טלוויזיה

כתב חדשות 13 חושף סיפור מטלטל: "זו מלחמה"

ביום ראשון הקרוב תציג רשת 13 סדרה דוקו-ריגול חדשה אותה יצר צבי יחזקאלי סביב סיפור הריגול המפתיע של צעירה סקנדינבית, "רואים איך קובעים לנו את הנרטיב"
מערכת ice |  9
צבי יחזקאלי (צילום יונתן זינדל פלאש90)
לקראת שידור הבכורה של סדרת הדוקו-ריגול "שתולה" של צבי יחזקאלי ביום ראשון הקרוב ברשת 13, נערך אמש אירוע השקה בירושלים. הסדרה חושפת לראשונה את סיפורה של צעירה סקנדינבית המוצאת את עצמה בלב חברון כשהיא עומדת לחשוף את הסודות מאחורי הארגונים המציגים את עצמם כלוחמי זכויות אדם.
בסיום ההקרנה נערך הפאנל "ארגוני החרם! הומניטרי? או טרור חמאסי פלסטיני?" בהנחיית צבי ובהשתתפות הפובליציסט בן דרור ימיני, הפרשן הבכיר נדב אייל וע', בכיר שב"כ לשעבר.
במהלך האירוע אמר צבי יחזקאלי: ״זה מלחמה, המלחמה היא בעיקר על התודעה וזה מהעוצמה של הסדרה הזאת, רואים איך קובעים לנו את הנרטיב. עברנו כל כך הרבה דברים בסדרה הזאת. זה פרויקט הדגל שלנו. כשהתחלנו להפעיל אותה, לפעמים הפחד מפעיל אותך אבל היא לא וויתרה והלכה עד הסוף והביאה את זה וזה עושה את הסדרה הזאת למסמך נדיר".
הפרשן נדב אייל: "אני לא בידיאסניק, אותי מטרידים מכלול האיומים, אם אתה מסתכל על מפלגות איסלאם קיצוני האיום האסטרטגי הוא חריף יותר. במלחמת התודעה, ארגונים ישראלים שפועלים תחת כללי וחוקי מדינת ישראל בין אם נאהב אותם יותר או פחות הם מעידים כמה שיותר על הדמוקרטיה במדינת ישראל." עוד הוסיף אייל "הדרך הכי טובה להתמודדות עם המלחמה הזאת זה להתמודד איתם אך ורק עם עובדות".
הפובליציסט בן דרור ימיני אמר במהלך הפאנל: "כל הגופים האלה (שוברים שתיקה, בצלם), משתפים פעולה עם קמפיין הדמוניזציה הם הדברים הכי בלתי יעיל למי שרוצה שלום. עם כל הכבוד לשוברים שתיקה, פעולות אלו מחזקות את הבי די אס. כל המנגנון האדיר הזה שנחשף פה הוא הדבר שהכי מאמלל את הפלסטינים. יכול להיות שאני חי באשליה ואין סיכוי לפתרון אבל אם היה סיכוי אז הם היו מטרפדים את זה".
 

ע' בכיר שב"כ לשעבר: "הסיפור האמיתי זה הסיפור של חמאס, האחים המוסלמים. התודעה מחלחלת עד 2014 באמצעות מסכי הטלוויזיה וכבר ממזמן הפקיעו את השליטה מהידיים שלכם. התודעה עוברת כמעט כמו אוויר ואין בזה שליטה." עוד הוסיף ע' "התקציב של חמאס רצועת עזה הולך לזרוע הצבאית וחלק ניכר ממנו מגיע מתנועת שנתמכות בסעודיה וקאטר וחלק גדול (מיליוני דולרים בשנה) זורמים מלונדון עד טורקיה ובכל מדינה אירופאית יש פעילים בולטים וגיוס כספים".
גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן" שארגונו אסף את החומר במשך שנים, אמר כי: "לאחר 5 שנות עבודה הגענו להישג נדיר והיסטורי בחדירה לתוך הרשת שטוו אנשי החמאס באירופה. הפרויקט חושף כי אנשי חמאס באירופה משתמשים בארגוני זכויות אדם לקידום מטרותיהם ובהם מיתוג בתקשורת הבינ"ל של חיילי צה"ל ומדינת ישראל כקלגסים נאצים ומתוך כך את ארגוני הטרור הנלחמים בהם כלוחמי חופש.  הממצאים שנחשפו בפעילות השתולה והצוות המלווה בארגון "עד כאן" חייבים להביא לשינוי מערכות ביחס של מדינת ישראל לאיום המשתקף בזירה הבינ"ל. שיתופי הפעולה שגילנו בין חמאס לאותם "ארגוני זכויות אדם" מטרידים ביותר. על מדינת ישראל לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה בכדי להפסיק את ההסתה האנטי ישראלית בזירה הלאומית".
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    טראנספר למצרים ירדן וסוריה
    דרור 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    היום רק זה הפתרון תתעוררו
    סגור
  • 8.
    יחזקאלי צדיק בסדום של שמולנים דפוקים שיכלית (ל"ת)
    תמר זינמיתברג 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    השמולנים אוייב מס 1 (ל"ת)
    חוזה לך ברח 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    המטרה היא אחת השמדת מדינת ישראל לאורך זמן (ל"ת)
    שמעון פרסי 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    הערבים אותם ערבים הים אותו ים (ל"ת)
    מבקר במדינה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    מאז חסמב"ה לא היתה הצלחה מודיעינית שכזאץ
    הלוחש לטיפשים 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גלעד אך וצבי יחזקאלי גילו שבאירגוני זכויות האדם העולמיים לא אוהבים את ישראל ובועדת פרס פוליצר לא יודעים כיצד 'לאכול' את ההישג העיתונאי הזה.
    סגור
  • 3.
    למה פתאום אנו צריכים להתיח את האוולות האיסלם
    427 10/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הן ידועות לנו,לפחות לרובינו, ואם היח"צ תיהיה בארופה וארה"ב השינוי יגיע, וגם זה אולי, כי בעצם כולם צבועים! אירן גרעינית לא הפריע להם עד שהיא התערבבה באוקרינה! מה יותר צבוע מזה , מה יותר מלמד אותנו שבתחל'ס רק אנחנו לנו. האינטרסים של אחרים הם אינטרסים שלהם לבדם, בהכרח לא כוללים אותנו באמת.
    סגור
  • 2.
    השתולה - שיתוף פעולה בין ארגונים פלסטינים לארגוני שלום
    דז 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אזרחים רבים מכירים את התופעה בודאי גם ממשלת ישראל, תמוה למה עד עכשיו ממשלת ישראל לא מנסה להלחם בתופעה. האם אחרי שידור הכתבה מישהו יתעשת? השבכ והמוסד וכל מערכת הבטחון יודעת. זה לא חדש
    סגור
  • 1.
    כל הכבוד לכם מבמך עיתונאי נדיר (ל"ת)
    יוסי בן 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור