רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: הקו הראשון של המטרו בדרך
דיון בנוגע לתוכנית למרכז תחבורה משולב (מתח"ם) יוספטל התקיים בכנסת ומציין אבן דרך שמעותית לקידום פרויקט מערכת המטרו בגוש דן מאחר שזו התוכנית המפורטת הראשונה למתח"מ על רשת המטרו. כך זה הולך להיראות
ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע), בראשות מ"מ יו"ר יעל סלומון, דנה אתמול (שלישי) בתוכנית למרכז תחבורה משולב (מתח"ם) יוספטל שמקודמת במסגרת תמ"א 65/ 1, והמליצה למועצה הארצית לתכנון ולבניה להעביר את התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור.
דיון זה מציין אבן דרך משמעותית לקידום פרויקט מערכת המטרו בגוש דן מאחר שזו התוכנית המפורטת הראשונה למתח"מ על רשת המטרו. תמ"א 65 קודמה בהתאם להחלטת ממשלה מש/ 200 מ-1.8.2021 לקידום הערכות לאומית לפיתוח מערכת המטרו במטרופולין גוש דן.
במסגרת החלטה זו, מקודמות תוכניות מפורטות לשבעת מתחמי תחבורה משולבים (מתח"מים) החשובים והמורכבים ביותר ברשת קווי המטרו, ביניהם מתח"ם יוספטל, נשוא תמ"א 65/ 1. כמו כן, מקודמים בתוכניות מפורטות נוספות מתח"מים בגלילות, סבידור, השלום, ההגנה, מע"ר בן צבי וכפר גנים.
הדמיית מרכז התחבורה המשולב (קרדיט: יער אדריכלים)
מרכזי התחבורה מתוכננים בהתאם לעקרונות הכוללים, בין היתר, דגשים ליצירת קישוריות נוחה ויעילה בין אמצעי תחבורה ציבורית שונים, לשילוב המתח"מ בסביבה העירונית, והפיכתם למוקדים עירוניים פעילים ואטרקטיביים לנוסעים ותושבים כאחד.
המתח"מ ביוספטל כולל אולם נוסעים בסמוך לתחנת רכבת יוספטל הקיימת, מבנה תת-קרקעי חדש בממשק בין תחנות קווי המטרו M1 ו-M3 בצומת הופיין ואילת בחולון, והוספת גשר רזיאל מעל נתיבי איילון כדי לחזק את חיבוריות בין מוקדים להתחדשות עירוניות בערים בת ים וחולון.
הדמיית מרכז התחבורה המשולב (קרדיט: יער אדריכלים)
על מנת לאפשר את אולם הנוסעים החדש בתחנת הרכבת ולהפוך את מרחב התחנה לנוח ומזמין יותר להולכי רגל, התוכנית מציעה לבטל את הרמפות הקיימות מדרום למחלף יוספטל בנתיבי איילון. שינויים אלו ייצרו קישוריות מיטבית בין תחנת רכבת ישראל לבין תחנות קווי המטרו M1 ו-M3, וישפרו את המרחב האורבני וההליכתיות באזור שבין חולון ובת ים לאורך מסדרון האיילון.
עוד ב-
מ"מ יו"ר הולנת"ע וסמנכ"לית תשתיות במינהל התכנון, יעל סלומון: "לאחר השלמת התוכניות הסטטוטוריות לקווי המטרו, הדיון היום על מתח"ם יוספטל הוא צעד חשוב לקידום מערכת הסעת ההמונים בגוש דן ולעידוד השימוש בתחבורה ציבורית בישראל. בעולם רואים כי בכל רשת הסעת המונים ניתן דגש על קישוריות בין אמצעי תחבורה ציבורית ומרכזי התחבורה הממוקמים בנקודות הממשק המיטבית בין האמצעים מהווים מוקד עירוני אינטסיבי במרחב ציבורי תוסס ופעיל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
7.ממשששי 09/2025/23הגב לתגובה זו0 0בשנת 2055 יהיה מטרו. הנינים שלנו ישתמשו בוסגור
-
6.ישראל תמשיך להתרחב אז נחכה כל פעם 20 שנה עד שתהיה תחבצהשם 09/2025/22הגב לתגובה זו0 0לכל מקום חדש?סגור
-
5.בדרך ארוכהעולם 09/2025/20הגב לתגובה זו0 0אני בן 34, יש סיכוי שלפני מותי אני אספיק לנסוע במטרות?סגור
-
4.מדובר על עוד 30 שנים? למה למהר כל כך ? (ל"ת)איתן 09/2025/19הגב לתגובה זו2 1סגור
-
3.להתחיל את קו המטרו M1!דורון 09/2025/18הגב לתגובה זו1 0צריך עכשיו להתחיל לעבוד גם על קו M1 שעובר מרחובות ונס-ציונה, ראשון-לציון, רמלה ולוד כמו שמתחילים את העבודות בעיצומן על קו הכחול של השפלה!סגור
-
2.חניהאזרח ותיק 09/2025/18הגב לתגובה זו0 1הכול טוב מה עם חניוני רכב חלש מאודסגור
-
1.הכל טוב רק תתחילו לבנות , או לפחות כשתסתיים המלחמהאחד 09/2025/18הגב לתגובה זו2 0כל האזור ההוא צריך להיות עתידני עם הרבה שצ"פ 50-60 קומות. מיני מנהטן אגב אזור התעשייה לא צריך להיות משרדים , עד שיסיימו שם לא יהיה ביקוש רב למשרדים אלא לתעשייה 4.0סגור



