24/7

נועה קירל התעלמה ממעריציה הנכים? "למה שלא ייהנו באמת?"

אמש, הזמרת הצעירה נועה קירל עשתה היסטוריה וכבשה את בימת פארק הירקון מול קהל של מעל ל-30 אלף איש. אך קבוצה קטנה באוכלוסייה שהייתה במופע לא יכלה ליהנות כמו כולם בעקבות המוגבלות הפיסית שלהם
מערכת ice | 
נועה קירל (צילום פייסבוק/ נועה קירל)
אורן הלמן, מייסד דף הפייסבוק "סיכוי שווה" שמטרתו היא לשלב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה, העלה פוסט לפייסבוק שמתאר את החוויה של ילדה אחת בת 14 שהייתה בהופעה. 

אורן כותב בפוסט: "אז נכון. הביקורות על ההופעה של נועה קירל אתמול בפארק הירקון היו מדהימות: ׳הציגה שואו מושלם׳, ׳הביאה את המשחק שלה לפארק הירקון וניצחה בו׳, ׳פנתרה בפארק׳ ועוד כלמיני סופרלטיבים. כנראה שהיה מדהים. לא הייתי. היו שם גם מעריצות ומעריצים צעירות עם מוגבלות. והם בטח נהנו מהמוזיקה, בדיוק כמו בבית. כי את הבמה הם לא ממש ראו. שלא לדבר על לראות את נועה…".
"ואושר, נערה בת 14 על כיסא גלגלים גם הייתה. וזה מה שהיא ראתה. דודה שלה שלחה לי את הטקסט הבא. אני באמת פונה למארגנים-למה אי אפשר להקצות להם מקום יותר קרוב? הרי זה לא שהם יכולים לבחור להתקרב-קשה לגלגל כיסא גלגלים על הדשא…".
"בואו ננסה להקל עליהם ולו במעט את החוויה שתהיה יותר נגישה ונעימה. זה לא שהם יכולים להתגלגל ולתפוס מקום קרוב. חשבתם פעם על איך זה ללכת להופעה בישראל עם ילדה על כיסא גלגלים? תקראו מה כתבה אמא שלה...נתחיל בלחכות על הקו 20 דקות בשביל לרכוש כרטיס נכה כי אי אפשר באתר, כמו כולם. נמשיך וננסה לברר איפה צריך להחנות בשביל להגיע הכי קרוב שאפשר לכניסה. ניסע ונגיע ליעד, אבל נצטרך לעשות סיבוב של 20 דקות בכביש כי חסמו את הפנייה ימינה למרות שלאנשים עם מוגבלות יש אישור להיכנס".
"נגיע הכי קרוב עם הרכב… נשאל אנשים לאן צריך ללכת.. כי אין שילוט איך להגיע לכניסת אנשים עם מוגבלות. ניכנס ונתחיל לנסות להניע את הכיסא גלגלים על הדשא, בקושי ופחד רב עד שמישהו מההפקה קולט ואומר לי שניתן ללכת בדרך אחרת ומעדכן את החברים האחרים להגיד גם לשאר האנשים עם מוגבלות.. ולהכניס אותי משער החירום". 
"ואז.. הגענו בדיוק בזמן להופעה. אבל היה ממש רחוק… ממש. למה לא לשים את האנשים עם מוגבלות והילדים עם צרכים מיוחדים בקידמת הבמה? שיהנו באמת מהמופע, שיקבלו חיוך מהאומן שאותו הם כ״כ מעריצים ? וגם יעשו חיים קלים למלווים שרק רוצים לעשות להם טוב בלב". 
"ולגבי האנשים - כולם שאלו אם אני צריכה עזרה שראו שנתקעתי בדרך עם הכיסא או בעלייה קשה. והמופע היה מהמם ומושקע, נועה קילר שיחקה אותה בענק! מקווה שבמופע הבא יהיה שינוי לטובה וישימו את הנכים והילדים עם הצרכים המיוחדים בראש סדר העדיפויות וגם קצת שילוט לא יזיק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה