רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: רכבת ישראל בבשורה אדירה לנוסעים
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ. מירי רגב: "רק כך נשחרר את העומסים, נחסוך זמן יקר, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות ונפחית את צריכת הדלק, ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת"
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ.
פרויקט המעבר מאיתות חשמלי לאיתות אלקטרוני החל בשנת 2014 וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת, והתקנה של כל מרכיבי האיתות השונים; סימנורים, מסוטים, ומערכות בטיחות נוספות.
בכך, נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי יותר שיאפשר בהמשך שילובם של קטעי מסילה חדשים הנבנים כיום (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד), וכן יאפשר את השלמת פרויקט ה-ETCS LEVEL 2 המוטמע כיום ברכבת ישראל ועושה שימוש בתדרי סלולר רכבתיים. בזכות המערכת החדשה, תשופר ניהול תנועת הרכבות על ידי מרכז השליטה והבקרה הרכבתי, ותשופר רמת השירות והבטיחות.
מערכת האיתות האלקטרוני מאפשרת גמישות לשינויים עתידיים ומתאימה לשדרוגים והתממשקות למערכות שליטה ובקרה שונות, כמו למערכת ה- 'ETCS LEVEL-2' - המערכת המתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות המוטמעת בימים אלה ברכבת ישראל, וכן לפרויקט החשמול שמטרתו מעבר מרכבות דיזל לרכבות חשמליות חדישות, מהירות וירוקות מבחינה סביבתית. שני הפרויקטים נמצאים בתהליכי ביצוע מתקדמים.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב, מסרה: "הרכבת היא מרכיב מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שלי, וכולנו רתומים להבטחת התנאים שיאפשרו לה להסיע 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2040. רק מערכות הסעת המונים כמו רכבת ישראל והרכבת הקלה יכולות לספק חלופה הולמת לרכב הפרטי, וזאת בשילוב המערכות המשלימות סביב התחנות שיספקו לציבור חיבוריות וקישוריות מלאות".
עוד הוסיפה מירי רגב: "רק כך נשחרר את העומסים בכניסות למטרופולינים ובמרכזי הערים, נחסוך זמן יקר, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות ונפחית את צריכת הדלק, ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו מציינים היום את השלמת מערכת האיתות האלקטרוני של רכבת ישראל, צעד חשוב שיאפשר לנו להפעיל יותר מסילות ויותר קווים, ובתדירות גבוהה יותר. מערכת האיתות היא חלק משורה של טכנולוגיות מתקדמות שבעזרתן נמשיך לחבר את ישראל ברשת של רכבות חשמליות מהירות, מקריית שמונה עד אילת, נמשיך לקצר את זמני הנסיעה מכל מקום לכל מקום, ולהעביר את רוב תנועת המטענים מהכבישים לרכבת. זו התשתית לעתיד התחבורה בישראל."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: ״רכבת ישראל ממשיכה במלוא המרץ ביישום ומימוש תכנית הפיתוח רחבת ההיקף אותה מובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה, ועובדיה. תכנית זו נמצאת בשלבים מתקדמים עם התקדמות משמעותית בשלל הפרויקטים המבוצעים כיום: המסילה המזרחית, מסילת 431, פרויקט החשמול, הכפלת המסילות לחיפה ובאר שבע, הארכת הקו לירושלים ועוד. סיום פרויקט האיתות האלקטרוני יאפשר לנו להמשיך ולחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית, ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת".
עוד ב-
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שדרוג מערכת האיתות מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, שמטרתה שיפור השירות לנוסע, הפעלת רכבות חדשניות ומהירות, והגדלה ניכרת של מספר הנסיעות ברכבת מ-70 מיליון בתחילת העשור הנוכחי, ל-300 מיליון נסיעות בשנת 2040. אנו ממשיכים לקדם את מיזמי הפיתוח ולהטמיע מערכות טכנולוגיות מהחדשניות והיעילות ביותר בעולם התחבורה כיום, תוך שימת הנוסעים שלנו ובטיחותם במרכז סדר העדיפויות."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(19):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
16.עלק תנופה. הרכבת פשוט לא נוסעת (ל"ת)לא נוסע ברכבת 03/2024/19הגב לתגובה זו0 1סגור
-
15.הכל עבודה בעינייםאורח 03/2024/19הגב לתגובה זו1 1זורם אליכם כסף רב.אתם לא עושים טובה.זה תפקידכם. אבל המבחן האמיתי בעיני שאין רכבות סדורות וישירות מתא לבנימינה אחת לחצי שעה משעה 21.00 בערב רכבות מאסף זוחלות כמו בימי הטורקים. אבל דיבורים רמים ויהירים לא מקדמים אותנו לשום הישג נראה לעין ומורגש ממשסגור
-
14.ברכבת רמת הלחץ והמצח פי 10 מאשר נהג כל כביש.עמי 03/2024/19הגב לתגובה זו0 1רכבת בישראל ואחריה גם אוטובוסים זה סיוטסגור
-
13.רכבת בלופיםםםםםח 03/2024/19הגב לתגובה זו0 1מספיק לשקר כנראה שזה האופי שלכם הבטחתם לפני שנים שתעשו מסילות לרכבת לאילת כך שאנשים החולים יהיה להם יותר קל לנסוע לבתי חולים לטיפולים אבל הם סוג .. אם היה גר חברי כנסת באילת והמשפחה הייתה זקוקה לטיפולים מייד היו עושים מסילות לאילת מדינה מושחתת ידוע בכול העולם וגם העברנו את האינטרסים שלהם כולל ניצולי השואה לעביר הלאהסגור
-
12.רכבת תל אביב ( לשעבר רכבת ישראל )א פ 03/2024/18הגב לתגובה זו1 1מי שסוגר תחנה ומקשה על הנוסעים בלי חלופה לא ראוי לתפעל את הרכבת שהייתה בעבר שייכת לישראל והיום שייכת לתושבי תל אביב , מה יעזור רכבת לאילת שכל יומיים תיסגר התחנה ללא חלופות כמו רכבת רעננה דרום , אם ברכבת ישראל רוצים לחסוך לציבור שיחזירו את כל הרכבים שהציבור משלם עליהם ויסעו ברכבות ותחבורה ציבורית ולא יחסכו על חשבון הציבור.סגור
- טען עוד
-
11.רכבת. ישראלאבי 03/2024/18הגב לתגובה זו3 1מדוע. לא. מדברים. על. פיתוח. הרכבת בצפון. רק. בדרום. זה. מובן. שאין. פיתוח. בצפון. למשך. עוד. 20. שנה. חישמול. הרכבת. בצפון. אין. סיכוי. מנכ"ל. הרכבת. אולי. תניע. לצפון. ותבדוק. מדוע. הרכבת. לא. משלימה. את מערך. הרכבות. במקום. שבע. קרונות למה. שלא. יהיו. עשר. קרונות. הרי. רוב. הרציפים. הם. ארוכים. בכדי. לאחיל. עשר. קרונותסגור
-
מה,עם רכבות ביום ליל הסדר מכרמיאל לרעננה לגיל השלישי?שוש טל 03/2024/18הגב לתגובה זו3 0ישנן רכבות לרעננה,עם מקומות שמורים לנכים ללא,החלפה ?סגור
-
אלוהים לא מרשה (ל"ת)אחד הדברים 03/2024/19הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.שבתות וחגים עכשיו!סוזן 03/2024/18הגב לתגובה זו4 2המהפכה האמיתית בתחבורה הציבורית תתרכש אם נעיף את ה-"תא״ל (במיל׳)" ונמסד תחבורה ציבורית בשבתות וחגים!סגור
-
9.רקבתמיכל 03/2024/18הגב לתגובה זו1 0רקבת ישראל חחח גנבים גובים כרטיסים גבוהים לכל כיוון. בושההההההההסגור
-
8.10 פאקינג שנים לפרויקט כזה?!לא מאמין 03/2024/18הגב לתגובה זו5 0איזה עולב, קצב התפתחות של רוסיה הסובייטית. 10 שנים לפרויקט שמוגדר כתשתית קריטית.סגור
-
7.תחבצ סופשסופי 03/2024/18הגב לתגובה זו3 0בושה על מדינה נאורה עם מנהיגים חשוכים.תחבצ בסופש זה לא מותרות.סגור
-
6.סייבר ישתק את זה בקלות1 03/2024/18הגב לתגובה זו1 0וכן מי שמכיר תקלות מחשב הרובוט חליבה או כל דבר אחר - יודע עד כמה זה פגיע ויקר לתיקוןסגור
-
5.חשבתי כבר שמדובר על תחבורה ציבורית בשבת... חלומות פז חח (ל"ת)אלכס 03/2024/17הגב לתגובה זו4 1סגור
-
4..סמי 03/2024/17הגב לתגובה זו2 0שיבנו קו לאילת ואז יש על מה לדברסגור
-
אני מתכננת רכבת קליע לאילתיש זמן 03/2024/19הגב לתגובה זו0 0לפחות 400 קמש.סגור
-
3.מירי רגב כרגיל לוקחת בעלות על פרוייקטים שלא שלה (ל"ת)... 03/2024/17הגב לתגובה זו14 3סגור
-
2.מקומות ישיבהרות 03/2024/17הגב לתגובה זו12 0האזרח רוצה לדעת שהרכבת יוצאת בזמן, מגיעה בזמן ויש לו מקום ישיבה. בינתיים עם כל השיפורים שמתפרסמים מדי יום להלל ולשבח את השרה המהוללה, אין מספיק רכבות, והנסיעה ברכבת הופכת לסיוטסגור
-
1.רק ברכבת פרוייקט של חודשים לוקח שנים (ל"ת)מי סה 03/2024/17הגב לתגובה זו9 0סגור