טלוויזיה

הדרמה של קשת בהישג מפתיע: כך השפיעה על הצופים

סדרת הדרמה שתסיים הערב את שידוריה בקשת 12, הצליחה לחולל שינוי בקרב כלל הציבור ובפרט בקרב הצופים עם עליה בשיעורי המודעות שנבדקו על ידי מכון "מדגם"
שירה יום טוב | 
עמוס תמם ואילת זורר (צילום יחצ)
בעקבות סדרת הדרמה "חולי אהבה" בקשת 12, המודעות לסיכוני התחלואה בסרטן השד עלתה בקרב כלל הציבור, ובמיוחד בקרב צופי הסדרה. דרמת המקור ששודרה בשבועות האחרונים בקשת 12, וצפויה לסיים הערב (שני) את שידוריה עם הפרק האחרון, השיגה נתוני רייטינג חזקים והביאה לקשת 12 הובלה בפריים טיים בערבי השידור.
נתוני שיעור המודעות לסרטן השד, נאספו באמצעות סקר שנערך על ידי מכון המחקר "מדגם" בראשות מנו גבע. לפי הסקר, מאז שעלתה בקשת 12 הסדרה "חולי אהבה", המודעות לכך שגם נשים וגם גברים נמצאים בסיכון לחלות בסרטן השד עלתה מ-60% ל-68% בקרב הציבור הכללי ואף ל-86% בקרב צופי הסדרה. הסקר ההשוואתי נערך חודש לפני וחודש אחרי עליית הסדרה.
הסדרה, עוסקת בסיפור אהבתם של הכירורגית ד"ר עמליה לוי (איילת זורר) והפוליטיקאי מיכה חדד (עמוס תמם) שמגלים שהם חולים בסרטן, ומייצרת בימים אלה הנעה אמיתית לפעולה. ע"פ הסקר, 78% מהנשים שצופות בסדרה הצהירו כי הן מתכוונות להיבדק בשנה הקרובה (אל מול 61% בלבד לפני עליית הסדרה). בקרב נשים בגילאי 40+ שצופות בסדרה, 96% הצהירו על כוונה להיבדק. 28% מהגברים שצופים בה, הצהירו כי הם מתכוונים להיבדק גם כן.
סדרות נוספות של קשת העלו למודעות לאורך השנים נושאים מורכבים כמו פוסט טראומה ("בשבילה גיבורים עפים"), אוטיזם ("פלפלים צהובים") ופוריות ופונדקאות ("גוף שלישי"). הסדרה "חולי אהבה" עוקבת אחרי התמודדות גיבוריה עם גילוי מחלת הסרטן, השפעתה עליהם ועל בני משפחותיהם, ותהליך הטיפולים וההחלמה. הערב – פרק הסיום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה