תקשורת ומדיה

כתב חדשות 12 נשבר בשידור: "אולי לא הצלתי מספיק"

כתב חדשות 12, תמיר סטיינמן, נקלע לסערת רגשות לאחר ששידר את הזוועות מחורבות נתיב העשרה, כאשר בשיחה עם רפי רשף חשף את רגשות האשם אותם הוא מרגיש על אף נסיונותיו ומאמציו הרבים לסייע לרבים מתושבי עוטף עזה בזמן מתקפת הטרור הרצחנית של מחבלי חמאס: "אולי לא עשיתי מספיק, אולי לא הצלתי מספיק, כי הרבה מאותם אנשים שדיברו איתי במשך כל אותן שעות וביקשו סיוע, חילוץ ועזרה, בסוף גם הם נרצחו"
תום נחום | 
כתב חדשות 12 תמיר סטיינמן משתטח על הקרקע במהלך ירי לעבר צומת יד מרדכי (צילום מסך: חדשות 12)
מלחמת חרבות ברזל בעיצומו של יומה החמישי, כאשר נכון לשעה זו אושר כי נרצחו לפחות 1,200 ישראלים, בעוד על פי הערכות לפחות 130 ישראלים נחטפו ונלקחו כשבויים לרצועת עזה, כאשר רבים מוגדרים עדיין, גם היום (רביעי) כנעדרים, כאשר האולפנים השונים בערוצי הטלוויזיה המרכזיים של ישראל ממשיכים לעבוד מסביב לשעון, כולל בשעות הקטנות ביותר של הלילה, כאשר באולפן חדשות 12 נרשם הבוקר (רביעי) רגע קשה וכואב במיוחד.
כתב חדשות 12 באזור הדרום, תמיר סטיינמן, שמשדר כבר מאז יום שבת בצורה רציפה מאזורי הטבח הקשים ביותר, הגיע היום לנתיב העשרה ושידר על סף דמעות את המראות הקשים והבלתי נתפסים: "זה קורה ב-6:30 בבוקר, מחבלי חמאס נוחתים עם מצנחי רחיפה, פורקים עם ציוד עם הרבה מאוד כלי נשק ולחימה ופשוט מתחילים לעבור כאן ברחובות ולירות בכל מי שהם יכולים ובין היתר גם לשרוף בתים, זו הפעם הראשונה שאנחנו נכנסים לכאן אחרי שמחבלי חמאס כבשו כאן את הישוב הזה, אנחנו עושים את זה למרות שהמראות קשים מאוד, וגם לנו קשה, אבל אנחנו עושים את זה כי חשוב לנו להראות לכם בבית את מה שעבר על התושבים".
"זה אחד הבתים שמחבלי חמאס פשוט שרפו, בתוך הבית היו בני משפחה שלא שרדו וזה מה שנשאר מהבית הזה, זה מה שנשאר, הרבה כלי חרס שנותרו, אבל זה בערך הכל. לאורך כל הישוב כאן אנחנו רואים את ההרס, גופות שהיו מוטלות, כיתת הכוננות שהייתה כאן פעלה בגבורה ונלחמה במחבלים האלה שעות ארוכות כמעט לבד, עד שהצבא הגיע ולקח שליטה על האירוע והחזיר את הישוב הזה להיות בשליטת מדינת ישראל, אבל המראות כאן קשים מאוד. אלה כלי רכב של התושבים וגם מהם לא נשאר הרבה, העשן עדיין עולה. אנחנו שומעים עדיין הדי פיצוצים, עדיין מתנהלת כאן לחימה, זה שטח קרב, אבל היה לנו חשוב לבוא לפה ולהראות לכם מה באמת קרה כאן, מה אנשים חוו ולמה אנשים יצטרכו לחזור, אם הם יחזרו".

רפי רשף שוחח עם תמיר בהמשך שעות לאחר אותו דיווח דרמטי: "אני חייב להגיד שאתה נראה שם כל כך המום שאני בספק אם גם עכשיו אתה מעכל את מה שראית שם. אתה 13 שנים מדווח מהדרום, עוד מלפני 'צוק איתן', והפעם אתה מוצא את עצמך מתמודד עם דברים שאף אחד לא הכין אותך אליהם או העלה על הדעת כמו הצורך לתווך בין תושבים במצוקה שקוראים לעזרה לבין מי שאמור לספק את אותה עזרה ולחלץ אותם".
סטיינמן השיב: "האמת שעדיין אני לא מעכל, הגענו לשם ואני ככה דורך על מה שהיה פעם בית ונשרף כולו, לא נשאר שם כלום, ואני מתחיל לדמיין מה עבר שם על אותה משפחה שהייתה שם. ראיתי שאף אחד לא עוזר לאותם תושבים והבנתי שאולי אני הסיכוי האחרון שלהם, נורא נורא ניסיתי שיצילו אותם, הקראתי את ההודעות שלהם וכמה הם מבקשים שהצבא יגיע לשם. אולי לא עשיתי מספיק רפי, אולי לא הצלתי מספיק, כי הרבה מאותם אנשים שדיברו איתי במשך כל אותן שעות וביקשו סיוע, חילוץ ועזרה, בסוף גם הם נרצחו".
רפי ניסה לתמוך: "אני לא יכול להתווכח עם החוויה שלך, אבל לא אתה זה שצריך לקחת אחריות שבסוף הם לא שרדו". תמיר הגיב: "נכון, אבל עדיין קשה לי עם זה, עם הידיעה שאולי הייתי צריך לעשות יותר, להשמיע יותר את הזעקה שלהם". רשף המשיך: "אנחנו בעיצומה של סיטואציה נוראית, אתה מצליח לראות אור שמעז יצא מתוק?". סטיינמן ענה: "קשה לי מאוד לראות את האור בסיטואציה החשוכה הזאת, אתה יודע, אני מדבר עם חברים שלי כאן בעוטף והרבה מהם כבר אומרים לי 'תמיר, זה נגמר, לכאן אנחנו לא חוזרים', הם איבדו את האמון בצבא, בממשלה, הם חשבו שהם מוגנים, שיעזרו להם, שיצילו אותם".
כל זאת לאחר שמגיש מהדורת החדשות הבוקר, העיתונאי הוותיק ניב רסקין, השתנק ולא הצליח לדבר בשידור במשך מספר שניות עת נאלץ להקריא את שמותיהם של 14 חללי צה"ל נוספים שנפלו בקרב עם מחבלי החמאס, כל זאת שניות לאחר שנאלץ לעדכן כי מספר הנרצחים עלה למספר בלתי נתפס של לפחות 1,200 קורבנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה