רכב

מהפכה בתחבורה הציבורית: רכבת ישראל בבשורה אדירה לנוסעים

בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ. מירי רגב: "רק כך נשחרר את העומסים, נחסוך זמן יקר, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות ונפחית את צריכת הדלק, ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת"
מערכת ice |  19
תחנת רכבת (צילום רכבת ישראל)
בימים האחרונים ציינה רכבת ישראל אבן דרך מרכזית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, עם סיום שדרוג מערכת האיתות לאיתות אלקטרוני בכל רחבי הארץ. 
פרויקט המעבר מאיתות חשמלי לאיתות אלקטרוני החל בשנת 2014 וכלל הקמה של 22 מערכות שליטה ובקרה בתחנות, הנחה של 250 ק"מ תשתיות תקשורת, והתקנה של כל מרכיבי האיתות השונים; סימנורים, מסוטים, ומערכות בטיחות נוספות.
בכך, נוצר רצף מסילתי בכל תחנות הנוסעים של איתות אלקטרוני מתקדם, חדשני ובטיחותי יותר שיאפשר בהמשך שילובם של קטעי מסילה חדשים הנבנים כיום (המסילה המזרחית, מסילת 431 ועוד), וכן יאפשר את השלמת פרויקט ה-ETCS LEVEL 2 המוטמע כיום ברכבת ישראל ועושה שימוש בתדרי סלולר רכבתיים. בזכות המערכת החדשה, תשופר ניהול תנועת הרכבות על ידי מרכז השליטה והבקרה הרכבתי, ותשופר רמת השירות והבטיחות.
מערכת האיתות האלקטרוני מאפשרת גמישות לשינויים עתידיים ומתאימה לשדרוגים והתממשקות למערכות שליטה ובקרה שונות, כמו למערכת ה- 'ETCS LEVEL-2' - המערכת המתקדמת ביותר בעולם בתחום השליטה ברכבות המוטמעת בימים אלה ברכבת ישראל, וכן לפרויקט החשמול שמטרתו מעבר מרכבות דיזל לרכבות חשמליות חדישות, מהירות וירוקות מבחינה סביבתית. שני הפרויקטים נמצאים בתהליכי ביצוע מתקדמים. 
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא״ל (במיל׳) מירי רגב, מסרה: "הרכבת היא מרכיב מרכזי בחזון התחבורה הציבורית שלי, וכולנו רתומים להבטחת התנאים שיאפשרו לה להסיע 300 מיליון נוסעים בשנה עד שנת 2040. רק מערכות הסעת המונים כמו רכבת ישראל והרכבת הקלה יכולות לספק חלופה הולמת לרכב הפרטי, וזאת בשילוב המערכות המשלימות סביב התחנות שיספקו לציבור חיבוריות וקישוריות מלאות".
עוד הוסיפה מירי רגב: "רק כך נשחרר את העומסים בכניסות למטרופולינים ובמרכזי הערים, נחסוך זמן יקר, נוריד את רמות המתח והלחץ, נשפר את הבטיחות ונפחית את צריכת הדלק, ונצמצם את זיהום האוויר. אין לנו חלופה אחרת".
מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו מציינים היום את השלמת מערכת האיתות האלקטרוני של רכבת ישראל, צעד חשוב שיאפשר לנו להפעיל יותר מסילות ויותר קווים, ובתדירות גבוהה יותר. מערכת האיתות היא חלק משורה של טכנולוגיות מתקדמות שבעזרתן נמשיך לחבר את ישראל ברשת של רכבות  חשמליות מהירות, מקריית שמונה עד אילת, נמשיך לקצר את זמני הנסיעה מכל מקום לכל מקום, ולהעביר את רוב תנועת המטענים מהכבישים לרכבת. זו התשתית לעתיד התחבורה בישראל."
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עו"ד משה שמעוני: ״רכבת ישראל ממשיכה במלוא המרץ ביישום ומימוש תכנית הפיתוח רחבת ההיקף אותה מובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות דירקטוריון הרכבת, מנהליה, ועובדיה. תכנית זו נמצאת בשלבים מתקדמים עם התקדמות משמעותית בשלל הפרויקטים המבוצעים כיום: המסילה המזרחית, מסילת 431, פרויקט החשמול, הכפלת המסילות לחיפה ובאר שבע, הארכת הקו לירושלים ועוד. סיום פרויקט האיתות האלקטרוני יאפשר לנו להמשיך ולחבר את ישראל באמצעות רשת מסילות חדשנית, ולהגדיל משמעותית את מספר הנוסעים ברכבת".
מנכ"ל רכבת ישראל, שיקו זנה: "שדרוג מערכת האיתות מהווה אבן דרך משמעותית בתוכנית הפיתוח לעשורים הקרובים, שמטרתה שיפור השירות לנוסע, הפעלת רכבות חדשניות ומהירות, והגדלה ניכרת של מספר הנסיעות ברכבת מ-70 מיליון בתחילת העשור הנוכחי, ל-300 מיליון נסיעות בשנת 2040.  אנו ממשיכים לקדם את מיזמי הפיתוח ולהטמיע מערכות טכנולוגיות מהחדשניות והיעילות ביותר בעולם התחבורה כיום, תוך שימת הנוסעים שלנו ובטיחותם במרכז סדר העדיפויות." 
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 16.
    עלק תנופה. הרכבת פשוט לא נוסעת (ל"ת)
    לא נוסע ברכבת 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 15.
    הכל עבודה בעיניים
    אורח 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זורם אליכם כסף רב.אתם לא עושים טובה.זה תפקידכם. אבל המבחן האמיתי בעיני שאין רכבות סדורות וישירות מתא לבנימינה אחת לחצי שעה משעה 21.00 בערב רכבות מאסף זוחלות כמו בימי הטורקים. אבל דיבורים רמים ויהירים לא מקדמים אותנו לשום הישג נראה לעין ומורגש ממש
    סגור
  • 14.
    ברכבת רמת הלחץ והמצח פי 10 מאשר נהג כל כביש.
    עמי 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רכבת בישראל ואחריה גם אוטובוסים זה סיוט
    סגור
  • 13.
    רכבת בלופים
    םםםםח 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מספיק לשקר כנראה שזה האופי שלכם הבטחתם לפני שנים שתעשו מסילות לרכבת לאילת כך שאנשים החולים יהיה להם יותר קל לנסוע לבתי חולים לטיפולים אבל הם סוג .. אם היה גר חברי כנסת באילת והמשפחה הייתה זקוקה לטיפולים מייד היו עושים מסילות לאילת מדינה מושחתת ידוע בכול העולם וגם העברנו את האינטרסים שלהם כולל ניצולי השואה לעביר הלאה
    סגור
  • 12.
    רכבת תל אביב ( לשעבר רכבת ישראל )
    א פ 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שסוגר תחנה ומקשה על הנוסעים בלי חלופה לא ראוי לתפעל את הרכבת שהייתה בעבר שייכת לישראל והיום שייכת לתושבי תל אביב , מה יעזור רכבת לאילת שכל יומיים תיסגר התחנה ללא חלופות כמו רכבת רעננה דרום , אם ברכבת ישראל רוצים לחסוך לציבור שיחזירו את כל הרכבים שהציבור משלם עליהם ויסעו ברכבות ותחבורה ציבורית ולא יחסכו על חשבון הציבור.
    סגור
  • טען עוד
  • 11.
    רכבת. ישראל
    אבי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מדוע. לא. מדברים. על. פיתוח. הרכבת בצפון. רק. בדרום. זה. מובן. שאין. פיתוח. בצפון. למשך. עוד. 20. שנה. חישמול. הרכבת. בצפון. אין. סיכוי. מנכ"ל. הרכבת. אולי. תניע. לצפון. ותבדוק. מדוע. הרכבת. לא. משלימה. את מערך. הרכבות. במקום. שבע. קרונות למה. שלא. יהיו. עשר. קרונות. הרי. רוב. הרציפים. הם. ארוכים. בכדי. לאחיל. עשר. קרונות
    סגור
  • מה,עם רכבות ביום ליל הסדר מכרמיאל לרעננה לגיל השלישי?
    שוש טל 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    ישנן רכבות לרעננה,עם מקומות שמורים לנכים ללא,החלפה ?
    סגור
  • אלוהים לא מרשה (ל"ת)
    אחד הדברים 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    שבתות וחגים עכשיו!
    סוזן 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    4 2
    המהפכה האמיתית בתחבורה הציבורית תתרכש אם נעיף את ה-"תא״ל (במיל׳)" ונמסד תחבורה ציבורית בשבתות וחגים!
    סגור
  • 9.
    רקבת
    מיכל 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רקבת ישראל חחח גנבים גובים כרטיסים גבוהים לכל כיוון. בושהההההההה
    סגור
  • 8.
    10 פאקינג שנים לפרויקט כזה?!
    לא מאמין 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    איזה עולב, קצב התפתחות של רוסיה הסובייטית. 10 שנים לפרויקט שמוגדר כתשתית קריטית.
    סגור
  • 7.
    תחבצ סופש
    סופי 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בושה על מדינה נאורה עם מנהיגים חשוכים.תחבצ בסופש זה לא מותרות.
    סגור
  • 6.
    סייבר ישתק את זה בקלות
    1 03/2024/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    וכן מי שמכיר תקלות מחשב הרובוט חליבה או כל דבר אחר - יודע עד כמה זה פגיע ויקר לתיקון
    סגור
  • 5.
    חשבתי כבר שמדובר על תחבורה ציבורית בשבת... חלומות פז חח (ל"ת)
    אלכס 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 4.
    .
    סמי 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיבנו קו לאילת ואז יש על מה לדבר
    סגור
  • אני מתכננת רכבת קליע לאילת
    יש זמן 03/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפחות 400 קמש.
    סגור
  • 3.
    מירי רגב כרגיל לוקחת בעלות על פרוייקטים שלא שלה (ל"ת)
    ... 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    14 3
    סגור
  • 2.
    מקומות ישיבה
    רות 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    12 0
    האזרח רוצה לדעת שהרכבת יוצאת בזמן, מגיעה בזמן ויש לו מקום ישיבה. בינתיים עם כל השיפורים שמתפרסמים מדי יום להלל ולשבח את השרה המהוללה, אין מספיק רכבות, והנסיעה ברכבת הופכת לסיוט
    סגור
  • 1.
    רק ברכבת פרוייקט של חודשים לוקח שנים (ל"ת)
    מי סה 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור