רכב
מהפכה בענף הרכב בישראל: הרפורמה שיכולה להוריד מחירים נחשפת
רפורמת הרכב הקריטית תקועה בפקק: חמש המלצות מהפכניות שיכולות להוזיל מחירים נמצאות בהמתנה
מצגת פנימית של משרד התחבורה שנחשפה חושפת את המלצות הצוות הבין-משרדי להגברת התחרות בענף הרכב - רפורמה שיכולה להשפיע דרמטית על השוק הישראלי. על פי הפרסום הבוקר (חמישי) בדה מרקר ההמלצות המרכזיות כוללות הגבלת היבואנים הגדולים לקונצרן רכב אחד בלבד (במקום חמישה כיום במקרה של כלמוביל), אישור יבוא מכוניות משומשות עד גיל שנתיים, הרחבת תקני היבוא לכלול מדינות נוספות, יצירת מדד אחזקת רכב שקוף לצרכנים, ובחינה מחודשת של מבנה המיסוי.
למרות שהמלצות אלו הוגשו עוד בנובמבר אשתקד, גרירת הרגליים של שרי התחבורה והכלכלה מעכבת את יישומן ומרחיקה את הסיכוי להוזלת מחירי הרכב בישראל - בשעה שהמחירים ממשיכים לטפס והריכוזיות בענף מתעצמת. במקביל, רפורמה נוספת בחלקי החילוף, שהייתה אמורה לגרום לשמאים לציין את מחיר השוק ולא את מחיר המחירון הגבוה, נתקעה בשל התנגדות שרת התחבורה מירי רגב - מה שמעלה ספקות לגבי הסיכוי למימוש הרפורמה המקיפה יותר בענף הרכב.
כזכור רק השבוע שוק הרכב הישראלי ששרוי בסטגנציה כמעט ארבעה חודשים, כאשר אפילו הנחות משמעותיות אינן מצליחות לפתות את הצרכנים חווה שינוי גדול. היבואנים מגלים תופעה חדשה: "חסינות הנחות" – הציבור פשוט אינו מעוניין ברכב חשמלי כרגע, למרות המבצעים המפתים לכאורה.
עוד ב-
על פי הפרסום בכלכליסט, מגוון סיבות הובילו למצב הנוכחי: היעדר בידול בין המותגים, עלייה בעלויות הרישוי, תשתית טעינה לא מספקת, וחשש מירידת ערך דרמטית – כולל החשש שהטכנולוגיה ה"חדשנית" של היום תהפוך למיושנת תוך שנה. בתגובה, היבואנים מנסים לחזור ללוח התכנון ולהבין לעומק את צרכי הלקוחות במקום להסתמך על הנחות בלבד, עם מהלכים כמו טרייד-אין במחיר מחירון, הרחבת אחריות על סוללות, ושיפור בתשתיות טעינה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה



