טלוויזיה

אופירה וברקו בעימות סוער: האם לימוד התורה חשוב לישראל?

הפרשן החרדי הפתיע את אייל ברקוביץ' שבזכות לימוד התורה של החרדים אנחנו כאן בארץ ישראל, ולא הסתיר את זעמו. אופירה אסייג דווקא חשבה אחרת
מערכת ice |  17
אופירה אסייג אייל ברקוביץ (צילום יחצ)
דיון מעניין התנהל במהלך התכנית הפופולארית "אופירה וברקו" יחד עם הפאנל הפוליטי שכלל את יועץ התקשורת רונן צור והכתב הפוליטי של האתר החרדי "כיכר השבת" ישי כהן, והפעם: האם מדינת ישראל עומדת בזכות לימוד התורה.
אייל ברקוביץ ניסה להתקיל את הפרשן החרדי בכל הקשור לכניסת המפלגות החרדיות לקואליציה ומטרותיהן: "איזו בשורה אתם מביאים" הקשה, ואף מחה על הסחטנות החרדית במהלך השנים מהממשלות. "אם אני רוצה לבחור בכם", אמר ברקו, "תן לי בשורה אחת שלכם. אתם תתחילו לעבוד? אתם תלכו לצבא? אתם לא תהיו נטל על המדינה? איזו בשורה?".

על פי הפרשן הפוליטי ישי כהן, בחברה החרדית חל תהליך, גם אצל הגברים, ובמיוחד אצל נשים חרדיות שלדבריו עובדות באחוזים יותר מהמגזר החילוני. אך הדבר לא הרשים את המגישים שענו שנשים תמיד עבדו. ברקו אף עקץ: "למחוא להם כפיים שיוצאים לעבוד", ופנה לאסייג: "למה את עובדת כבר 40 שנה?", ועל כך ענתה המגישה: "אני מגיל 8-10 עובדת כי ככה חונכתי".
מגיש הטלוויזיה ברקוביץ' הוסיף: "יש כמה מאות אלפי גברים חרדים, ואני לא מכליל את כולם, מה הם נותנים לנו?", ועל כך ענה הפרשן החרדי תשובה שהפתיעה את ברקו: "לומדים תורה, אנחנו כאן בארץ ישראל בזכות התורה". ברקו זעם: "מה אתה אומר? אם לא ילמדו תורה לא יהיה ארץ ישראל?".
 
אופירה סיכמה את דבריו: "ברקו, אתה לא מאמין שבזכות התורה מדינת ישראל עומדת חיה ונושמת?", וברקו השיב: "ממש לא, בזכות צבא מעולה, חיל אוויר מעולה, ביטחון מעולה, לוחמים נהדרים, משטרה. מה, בגלל שלומדים תורה?". ועל כך אופירה השיבה שאינה שותפה לזעם שלו: "גם. גם לימוד תורה חשוב, גם וגם וגם".
 
תגובות לכתבה(17):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 14.
    ישראל כהן
    ציקו 07/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך נותנים לפחון הזה במה?????
    סגור
  • 13.
    Fire him and now
    יצחק 11/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנהלת סוברו היקרה . לצערי אני מוכר את הוסברו של אישתי ועוד 4 מהחברה שלי . למה? איך אתם נשארים שקטים לאחר שהפריזנטור שלכם אייל ברקוביץ דיבר בגסות רוח ו שינאה כלפי חלק גדול מהעם שכן חושב שהלומדי תורה גם חשובים בעם שלנו . איפה אתם ?! למה אתם לא מפטרים אותו ?! האם אתם באמת חושבים שהוא משכנע את עם ישראל לקנות את הרכבים שלכם . ההיפך היא האמת ! הכעס עליכם על השתיקה לא יעזור לכם . תתקנו לפני שיהיה לכם מאוחר ו תסבלו מחרם. תראו מה קרה בבחירות ותלמדו לקח מזה . הרי הוזהרתם
    סגור
  • 12.
    מעניין איפה היה אלוהים בשואה אם לתורה יש כח
    אבי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    0 8
    או שבשואה לא למדו תורה ??בוא נראה את הפרשן מצליח לעצור כדור בעזרת שקלא וטריא
    סגור
  • תגובה למגיב
    חלום 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    איפה היו. היהודים. כשפרצה השואה? הם אכלו. חזיר הם נישאו. לגוים הם. התבוללו. הם ה.פללו. לישו. בכנסיה. הם הלשינו. על. היהודים. ומסרו אותם. לידי. הגויים לענות. אותם
    סגור
  • 11.
    חשיבות התורה
    לא חרדי 10/2022/31
    הגב לתגובה זו
    5 0
    מי שחושב שהכל כאן מקרי ואנחנו כמדינה בעלי יכולות מיוחדים וחכמים גדולים חי בסרט כי אמנם עבודה זה חשוב מאוד אבל אם לא היתה עלינו השגחה צמודה בזכות התורה מוחקים אותנו ברגע וכל אלה שחושבים כמו ברקו אל תחיו בסט כוחי ועוצם ידי הצבא הזה לא שווה כלום בלי שבורא עולם משגיח עלינו. התורה זה קודם כל.
    סגור
  • טען עוד
  • 10.
    אופירה וברקו
    שרה 10/2022/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ברקוביץ לא מבין את ערך לומדי התורה , מכאן ההנחה המוטעית שלו על בטלה . דווקא אופירה יותר מכילה וראוי לציין שהתעדנה קצת כי יש לה שורשים וזה מוכיח שכמה שאדם יתרחק ….. ברגע שיש לו שורש תורני זה שם…
    סגור
  • 9.
    ברקוביץ
    איציק 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אייל ידעתי שאתה פח אשפה אבל לא עד כדי כך
    סגור
  • יש חרדים שהם מרשימים באיכותם ברמות הגבוהות
    סוף הדרך 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ביותר ויש אחרים שהם בושה למדינה ולמגזר !!! ברקוביץ אדם מקסים ואיכותי שאני אוהב מאוד וכולנו טועים מידיי פעם וברקו טועה פחות ! נתקלתי בשחיתות/ גובים מע"מ ולא נותנים חשבונית/בשם בורא עולם הם פוגעים במדינה יותר מכל בל אנוש נקודה!! מדינת ישראל היא בושה עצומה לאנושות ובורא עולם יטפל בנו בקרוב מאוד! ברקו ייצא זכאי ואין חולק.
    סגור
  • 8.
    גם גם גם
    מנחם 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גם עבודה, גם התגייסות לצבא. אפשר לדרוש מהציבור החרדי גם גם וגם
    סגור
  • 7.
    ברקו
    אמיר 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    ברקו אתה חושב שאתה חכם?אז צא ולמד.קודם למה אתה לא דורש שיויון של הערבים?הרי הם מקבלים פה יותר ממני)אני חילוני) הרבה יותר. למה שלא יעשו צבא?למה ויתרת על עשרות אלפים שבנו לא חוקי גנבו אדמות גנבו מים וחשמל.פתאום עשיתם הכול חוקי.עכשיו לעינינינו עם ישראל מונה 12 שבטים לכול שבט היה את הנחלה שלו. רק שבט לוי לא היה לו נחלה והוא עבד וטיפל במקדש וחלק מעבודתו זה להתפלל למען העם. והוא נהנה מהמעשרים לבית המקדש.כך היה מלפני כמעט 4000 שנה ושום בן זונה לא ישנה את זה לא נשיא העליון ולא ברקו.תסביר לי איך זה מקום המדינה בן גוריון החליט על כך מה קרה עכשיו?
    סגור
  • 6.
    עדיף שהחרדים ייקחו
    אורה 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    1 2
    קיטרתם על החרדים שהם עול על המדינה עכשיו לוקחים הערבים פי 10 ולך תדע איפה הכסף באמת הולך אולי לטרור נגדנו ואולי לשחיתות ואנחנו הציבור משלמים את זה לא עדיף שהחרדים שהם האחים שלנו האמיתיים ושמתפללים עלינו יום יום ייקחו לפחות אנחנו יודעים שזה הולך לתינוקות של בית רבן ומשפחות ברוכות ילדים תתעוררו תפתחו את העיניים לפני שיהיה מאוחר מדיי כל יום שהממשלה הזאת ממשיכה לתפקד עם ישראל בסכנה קיומית
    סגור
  • 5.
    אם ככה ברקו חושב אז יש לו עוד הרבה מה ללמוד. (ל"ת)
    לך תלמד 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • אמונה היא סובייקטיבית
    מנחם 06/2022/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העולים שהגיעו אחרי השואה לא חשבו שהתורה היא תתן את הקמת המדינה. הם נלחמו ולא בנו על תפילות. לדאבוני הם צדקו.צפת לא נכבשה בזכות לומדי התורה. אמונה ומציאות לא תמיד דרים תחת קורת גג אחת
    סגור
  • 4.
    ברקוביץ שילך ויקרא את ההיסטוריה של בן גוריון.
    א.א.חיפה 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 2
    הוא הקים צבא אחד .אזרחי ישראל שיתנדבו למען בטחון ישראל. וכן הוא החליט שהחרדים הם מתפללים למען המדינה וחוזקה כן האמין בתפילותיהם. אני בגיל המדינה כמה העריץ בן גוריון את החרדים חיבק אותם ואמר שהוא חם היא תפילות למען הארץ למען שיהיה כלכלה טובה. הוא אמר שיממן לכל תלמידי ישיבות כסף. כפרנסה . כמה פעמים היתה פניה של הר ים שכל עם ישראל יהיה שותף לתפילה למשל גשמים שלא היו היה מצב שפנה לישיבות ולכל עם ישראל ביחד להתפלל וכן למלחמות שננצח וגואגים לכל חייל שיחזור בשלום ראתה ואתה ברקוביץ' גדלת בבית שלא הדרישות לך מה זה הדת היהודית תפילות היו רבות .
    סגור
  • 3.
    תורה
    סש 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    יש מי שאוהב לשחק כדורסל , לעשות ספורט , או כול דבר אחר . כול זה לא בא על חשבון לצאת להתפרנס . מי שהתורה חשובה לו שיילך ללמוד לאחר העבודה . לחיות על חשבון עמלו של אחר אינה אופציה . רק בגלל ממשלות חלשות ושיטת ממשל מיושנת הדבר מתאפשר .
    סגור
  • 2.
    בור ועם הארץ
    ג 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מי שמבין קצת בכדור רגל אמור להבין במשהו אחר ?! כנראה שלו הרי הראש בכדור
    סגור
  • 1.
    אם אופירה וברקוביץ לא היו עובדים זו הייתה תרומתם למדינה
    דני 06/2022/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זוג שמייצר חיכוך ושנאה אין סופית
    סגור