תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 נשבר בשידור חי: זו ההודעה שקיבל

כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן, נשבר וסיפר על סף דמעות בשיחה עם ניב רסקין על ההודעה הקשה שקיבל והצליחה לערער אותו: "קיבלתי מבול של תגובות משידור הכתבה של אנשים מדהימים שמחזקים, אבל הייתה הודעה אחת של סתבא של ילד חטוף, שכתבה לי שהייתי צריך לעשות יותר. מבין מאות ההודעות שקיבלתי, צילמתי את המסך של ההודעה הזאת וההודעה הזאת תלווה אותי. אולי הייתי יכול לצעוק חזק יותר או לעשות משהו קיצוני יותר כדי שאנשים יבינו שזה מצב חירום"
תום נחום |  2
תמיר סטיינמן (צילום מסך קשת 12)
המערכה הכבדה של ישראל בעזה, מלחמת חרבות ברזל, נכנסה הבוקר (שני) ליומה ה-24. יותר מ-1,400 אזרחים וחיילים נרצחו ונפלו החל ממתקפת הפתע של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר ועד היום. כ-239 ישראלים חטופים נמצאים בעזה, וכ-4,000 פצועים עדיין גודשים את בתי החולים ברחבי הארץ. בינתיים, ישראל ממשיכה במתקפה בזירה הצפונית שמרעישה בימים האחרונים וגם בגזרת יהודה ושומרון. במקביל, מי שנמצאים בחזית פרט ללוחמי צה"ל ומתמודדים כבר קרוב לארבעה שבועות עם מראות קשים הם כתבי החדשות, כאשר בעקבות כך, כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן, נשבר בשידור חי.
בשיחה עם ניב רסקין אמר סטיינמן בדמעות כך על תחושת האשמה איתה הוא מסתובב מתוך מחשבה ש'יכל לעשות יותר' ולהציל יותר אנשים: "האמת שהיום בבוקר קיבלתי מבול של תגובות משידור הכתבה של אנשים מדהימים שמחזקים, אבל הייתה הודעה אחת של סתבא של ילד חטוף, שכתבה לי שהייתי צריך לעשות יותר. מבין מאות ההודעות שקיבלתי, צילמתי את המסך של ההודעה הזאת וההודעה הזאת תלווה אותי כי אנחנו עיתונאים, אבל במצבים כל כך קיצוניים אי אפשר שלא לשאול את עצמנו אם היינו יכולים לעשות יותר, זו האמת. אולי הייתי יכול לצעוק חזק יותר, לא יודע, לעשות משהו קיצוני יותר כדי שאנשים יבינו שזה מצב חירום, ואולי לא וכנראה שלא, כי המצב היה כל כך גרוע, היה בלאגן כל כך גדול ולא היו כוחות בשטח ולקח זמן עד שהם הגיעו, אבל זה ילווה אותי, הווטסאפים, ההודעות, האנשים, הפרצופים, תמיד יהיו שם. אנחנו עוברים תופת, אבל אולי מתוך החורבן הזה יום אחד השמש שוב תזרח והדשא שוב יצמח ואולי אפילו בין השבילים בקיבוצים בעוטף, מי יודע".
 
כל זאת שלושה שבועות אחרי שכתב חדשות 12 באזור הדרום, תמיר סטיינמן, שמשדר כבר מאז יום שבת ה-7 באוקטובר בצורה רציפה מאזורי הטבח הקשים ביותר, הגיע לנתיב העשרה ושידר על סף דמעות את המראות הקשים והבלתי נתפסים: "זה קורה ב-6:30 בבוקר, מחבלי חמאס נוחתים עם מצנחי רחיפה, פורקים עם ציוד עם הרבה מאוד כלי נשק ולחימה ופשוט מתחילים לעבור כאן ברחובות ולירות בכל מי שהם יכולים ובין היתר גם לשרוף בתים, זו הפעם הראשונה שאנחנו נכנסים לכאן אחרי שמחבלי חמאס כבשו כאן את הישוב הזה, אנחנו עושים את זה למרות שהמראות קשים מאוד, וגם לנו קשה, אבל אנחנו עושים את זה כי חשוב לנו להראות לכם בבית את מה שעבר על התושבים".
"זה אחד הבתים שמחבלי חמאס פשוט שרפו, בתוך הבית היו בני משפחה שלא שרדו וזה מה שנשאר מהבית הזה, זה מה שנשאר, הרבה כלי חרס שנותרו, אבל זה בערך הכל. לאורך כל הישוב כאן אנחנו רואים את ההרס, גופות שהיו מוטלות, כיתת הכוננות שהייתה כאן פעלה בגבורה ונלחמה במחבלים האלה שעות ארוכות כמעט לבד, עד שהצבא הגיע ולקח שליטה על האירוע והחזיר את הישוב הזה להיות בשליטת מדינת ישראל, אבל המראות כאן קשים מאוד. אלה כלי רכב של התושבים וגם מהם לא נשאר הרבה, העשן עדיין עולה. אנחנו שומעים עדיין הדי פיצוצים, עדיין מתנהלת כאן לחימה, זה שטח קרב, אבל היה לנו חשוב לבוא לפה ולהראות לכם מה באמת קרה כאן, מה אנשים חוו ולמה אנשים יצטרכו לחזור, אם הם יחזרו".

רפי רשף שוחח עם תמיר בהמשך שעות לאחר אותו דיווח דרמטי: "אני חייב להגיד שאתה נראה שם כל כך המום שאני בספק אם גם עכשיו אתה מעכל את מה שראית שם. אתה 13 שנים מדווח מהדרום, עוד מלפני 'צוק איתן', והפעם אתה מוצא את עצמך מתמודד עם דברים שאף אחד לא הכין אותך אליהם או העלה על הדעת כמו הצורך לתווך בין תושבים במצוקה שקוראים לעזרה לבין מי שאמור לספק את אותה עזרה ולחלץ אותם".
סטיינמן השיב: "האמת שעדיין אני לא מעכל, הגענו לשם ואני ככה דורך על מה שהיה פעם בית ונשרף כולו, לא נשאר שם כלום, ואני מתחיל לדמיין מה עבר שם על אותה משפחה שהייתה שם. ראיתי שאף אחד לא עוזר לאותם תושבים והבנתי שאולי אני הסיכוי האחרון שלהם, נורא נורא ניסיתי שיצילו אותם, הקראתי את ההודעות שלהם וכמה הם מבקשים שהצבא יגיע לשם. אולי לא עשיתי מספיק רפי, אולי לא הצלתי מספיק, כי הרבה מאותם אנשים שדיברו איתי במשך כל אותן שעות וביקשו סיוע, חילוץ ועזרה, בסוף גם הם נרצחו".
רפי ניסה לתמוך: "אני לא יכול להתווכח עם החוויה שלך, אבל לא אתה זה שצריך לקחת אחריות שבסוף הם לא שרדו". תמיר הגיב: "נכון, אבל עדיין קשה לי עם זה, עם הידיעה שאולי הייתי צריך לעשות יותר, להשמיע יותר את הזעקה שלהם". רשף המשיך: "אנחנו בעיצומה של סיטואציה נוראית, אתה מצליח לראות אור שמעז יצא מתוק?". סטיינמן ענה: "קשה לי מאוד לראות את האור בסיטואציה החשוכה הזאת, אתה יודע, אני מדבר עם חברים שלי כאן בעוטף והרבה מהם כבר אומרים לי 'תמיר, זה נגמר, לכאן אנחנו לא חוזרים', הם איבדו את האמון בצבא, בממשלה, הם חשבו שהם מוגנים, שיעזרו להם, שיצילו אותם".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יהיה טוב להפסיק להלחם במנהיגות. הם עושים הכל לטובת ישרא (ל"ת)
    רמי 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    לתת אות גבורה לתמיר (ל"ת)
    לתת אות גבורה לתמיר! 10/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור