רכב

מירי רגב נגד בכיר נוסף: תקדם את הדחת מנכ"ל רכבת ישראל

לאחר שקידמה את הדחתו של מנכ"ל רשות שדות התעופה, מירי רוגב פונה לניסיון מחודש של הדחת מנכ"ל רכבת ישראל, מיכה מייקסנר. יו"ר הרכבת צפוי לבקש לשכור את שירותיו של יועמ"ש חיצוני כדי לקדם את המהלך
מערכת ice | 
מירי רגב (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
זמן קצר לאחר שהצליחה להדיח את מנכ"ל רשות שדות התעופה, היום מדווח כי שרת התחבורה מירי רגב תפעל כדי להדיח את מנכ"ל רכבת ישראל מיכה מייקסנר. כמו כן, בעזרת יו"ר הרכבת משה שמועני שצפוי לבקש את שירותיו יועמ"ש חיצוני כדי לדון ולקדם את הנושא.
כמו כן, לפי כלכליסט מתברר כי זו לא הפעם הראשונה שרגב מנסה להדיח את מייקסנר מתפקידו, כאשר הפעם הקודמת הייתה בשנת 2021 והניסיון נעצר על ידי שרת התחבורה היוצאת מרב מיכאלי ובכירים נוספים בממשלה.
בצל הידיעות על ניסיון ההדחה החדש-ישן עולים קולות שטוענים כי מדובר במהלך פוליטי ולא מקצועי, היות שמייקסנר נחשב לבעל תפקיד מוערך, שפעל רבות למען רכבת ישראל בשנות פעילותו. אחד מהישגיו הגדולים הוא קידום פרויקט החשמול של הרכבות, אשר כ-60% ממנו כבר הושלם. 
בעת זו העילה הרשמית לניסיון ההדחה זו לכאורה העובדה שמייקסנר נכשל לפעול לרכישת קרונות נוספים לרכבות, במטרה לצמצם את העומס והגודש ברכבות הנוסעות. 
כאמור לא מדובר בניסיון ההדחה הראשון שרגב ניסתה, והצליחה, להוציא לפועל לאחרונה. לפני מספר חודשים היא קידמה את הדחתו של מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי שלבסוף בחר להתפטר בעצמו. לצד זאת, עזבו מספר אישים בכירים לאור ההתנהלות, בהם מנהל רשות התחבורה הארצית רן שדמי, ראש מנהל התשתיות במשרד התחבורה שי קדם ונוספים.
גם יו"ר רכבת ישראל שמעוני פעל בדרכו כדי לעקוף את פעילותו של מייקסנר, וזאת לאחר שביקש להעביר את החלטות הדירקטוריון לייעוץ משפטי חיצוני וזאת במטרה לפטר את מייקסנר, כמו בעת זו, אך הניסיונות הללו בעבר נבלמו על ידי בכירים באוצר וברשות החברות. כעת, ייתכן ואין מי שיבלום את המהלך בממשלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה