טלוויזיה

הוט עונה לתביעה הייצוגית: החוק הזה כבר לא רלוונטי

?הוט מגיבה לתביעה הייצוגית נגדה: "חוק סימון שידורים מזיקים בטלוויזיה פחות רלוונטי, שכן צעירים נחשפים ממילא לתכנים בלתי הולמים באינטרנט"
מערכת ice |  1
הוט (צילום Magma Images)
לאחרונה הוגשה לבית הדין המחוזי בתל אביב, בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת הוט, בשל מה שהוגדר הפרקטיקה הפסולה של הוט "להציג באופן שיטתי בערוציה אותם מפעילה, תכנים אשר על פי דין, אסור להציגם לקטינים, בשעות בהן נאסר להציגם במפורש בחוק".
התביעה הייצוגית הוגשה ע"י שני קטינים, באמצעות עו"ד אוהד רוזן ועו"ד נתן שוורצמן וכן, באמצעות עו"ד יגאל לוי, אשר שימש בעצמו בעבר כסמנכ"ל בכיר במשרד התקשורת וכמ"מ יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין.

חוק סיווג, סימון ואיסור שידורים מזיקים, קובע, כי משדרי טלוויזיה הכוללים ביטויים חזותיים, מילוליים או קוליים של אלימות, מין או אכזריות, או שעלולים לעודד עבריינות או שימוש בסמים מסוכנים, יסומנו כמשדרים אשר אינם ראויים לצפייה מתחת לגיל מסויים - כשהרף החמור ביותר, הוא תכנים המסומנים ככאלה שאינם ראויים לצפייה מתחת לגיל 18. מהבקשה הייצוגית עלה, כי חב' הוט משדרת בשעות היום תכנים אשר במובהק אינם מיועדים לקטינים.
בימים אלה הגישה חברת הוט את תשובתה לבית המשפט, באמצעות משרד עו"ד פישר ושות', שבה ביקשה לדחות את התביעה הייצוגית נגדה. לטענת הוט, אשר אינה מכחישה את עצם הפרסומים בערוציה, "יש לפרש את הוראות החוק באופן שעולה בקנה אחד עם המציאות העכשווית...במרוצת השנים התפתחה רשת האינטרנט באופן משמעותי, והחלו שינויים דרסטיים בהרגלי הפנאי של ילדים ובני נוער (בגילאים 13-18). קטינים החלו לגלוש שעות רבות באינטרנט ועם הזמן אף גיבשו העדפה לשימוש במחשבים ובטלפונים ניידים על פני צפייה בטלוויזיה...נגישותם של תכנים בלתי הולמים הפכה לרבה מאי פעם".
אי לכך טוענת הוט בתשובתה כי "עמידה דווקנית על הוראות החוק, כפי שהמבקשים מבקשים לעשות, תוך התעלמות מהתמורות המהותיות שחלו ברבות השנים, תגרום לעוול וודאי לא תקיים את מטרתן".
בנוסף, טוענת הוט בתשובתה, כי מרבית התכנים שנכללו נגדה בתביעה הייצוגית הופקו ע"י מפיקים חיצוניים (ולא על ידה) ונמכרו לה לצורך שידורו, הוט עמדה על הקושי הסובייקטיבי בסיווג תכנים וכן, העלתה נימוקים משפטיים שונים מתחום התובענות הייצוגיות לגבי שאלת הקבוצה הנפגעת, חישוב הנזק שנגרם ועוד. הדיון בתביעה הייצוגית נגד הוט, יתקיים ביום 20.9.2023 בפני כב' השופטת מיכל עמית אניסמן.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי. החוק לא נראה להם, אז הם מצפצפים? (ל"ת)
    הורה לקטינים 08/2023/27
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור