טלוויזיה

יעל בר זוהר וגיא זוארץ חושפים: "הילדים מפחדים לישון"

הזוג הנוצץ סיפר על החיים בעקבות ה-7.10: "הילדים שלנו לא כל כך קטנים כבר, לצערנו הם חוו את זה על בשרם, הם איבדו את בן הדוד האהוב שלהם שנרצח ב'נובה'. זה היה בפנים וכואב, ופשוט לומדים לחיות עם זה ולצד זה. אני חושבת שבמצב של המדינה שלנו וכל מה שעובר עלינו עם החטופים והאזעקות, זה מלחמה"
מערכת ice | 
גיא זוארץ ויעל בר זוהר (צילום אינסטגרם/ יעל בר זוהר)
כמו כל מדינת ישראל, יעל בר זוהר וגיא זוארץ כמו למציאות שחורה ב-7 באוקטובר 2023, עם היוודע דבר פריצת אלפי מחבלי חמאס לתוך ישראל ורצח של אלפי ישראלים ביום אחד. עבורם, החדשות קיבלו טוויסט טרגי, כאשר התברר כי אחיינו של גיא, עילי ברעם, היה בין הנרצחים בטבח 'נובה ברעים'.
השניים דיברו בראיון למאקו על השינוי הקשה שעברו בחיים בהשקה של הפרק המיוחד של סדרת הדוקו-ריאליטי "מחוברים- פרק מלחמה", ב-HOT: "כמו כל עם ישראל, רכבת הרים של רגשות ותחושות. התקופה היא קשה, אנחנו במלחמה, אבל אנחנו עושים מה שאפשר כדי להרים את הראש, להסתכל קדימה ולדאוג למשפחה שלנו"

בר זוהר סיפרה: "הילדים שלנו לא כל כך קטנים כבר, לצערנו הם חוו את זה על בשרם, הם איבדו את בן הדוד האהוב שלהם שנרצח ב'נובה'. במקרה הזה מבחינה משפחתית אי אפשר היה לתווך. זה היה בפנים וכואב, ופשוט לומדים לחיות עם זה ולצד זה. אני חושבת שבמצב של המדינה שלנו וכל מה שעובר עלינו עם החטופים והאזעקות, זה מלחמה. הילדים בישראל יודעים שיש מצב שכל מלחמה, זה לא עוד איזה משהו. אי אפשר לחסוך מהם את זה".
זוארץ אמר: "אי אפשר לתווך או לטייח או לספר סיפור. הם רואים את זה בכל מקום, הם מבינים את גודל האסון, וההתמודדות הקשה. וזה הדור הזה של הילדים שימשיכו לשאת את זה קדימה. כמו שהם נבהלים מכל רעש, מכל אופנוע שעובר, מפחדים ללכת לישון כי יש פחד ממחבלים. המצב השתנה, המציאות השתנתה לילדים בישראל ועל פי המציאות הזו הם יתבגרו ותפקידנו לעזור להם כמה שאפשר. מצאתי שהמצלמה של 'מחוברים' נותנת לי מקום של ביטוי לתחושות שלי, לקושי שלי ושלנו, איזשהו צינור שמשקף את הרגשות שלך ומספר את הסיפור, והסיפור הוא מורכב ואני שמח על זה מאוד".
בר זוהר אמרה: "זה נשמע מוזר, אבל זה כמו סוג של טיפול. תמיד אומרים שכשעוברים טראומה, כמה שיותר תדבר עליה - היא בסוף תתעכל. זה ייקח זמן והכאב יישאר, אבל צריך לדבר על הדברים. אז בעצם זה שהמצלמה מאלצת אותך לדבר, ההתעסקות הזו של 'איך אתה מרגיש', אתה לא יכול לברוח מזה, זה אתה עם עצמך. זה מאוד אמיתי, זה הקסם של הפורמט של 'מחוברים'. הילדים לומדים את זה וגם אנחנו. הילדים רבים על מי יהיה יותר ב'מחוברים'. כל ילד הוא אחר, יש ילד שפחות רוצה, יש את הקטנה שרק דוחפת את הראש לפריים וגם רוצה להיות בפנים. זה חלק מהחיים עכשיו והם לומדים להסתגל לזה. גיא הוא אבא מאוד דומיננטי, כשהוא בארץ הוא המון עם הילדים, והם מאוד נהנים ממנו והם באמת מחוברים, אז זה חלק מהתא המשפחתי".
עוד סיפר זוארץ: "לא יודע, יש לי איזו מחשבה ש-2024 לא צריכה להתחיל בכלל עד שלא יחזירו את כל החטופים הביתה. אז אני לא מתייחס לזה, שנה חדשה או לא, יש משימה וצריך לבצע אותה. צריך להחזיר אותם הביתה ואז נדבר על השנה החדשה".
בר זוהר המשיכה: "כרגע אני לא רואה נקודת אור, קשה לי לראות את האור. הדבר היחידי שנותן לי אור זה לראות את האזרחים, ההתנדבויות האזרחיות, לראות שעם ישראל הוא תמיד ברגעים האלה מוכיח את עצמו. אנחנו כואבים ודואגים לחטופים כאילו הם שלנו, לכל אחד זה כואב בגוף. אני מתחברת למה שגיא אמר, מבחינתי אין פה חגיגות של שנה חדשה, הלב הוא עם המשפחות של החטופים, ואסור לנו להתקדם ולחזור לחיים רגילים, באמת אסור לנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה