טלוויזיה

גמר האח הגדול: סוחטים את הלימון עד הטיפה האחרונה

העונה המוצלחת של האח הגדול ייצרה לרשת 13 גאווה נדירה ורייטינג יפה. אתמול במשדר הגמר נערך במיטב המסורת ניסיון למרוח עוד קצת עד הקצה את המומנטום ולהוציא מהלימון את הטיפות האחרונות
אלעד ליפשיץ |  2
שישיית גמר האח הגדול (צילום מיכה לובטון)
טליה עובדיה, בר כהן ושחף רז - שלושת הדיירים האחרונים בבית האח הגדול - ישבו יחד על הספה וחיכו שמישהו כבר יוציא אותם משם באיזשהו סדר. אבל להפקת האח הגדול לא בער כלום, להפך: משדר הגמר אמש תוכנן היטב כמסחטת פרסומות. גיא זו-ארץ ולירון ויצמן הפנו לקראת פרסום קצר של "עונת החורף של רשת 13" והבטיחו לצופים, "אל תדאגו, לא נשאיר אתכם לבד". אבל נדמה כי הפחד הוא בכיוון ההפוך - ללא האח הגדול ייתכן ובעונת החורף הצופים ישאירו את רשת 13 לבד.
בכל אופן, בר, טליה ושחף עדיין ישבו שם. כאילו שזה לא הספיק, זו-ארץ עוד הכין את הצופים לקראת "רגע השיא של הערב", ובו בזמן ציינה ויצמן כי "ביום שלישי נחזור הביתה". כלומר, אחרי המשדר האחרון, יהיה עוד משדר אחרון. טוב, אי אפשר להאשים את הפקת האח הגדול ולא את רשת 13 - אפשר להבין, עד שיש להן בוננזה.
העונה הזו של האח הגדול שיווקה למסכים ישראלים אנונימיים. זה כנראה היה הקלף המנצח שלה, סוג של חזרה ליסודות הבסיסיים של הפורמט. ייתכן וזה נבע מאילוצים כלכליים, שכן רשת 13 אולי לא מצאה לנכון לממן גיוס של סלבז, ומנגד, ייתכן כי גורמים בעריכה שיערו נכון שהאנונימיות תוכל לרתק צופים. כך או אחרת, המודל תפס - הפריצה של המתמודדים מאנונימיות לידוענות, מייצרת תחושה של ווינריות. הרייטינג של העונה היה בהתאם.
אתמול במשדר הגמר נדמה כי הפקת האח הגדול השתדלה בעיקר לא לעשות טעויות. נותרו טיפות אחרונות בלימון והיה רצון עז לסחוט ולאסוף את כולן. כך למשל לכל הדחה קדמה פרסומת, הכל לפי הספר של איך לעשות כסף, וכמובן, הכל גם על גבו של הצופה, אבל נעזוב שטויות, הרי לא באנו לגמר הזה כדי ליהנות.
 
משדר כזה הוא סיפור די מלחיץ מבחינת מי שיושבים בחדר העריכה ובקונטרול: הם לא סתם אחראים על ספינת הדגל של רשת 13, הם משיטים כנראה את הספינה היחידה. אין לרשת 13 עוד תוכניות שיכולות לנצח באופן עקבי את קשת 12, כך שכנראה שהמזגן פעל חזק אתמול בקונטרול, היה חם ומלחיץ - הטיפות אחרונות בלימון צריכות להספיק לעוד חודשים ארוכים ורבים.
מכנים זאת "אירוע הגמר", כלומר לא רק גמר, אלא טקס שלם. ויש כללים לטקס: כאמור, פרסומת בין רגעי הכרעה, סיכומי וידאו לכל מתמודד, גיחה של עדן חסון, אלא מה, וגם קהל לכאורה משולהב, ואולי בכלל הוא מופעל, אבל למי זה משנה - אותנטיות היא לא שם המשחק פה, אלא רק תחושת הפאן. הפקת האח הגדול ורשת 13 היו זקוקות לסיומת שתבטיח מבחינתן את הצלחת העונה הבאה, או לכל הפחות תשמור על המותג.
הזכייה של טליה עובדיה, אישה חזקה, מלאת אומץ וקהל מסמסים אוהד, תעשה כנראה את העבודה עבור המותג. למעשה, שתי הפיינליסטיות הן נשים עוצמתיות, כך שאם מתעקשים למצוא, אז יש גם מסר חברתי כלשהו לעונה הזו, וזה אולי הכי חשוב מבחינה מסחרית - דמויות שיכולות לשווק את המותג הלאה. כי זה מה שנשאר: לרשת 13 יש עוגן אחד שנקרא "הישרדות", ועוגן שני, עוף החול - האח הגדול - תופעה שהיא בפני עצמה שיעור בהישרדות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האח הגדול
    אס 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תוכנת בושה ליהוק גרוע!!! למדנו מהתוכנית שאלימות זה בסדר (דיאן נתנאל) למדנו שאנורקסיה זה בריא ונכון (טליה) מעולם לא הייתה כזו תוכנית זוועתית חסרת תוכן. בושה לאינטילגציה. תוסיפו לזה את ערוץ 26 שמעל 50% מהזמן אתה רואה או דלתות או בריכה שוממת. תוסיפו גם את התכנית המהוללת של קובי מחט וצוות הפרשנים. לא הגיע הזמן שתרדו מהחרא הזה
    סגור
  • 1.
    טליה השראה
    דנה 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אלעד אתה צודק, עונה הכי טובה אחרי הרבה שנים
    סגור