהלם, השתמשו בנו וזרקו. הגננות נותרו בחוץ וילדי הגנים הופקרו. המאבק שלנו רק מתחיל. המצב המחפיר של גני הילדים והתנאים המחפירים של הגננות נזרקו החוצה. יפה בן-דויד השתמשה בגננות להפגנות ושביתות ולבסוף לא קיבלנו דבר בהסכם. היא ומשרד החינוך שכחו כנראה שהחינוך מתחיל בגן".
גם יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הביע מורת רוח על כך שההסכם מפלה לרעה את אנשי החינוך החרדים: "שר האוצר מחזיק את המדינה במשך חודשים ארוכים תוך פגיעה בהיערכות לפתיחת שנת הלימודים, ותוך כדי איומים על הוצאת צווי מניעה על המורים והמורות. כשבסופו הוא מעלה את השכר למורים כפי שהיה נדרש בהתחלה, ופוגע בסממנים היהודים כדוגמת לימודים באסרו חג, כולל אסרו חג פסח וסוכות. אני חוזר ואומר, כל הסכם חייב לכלול בתוכו על פי חוק את עובדי ההוראה החרדים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה