תרבות ופנאי

אושר כהן הוכיח את מקומו בפסגת המוזיקה הישראלית | ביקורת הופעה

פארק הירקון, הפך עם השנים להיכל התרבות של המוזיקה הישראלית ורק אומנים מעטים הצליחו למלא אותו. ביום חמישי האחרון, אושר כהן הצטרף לרשימה הזו. מול 50 אלף איש, כהן נתן את הלב והנשמה בהופעה עוצמתית ומהודקת | ביקורת הופעה
אביב עגיב | 
אושר כהן בפארק הירקון (צילום עומרי סילבר)
המוזיקה והתרבות הישראלית עמוסים בסיפורי סינדרלה. בתוך כל אלה, יש סיפור אחד מעניין במיוחד והוא התופעה הקרויה אושר כהן. בתוך פחות מעשור כהן, הצליח להגיע לפסגת המוזיקה הישראלית ולהפוך לאחד האמנים המוכרים והמוכשרים ביותר בתעשייה המקומית.
כהן, זכה בתארים הללו בזכות שורה שיתופי פעולה חוצי דורות ומבול של להיטים שהוא כתב, הלחין והפיק בעצמו. בתוך כל זה, עוד לא דיברנו על כוחו ברשתות ובמדיה, כאשר  עוד לפני גיל 25, הוא כבר מילא את האולמות הגדולים ברחבי הארץ בהם, היכל נוקיה. אבל, במהלך הסופ"ש האחרון, הוא סימן וי ענק והופיע על הבמה הגדולה ביותר בישראל, היכל התהילה של המוזיקה הישראלית – פארק הירקון.
כהן, שהתרגשותו ניכרה כבר מהרגע הראשון, נתן את הלב והנשמה בהופעה עוצמתית ומהודקת שהתקיימה ביום חמישי האחרון, מול 50 אלף איש. גם בימי שגרה, אומנים מעטים בישראל הצליחו למלא את פארק הירקון על כן, בהתחשב במתיחות הביטחונית מדובר בהישג אישי שכהן יכול לזקוף לזכותו.

אושר כהן בפארק הירקון, צילום: עומרי סילבר
לאורך כל ההופעה כהן, נהג בנדיבות כלפי הקהל ולמרות שהוא מופיע כבר כמה שנים, נראה שהמעמד היה לא רגיל גם עבורו, מה שרק הוסיף לתדמית האנדרדוג שמאפיינת אותו מתחילת הדרך. בזה אחר זה כהן הלעיט את הקהל עם שורה של להיטים כמו:   "תראי אהובתי" שהקהל שאג, "עיר תחתית", "איך שאת אוהבת",  "אהובי לב אדום" , "ככה בלי שלום" ונדמה שלא היה אחד בקהל שלא הכיר אותם.
הכול מהכול היה שם לאורך כל הערב העמוס הזה. במסגרת מפגני כוח ששמורים לאירועים מהסוג הזה, כהן אירח על הבמה את ליאור נרקיס שעובר בעצמו תקופה קשה בחייו האישיים, והשניים שרו את הלהיטים "בחורה טובה"  ו-"רק שלך", האירוח גם הוביל להצעת נישואין מרגשת של זוג שנכח בהופעה לקול תשואות הקהל .
בהתאם למציאות הקשה והכואבת שמחוץ לפארק הירקון, כהן לא שכח להזכיר ולהוקיר תודה והערכה לצה"ל ולכוחות הביטחון על עבודתם המאומצת וכמובן לציין את העובדה שיש חטופים שעדיין בעזה.
זה גם מה שמסביר מדוע רגע נוסף ומרגש בערב הזה התרחש כשכהן ביצע את "תרקדי" - בלדה עוצמתית וסוחפת שנכתבה זמן קצר לאחר הטבח והוקדשה לקורבנות מסיבת הנובה. הביצוע, זכה גם לווידאו ארט מרשים ומצמרר שהסתנכרן בצורה מדויקת עם הרקדנית שרקדה כל העת על הבמה.
שורת הלהיטים נמשכה ובהמשך, עלה לבמה האורח הבא של כהן - הזמר עדן חסון, אך השיחוק האמתי לטעמי הייתה הצטרפותו של היוצר המוכשר מארק אליהו שמוכר בזכות נגינתו על כלי הקשת בהם: קמנצ'ה הפרסי, ובגלמה הטורקי.
השניים, ניגנו במשך כמה דקות והפליאו במוזיקה אוריינטלית משובחת שהציגה צד נוסף של כהן. אליהו אומנם קצת פחות מוכר בקרב הקהל הרחב בישראל, אך הוא זכה להצלחה ברחבי העולם בזכותו המוזיקה שלו שמשלב כלים מסורתיים ומוזיקה מודרנית.
השילוב של השניים בביצוע של השיר "מקבל על עצמי", הציג ההרמוניה נהדרת וסגנון אוריינטלי ים תיכוני מרענן וייחודי שרק עשה חשק לעוד. מעניין יהיה לראות בהמשך שיתוף פעולה נוסף של שניהם. כהן, המשיך ללחוץ על דוושת הגז וביצע עוד להיטים בהם, גם שירים מתחילת הדרך. כמו כן, הוא לא שכח לנצל את הבמה והוקיר תודה להוריו, לקהל, לאנשים שסביבו ולכל מי שהיו אתו ותמכו בו מתחילת הדרך.
היכולת של כהן להגיע ללא תנאי פתיחה או שימוש במשאבים יקרים להישג שכזה רק בגיל 25, מהווה עדות חותכת לכישרון העצום שלו, אך גם ליכולות העסקיות והניהוליות הנכונות שלו.
הגיוון של הקהל שנע מצעירים בגיל העשרה ועד לבני חמישים ואילך, מעיד על היכולת שלו למשוך אליו קהל ורסטילי שנע בספקטרום מרשים של גילאים. גם אם היו קצת פגמים קלים והכרחיים במופע, הרי שכל אלו בטלים בשישים לנוכח העובדה שכהן הצליח במבחן התוצאה לספק הופעה מהנה, איכותית, מגוונת ומהוקצעת בבמה הכי גדולה בישראל וכל זה כשהוא כאמור רק בן 25.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה