טלוויזיה
שי-לי שינדלר הפכה למותג: ההוכחה שכסף וסקס עדיין מוכרים
שי-לי שינדלר הפכה להיות אחת הדמויות הבולטות בשיח התקשורתי בתקופה האחרונה מאז עליית סרטה 'העשירים החדשים', כאשר כעת, לקראת עליית סרט נוסף שעוסק ביחסים פתוחים, ההייפ התקשורתי סביבה מתפוצץ פעם נוספת. כך הפכה עיתונאית בת 35 למותג 'שי-לי שינדלר', שעושה בית ספר ל'איך לחיות נכון' | החוג לתקשורת
שי-לי שינדלר בטח צוחקת לעצמה, כנראה אפילו מתפקעת. היא פתחה בית ספר לתקשורת, וכולם יושבים על ספסל הלימודים. היא רק פוצה פה, מוציאה כמה מילים קטנות, ומיד משתלטת על סדרי יום תקשורתיים.
כך, היישר מתחת למדפי הפוליטיקה במקום שבו תמצאו מידע על אפשרות להפלת ממשלת ישראל וכן על כוונה להתנקש בח"כ איתמר בן גביר - כן, ממש בסמוך לשם, תפגשו בכותרות האתרים את שי-לי שינדלר. בן גביר שרד, אגב, למקרה שדאגתם. גם הממשלה עדיין לא נפלה, אז נדמה שתקשורתית נשארנו בעיקר עם שינדלר.
השאלה היא רק איך זה יכול להיות? איך עיתונאית בת 35, בלי קילומטרז' ארוך מדי בענף, בלי איזה מרתון שבו בנתה את עצמה, מצליחה ככה לרתק את כולם למסכי האייפון שלהם? איך זה שכולם גוללים בניידים ונעצרים על מידע לגביה? עם כל הכבוד לתוכנית "הצינור", ויש הרבה, עדיין, מה קורה כאן?
ניתן להתרשם ששינדלר יודעת ליהנות מהחיים. בנות רק רוצות לעשות כיף, כך אולי חשבה לעצמה סינדי לאופר, אבל שינדלר עושה בית ספר גם ללאופר: היא עושה מהכיף עוד יותר כיף. הכותרות העכשוויות בעניינה של שינדלר, שהופכות אותה לאייקון תקשורתי, עוסקות בכסף ובסקס. מישהו מכיר מנועים חזקים מאלה? ברגע אחד יש כותרות על האקזיט הגדול של בעלה, וברגע השני יש כותרות על נישואים פתוחים. מכאן - העולם מתחלק לשניים: אלה שמקנאים בשינדלר באופן לא מודע, ומנגד, אלה שמקנאים במודע לגמרי.
אפשר לראות זאת במובן של חיים, של שמחה, של משהו תוסס, נושם. זה מה שמרים את שינדלר לכותרות והופך אותה לאייקון תקשורתי: החיות, הוויטאליות. שינדלר היא אמנם רק שינדלר, מישהי שעבדה ב"צינור", עיתונאית עם קילומטרז' לא ארוך מדי. אבל המותג התקשורתי "שינדלר" מביא לנו חיים. יש פה כסף, הצלחה, סקס, דחפים, יצרים. קשה לפספס: זה לא סתם סקס ארוז בעטיפה שמרנית, המותג התקשורתי "שינדלר" מביא לנו עכשיו סרט על נישואים פתוחים.
קצת מביך ואולי מצער לחשוב כך, אבל שינדלר הפכה אייקון תקשורתי מפני שהיא עונה על צורך. היא מסמנת וי על רשימת המכולת המלאה של כל מה שיכול לרתק את מוחם הקודח של אנשים התקועים בשגרת חייהם, בעבודתם שבקושי מכניסה וגם ביחסיהם האפורים לעיתים עם בני זוגם. שי-לי שינדלר היא אדם בשר ודם, אבל המותג החדש "שי-לי שינדלר" מתכתב עם משמעות של חיים עוצמתיים. לקרוא על "שינדלר", זה לחיות. כן, לחיות דרך המותג, אבל עדיין לחיות. ובימינו, זה כנראה לא מעט בכלל.
עוד ב-
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(4):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
4.פחחחחחחחחחחניר 05/2022/31הגב לתגובה זו2 0מי זה הכתב הזה ומה הוא לקח לפני שכתב את זה??סגור
-
3.כתבה פתטיתבלייק לייבלי וואנאבי 05/2022/26הגב לתגובה זו7 0הסרט יצר שיח כי כולם היו סקרנים איך אקזיט של 300 מיליון מרגיש ומחולל. ושינדלר היתה מגוחכת לטעמם וזו הסיבה היחידה. לא אייקון ולא נעליים. נשמע כאילו שינדלר כתבה את הכתבה עצמה מרוב שמנותקת ומלאת חנופה.סגור
-
2.לא הבנתי שילי שילמה לכותב?! אין קשר בין הכתבה למציאותגל 05/2022/25הגב לתגובה זו6 0לא ברור אם הכותב אח שלה או מאוהב בה אבל אנשים שלא מפרגנים לה זה לא מקנאה!!! הרי לגל גדול כן מפרגנים וגם לרותם סלע… אז אולי כדאי למצוא סיבה אחרתסגור
-
1.חחחחחחחחח 05/2022/24הגב לתגובה זו10 0חחחח זה מה שיש לי לומר על הכתבה הזו.סגור