שיווק ופרסום

זארה התקפלה והסירה את תמונות הדוגמניות - "מחשוף עמוק ותנוחה מסוימת"

כשחקן מרכזי בזירת האופנה נקלעת זארה לסנקציה של ה־ASA והסרת מודעות. כל הפרטים על הסערה

מערכת ice | 
זארה (צילום Magma Images)
הסוכנות למקצועיות בפרסום בבריטניה (ASA) החליטה להגיב בתקיפות למודעות של רשת האופנה זארה, לאחר שקבעה שהן מציגות אידיאל של “רזון לא בריא”. מדובר בפעם השנייה בתוך חודשים ספורים שבה הגוף המפקח על הפרסום הבריטי נוקט בצעדים נגד ענקית הקמעונאות הספרדית, כחלק ממגמה רחבה לבחון את השפעת התוכן השיווקי על בריאות הצרכנים, ובעיקר על דימוי הגוף בקרב נשים צעירות.
במודעה הראשונה, שפורסמה באתר ובאפליקציה של זארה, בלטו צללים דרמטיים ושיער אסוף גבוה שהדגישו באופן קיצוני את עצמות הפנים והצוואר של הדוגמנית, עד שהותירו אותה במראה תשוש וכחוש, על פי תיאור ה־ASA. במודעה השנייה הפכה תנוחת הגוף והמחשוף העמוק לחלק העיקרי בתמונה, במקום הבגד, וכך נדמה היה שהעצמות בלטו ביתר שאת על חשבון הפריט המפורסם.
זארה הגיבה מיידית להסרת התמונות, וטענה כי השתמשה רק בכמה תיקוני תאורה וצבע, וכי שתי הדוגמניות הוכיחו במכתבי רפואי שהן בנות בריאות. עוד הדגישה הרשת כי היא פועלת לפי המלצות דו“ח רשמי משנת 2007, העוסק בבריאות הדוגמניות בתעשיית האופנה. אף על פי כן, ה־ASA סירבה לקבל את ההסבר והורתה להסיר את המודעות באופן סופי, בציינו כי הזוויות שבהן צולמו הדוגמניות יצרו “עיוות פרופורציות” והשאירו רושם של חוסר בריאות.
הצעד של ה־ASA מגיע רק חודשים לאחר שביולי נאסרה פרסומת של Marks & Spencer מאותה סיבה, ובתחילת השנה ספגה ביקורת קמפיין ג’ינס של Next עקב הבלטה קיצונית של רגלי הדוגמנית. לפי המבקרים, המגמה הזו נועדה להגביל את הפצת תמונות שמקדמות אידיאלים בלתי אפשריים, אך יש מי הטוענים שהרגולציה מתמקדת יותר מדי בדמות הרזה ופחות בבעיית הקידום של גוף שמן או מלא.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה