טלוויזיה

"מי זאת": מצחיקה ונהדרת אך היא לא פמיניסטית | ביקורת טלוויזיה

התאגיד עושה זאת שוב: לאחר שסיפק עונה מוצלחת של "בואו לאכול איתי", בתזמון נהדר עלתה השבוע בכאן 11 תוכנית המערכונים הנשית "מי זאת" שמתהדרת בליהוק איכותי וללא ספק מסתמנת כמועמדת מובילה לתואר "המרעננת הרשמית של הקיץ" | ביקורת טלוויזיה
אביב עגיב |  4
מי זאת (צילום כאן 11 ו-נו דרמה סטודיו)
לפני שבוע הגיעה לסיומה אחת העונות המוצלחות של "בואו לאכול איתי". כעת, בתזמון נהדר מגיעה השבוע לחיקנו "מי זאת" - תכנית מערכונים מופרעת בהובלה נשית שעלתה בכאן 11.
הליהוק המשובח מתהדר בשחקניות בקליבר גבוה כמו מגי אזרזר וג'וי ריגר (שתיים שבעיקר מוכרות מתפקידי דרמה) ולצידן גם נעמה אמיתי שאומנם פחות מוכרת מהן, אך היא בוגרת "ניסן נתיב" וברזומה שלה יש כמה יצירות מוערכות ותפקיד ב"יהודים באים". מי שסוגרת את הרשימה זו אושרית סרוסי הנהדרת שכולנו מכירים מ"זאת וזאתי". 
"מי זאת" היא תכנית מערכונים חצופה ובוטה שמגיעה מהערוגות של "זאת וזאתי" ו"גומרות הולכות". חלקים גדולים ממנה עוסקים בנושאים עם מאפיינים נשיים אך זה יהיה עוול לקטלג אותה כתוכנית שפונה לנשים או מדברת על נשים. העיסוק שלה הוא ביום יום ובסיטואציות שכמעט כולנו, גברים ונשים (ומה שביניהם) מכירים היטב.  
המערכונים בתוכנית הראשונה היו מצחיקים נורא ונראה שכובד משקלה של התוכנית הוא בעיקר בזכות תצוגות המשחק הקומיות של הכוכבות שלה . מגי אזרזר, שעד לאחרונה כיכבה בדרמות מוערכות כמו "טיטו ורוחו" ו"פאלו אלטו" מפגינה צד קומי מוכר ומשובח ורואים שהיא מתענגת על כל רגע ורגע וחשוב מכך – לפעמים זה מרגיש שהיא עצמה ולא דמות. גם אמא שלה שמבליחה באחד המערכונים מוכיחה שהצד הקומי כנראה עובר בגנים.
כיאה לתוכנית שארז בן הרוש מופקד עליה, הרי שהיא חייבת להיות חצופה ולמתוח את הגבולות והם אכן נמתחים – יעיד על כך המערכון המעולה של הגבר האומלל (בגילומה של ג'וי ריגר המעולה) שמגיע לראיון עבודה ומוצא את עצמו בתוך מתקפה נשית פוליטיקלי קורט מטורללת ומערכון נוסף מעולה גם הוא של זוג חברות (אמית ואזרזר) שהופך משיח רגוע למופת של גזענות מבחילה וקורעת.
הצטיינותה של התוכנית היא באלמנטים המאוד ישראליים שנמצאים בניואנסים שלה כמעט בכל מערכון (חפשו את המערכון המשובח של החתונה) והסאטירה שלה היא דווקא ביכולת לשים לנו, הצופים, מראה מול הפנים ולהציג את הכיעור שיכול להיות לפעמים בכל אחד מאתנו בסיטואציות היום יומיות.

מתוך "מי זאת", קרדיט: כאן 11 ו-נו דרמה סטודיו
חשוב לומר בהקשר הזה שהתוכנית לא חתרנית או פמינסטית (ונראה שגם לא מתיימרת להיות כזו) וזאת על אף הבחירה המאוד חשובה למקם בה שחקניות ששייכות לדור צעיר יחסית שגדל תחת השינויים של הפוליטיקלי קורקט. אם לשפוט לפי התוכנית הראשונה – היא מסומנת כלהיט המרענן של הקיץ. כל שנותר הוא לחכות לפרקים הבאים ולקוות שהם אכן מספקים את הסחורה בדיוק כמו הפרק הראשון.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    תכנית הזוייה
    מימי 09/2024/01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מצחיק לא מוגש טוב ולא מובן מה רצה המשורר להגיד....
    סגור
  • 3.
    נו? אז היא לא. קרה משהו? כמה אתם רדודים (ל"ת)
    סמוראי 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 2.
    לא מצחיקה ולא נהדרת.
    אורטל 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בעיקר מביכה.
    סגור
  • 1.
    מי זאת
    סימה 08/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שתי שחקניות טובות
    סגור