טלוויזיה

הוט בביקורת על בג"ץ: "פירוק שוק השידורים"

חברת הוט מגיבה להחלטת בג"ץ לדחות את העתירה שהוגשה מטעם החברה נגד freetv של קשת ו-RGE. החברה מותחת ביקורת על ההחלטה ומודיעה, "נלמד את ההחלטה ונפעל בהתאם"
שירה יום טוב |  1
הוט (צילום Magma Images)
רגע אחרי דחיית העתירה לבג"ץ, בחברת הוט מותחים ביקורת על ההחלטה. בג"ץ דחה הבוקר את העתירה שהגישה חברת הוט לפני כמעט שנה, נגד מיזם הסטרימינג החדש של RGE. המיזם כבר יצא לשוק לפני כשלושה חודשים, בזמן שההליך המשפטי מאיים לעצור את המשך פעילותו. כעת עם דחיית העתירה האיום הוסר ו-freetv ממשיכה בצעדיה הראשונים בשוק התקשורת הישראלי.
חברת הוט לעומת זאת, שניהלה מאבק משפטי בשנה האחרונה בטענה כי האישור שניתן למיזם סותר את חוקי התקשורת בישראל, מגיבה לראשונה על דחיית העתירה.
החברה טוענת כי "בג״ץ מותח ביקורת על הרשות השנייה וקובע באופן חד משמעי כי יש להמשיך לבחון את ההתפתחויות בשוק והתנהלות המיזם. על פי ההחלטה, "הרישיון שניתן אינו בגדר עובדה בלתי הפיכה ויש לבחון באופן נמשך את השלכותיו כמו גם את עמידתה של קשת בתנאים שנקבעו לפעילותה החדשה'".
עוד נטען מטעם הוט כי, "משמעות החלטת בג"ץ מהיום כי האסדרה בשוק התקשורת בכלל ובתחום השידורים בפרט הינה חסרת משמעות, וכי בפועל כל שחקן יפעל כראות עיניו ולפי מיטב שיפוטו ושיקול דעתו.
משמעות ההחלטה הינה פירוק מוחלט של המבנים הקיימים בשוק השידורים, HOT לומדת את ההחלטה ותפעל בהתאמה".
נזכיר כי הקמת freetv אושרה על ידי כל הגורמים הרלוונטיים, בהם רשות התחרות בספטמבר 2021 והרשות השנייה ביוני 2022. רשות התחרות קבעה כי "זירת התחרות בענף הטלוויזיה הרב-ערוצית עודנה נשלטת על ידי שני שחקנים עיקריים (הוט ויס), כאשר הוט היא השחקן המרכזי מבין השניים, והיא גם מוכרזת כבעלת מונופולין בתחום. לעמדת הממונה, לעותרת אינטרס ברור בשימור המצב התחרותי הקיים ובהרחקת מתחרים חדשים מכניסה לשוק".
באוגוסט 2022 עתרה הוט לבג"ץ בדרישה לפסול את אישור הרשות השנייה לעליית השירות לאוויר. באפריל השנה, הרשות השנייה ורשות התחרות תיקפו את עמדתן הברורה לבג"ץ, כאשר רשות התחרות מסרה כי "לעמדת הממונה, ההסדר נושא בשורה תחרותית. לעיכוב כניסת ההסדר לתוקף, לא כל שכן לביטולו, צפויה להיות השפעה שלילית על התחרות ועל רווחת הצרכן." כמו כן קבעה רשות התחרות כי "העותרת בחרה שלא להגיש ערר על החלטת הממונה.... סיכומם של דברים, ואף לאחר בחינת הטענות שהועלו בעתירה, לעמדת הממונה, המיזם אינו צפוי לדחוק מתחרים, או לפגוע בתחרות בשווקים הרלוונטיים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    המדובר בחברה כושלת שמוכרת שרותים בעייתיית במחיר עושק
    לקוח הוט 07/2023/04
    הגב לתגובה זו
    6 0
    הכל מתועד
    סגור