טלוויזיה

מגיש חדשות 13 מזהיר: "ערוץ 13 פועל לחיסול העיתונות הביקורתית"

יו"ר ועד חדשות 13 מתן חודורוב באסיפת חירום להצלת חדשות 13: "טופולסקי, אם אתה עוד שולט בבלמים, תלחץ עליהם עכשיו – לפני שהחברה כולה תמצא את עצמה ב"טוטאל לוס"
מערכת ice | 
מתן חודורוב על מינוי יוליה שמאלוב ברקוביץ (צילום רונן אקרמן, פלאש 90/ נעם ריבקין פנטון, מערכת אייס)
הכנס שינצח את המינוי של מנכ"לית חדשות 13 החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ'? מאות עיתונאים ועיתונאיות, גם מערוצים וגופי תקשורת אחרים, השתתפו היום (ראשון) בכנס חירום להצלת חדשות 13 שהתקיים בצוותא בתל אביב, בהובלת ארגון העיתונאים והעיתונאיות וועד עובדי חדשות 13.
מתן חודורוב, פרשן כלכלי ויו"ר ועד חדשות 13:  ״זהו המאבק הכי חשוב שניהלנו עד היום בחברת החדשות.  משימת ההגנה על עצמאות המערכת העיתונאית המפוארת שבנינו ב-20 שנה, מפני השתלטות פוליטית עוינת – מזימה שאם חלילה תצלח, אצלנו ובעוד כמה אולפנים, לא תישאר בישראל תקשורת חופשית באמת".

עוד הוסיף: "ההתכנסות המשותפת של כולנו, ובמיוחד הסולידריות שהיא מבטאת, נועדה לשדר היום מסר ברור ליו"ר "רשת" נדב טופולסקי: בין אם תישאר בארץ או תטוס מכאן, לא תצליח לחמוק מאחריות למינוי שיהרוס את חדשות 13. אם אתה עוד שולט בבלמים, תלחץ עליהם עכשיו – לפני שהחברה כולה תמצא את עצמה ב"טוטאל לוס". טופולסקי, זה עליך!"
לסיום הצהיר: "בכל בוקר כשאני מתעורר מוקדם מידי, אולי בגלל משא האחריות, אני עוד מתפתה להאמין לרגע שכל זה היה חלום רע במיוחד: יוליה שמאלוב ברקוביץ'? חברת כנסת עם קשר היסטורי דחוק לתקשורת וג'ובים משרי ליכוד – זו באמת הדמות שהדירקטוריון בחר בה להוביל את חברת החדשות השנייה במדינה? רגולטורית שפעלה בתחבולות לסכל את המיזוג עם "רשת", וסיימה את התפקיד ההוא בצל דו"ח חמור על תפקודה, מתיימרת להנהיג עכשיו את החברה שכמעט גרמה לסגירתה?".
הוא הדגיש גם: "פוליטיקאית מיזוגנית, שהציעה לשלול הטבות מנשים שבחרו בהורות יחידנית, זיהתה בעיה ערכית אצל רווקות בגיל מתקדם, ואפילו לעגה לנהגות בכביש – באמת אמורה לנהל עובדות ועובדים במאה ה-21? יוליה, גם אנחנו רוצים מאוד אישה בראש חברת החדשות, ויש מועמדות מצוינות. לא את! זה לא מפני שהיא כאילו ימנית, או טוענת שהיא רוצה לגוון, או מאיימת לקצץ למישהו במשכורת – כל אלה ספינים שנולדו בדיעבד. האמת יותר פשוטה, כמעט טריוויאלית: היא לא עיתונאית, היא פוליטיקאית".
 
עוד הדגיש חודורוב: ״הבקשה היחידה שלנו מדירקטוריון החברה - מנו עורך פעיל שאפשר לשאת אליו עיניים, שיגבה עיתונאים מול הממשלה ולא את השררה מול העיתונאים. וזו הדרך להביא רייטינג. תשאלו את צוות המקור ששבר שיאים עם שני התחקירים על מירי רגב. לא דרשנו לבחור את מי שינהל אותנו, ביקשנו רק להבטיח את עקרון הענייניות והמקצועיות. נציגי הציבור שיוליה מינתה, מינו אותה בחזרה תוך ניגוד אינטרסים ודרדרו את החברה לכאוס. להורדת תכניתו של דרוקר אין שום חשיבה עניינית. מי שמבקש את ראשו של העיתונאי אינו פועל לטובת החברה אלא משיקולים אחרים שחייבים להיבדק".
לסיום טען: ״גורמים פוליטיים חדרו לחברת החדשות. ערוץ 13 פועל לחיסול העיתונות הביקורתית. לא נסכים להיות הבאים בתור. זהו דגל שחור. אנו בוטחים בבית משפט העליון שיכריע לטובת העיתונות החופשית.  מולנו של צבא של עורכי דין, לוביסטים במיליונים, ודוברת שמזדהה עם תנועת הליכוד. אבל אנחנו כולנו פה ביחד נהדוף את ניסיונות ההפרד ומשול שלהם ונגרום לראשי הערוץ להבין ששגו וננצח את יוליה שמאלוב ברקוביץ ונכתוב פרק חדש בהיסטוריה של חדשות 13״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה