נדל"ן ותשתיות

פרויקט המטרו מסתבך: בעלי קרקע בעיר הזו תובעים סכומי עתק

מאבק משפטי בהיקף מאות מיליונים: בעלי קרקעות מתמודדים עם המדינה על פיצויי המטרו בקו M1. כמה מציעה המדינה וכמה דורשים בעלי הקרקע? ההכרעה בקרוב
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
עם סיום המועד האחרון להגשת תביעות פיצויים בעקבות פרויקט המטרו M1, מתגלה מאבק כלכלי עצום בין המדינה לבעלי קרקעות פרטיות. באזור מתחם התחזוקה של המטרו בראשון לציון בלבד, שהוקם על שטח של 97 דונם ליד תחנת הרכבת ראשונים, הוגשו תביעות שסכומן המשוער מגיע למאות מיליוני שקלים כך על פי הפרסום של כלכליסט.
הסכסוך מתמקד בפער העצום בין ההערכות: בעוד שבעלי הקרקעות דורשים 3,700 שקל למטר רבוע על בסיס עסקאות שנעשו בסביבה, המדינה מציעה פיצוי של 80 שקל בלבד למטר רבוע, תוך טענה שמדובר בקרקע חקלאית ולא בקרקע המיועדת לפיתוח עירוני. בכלכליסט פרסמו הבוקר (שני) כי בעלי הקרקעות, שמיוצגים על ידי עורך הדין אייל קוצ'ינסקי, טוענים שהפיצוי המוצע "מופרך ומקומם" ואינו משקף את הפוטנציאל האמיתי של הקרקעות להפוך לשכונת מגורים עם 1,231 דירות ו-184 אלף מטר רבוע של שטחי תעסוקה.

כזכור, בחודש מאי האחרון ועדת השרים לענייני תשתיות חיוניות, בראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אישרה את המקטע האחרון ברשת קווי המטרו בגוש דן - M1 צפון (תת"ל 101/ ג). אורך מקטע M1 צפון כ-28 ק"מ, והוא יחבר את כפר סבא ורעננה למרכז המטרופולין, דרך הרצליה, הוד השרון ורמת השרון. לאורך המקטע מתוכננות 20 תחנות, והוא יאפשר גישה מהירה ונוחה למרכזי התעסוקה, התרבות והפנאי במרכז גוש דן, ובכך להקל משמעותית על עומסי התנועה באזור.
המטרו הינו פרויקט התחבורה הגדול והמורכב ביותר במדינת ישראל, הכולל 150 ק"מ של מנהרות תת-קרקעיות ו-109 תחנות. המערכת צפויה לייצר כ-450 מיליון נסיעות בשנה (כ-2 מיליון נוסעים ביום).  מערכת המטרו תצטרף למערכת הרכבת הקלה בגוש דן, הכוללת את הקו האדום שכבר פועל בהצלחה, ואת קווי הרכבת הקלה הנוספים הנמצאים כעת  בשלבי  ביצוע.  מדובר  בנדבך  חשוב  בשיפור  התחבורה  הציבורית  בישראל,  שיאפשר  למדינה להיות בשורה אחת עם  שאר מדינות  המערב  בהן  קיימות  מערכות  מטרו  מתקדמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה