תיירות

בשורה קשה לטסים לחו"ל: "לגנוז את הרעיון הזה, הרסני"

מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה להודעת רש"ת על השבת עמדות העישון בטרמינל: "מדובר ברעיון הרסני, שיחזיר את החברה הישראלית לשנות החמישים, של עישון בספסל האחורי של האוטובוס או איזור עישון במטוסים שהוכחו כגורמים למחלות לב וסרטן
מערכת ice |  12
כאוס בנתב"ג (צילום פלאש 90)
האגודה למלחמה בסרטן מגיבה בחריפות להחזרת פינות העישון לנתב"ג אחרי שלוש שנים מאז שנסגרו, עת החלה הקורונה להתפרץ בישראל ועל כן היה צורך בצמצום המקומות שבהם חיכוך בין אנשים בשטח קטן
מהאגודה למלחמה בסרטן נמסר בתגובה: "מדובר ברעיון הרסני, שיחזיר את החברה הישראלית לשנות החמישים, של עישון בספסל האחורי של האוטובוס או איזור עישון במטוסים שהוכחו כגורמים למחלות לב וסרטן. אנחנו יותר חכמים היום ושואפים לגדל פה דור של ילדים נקיים מעישון פסיבי ואקטיבי. לא למדנו כלום בעשורים האחרונים? בעוד כל מדינות העולם צועדות קדימה בקידום החקיקה למניעת עישון ושדות התעופה מרחיקים את תאי העישון, ישראל עושה צעד אחורה... וחברות הטבק והניקוטין מתפרנסות מהמתמכרים החדשים". 

עוד נמסר: "מחקרים מדעיים הוכיחו שגם במרחק של מעל 9 מטר מאדם מעשן, או במקרה הזה מפינת עישון כולל הימצאות באוויר הפתוח, האדם שאינו מעשן נחשף לעישון וניתן יהיה למצוא בדמו חומרים מסוכנים. מנתוני ארגון הבריאות העולמי עולה כי שיעור התחלואה מסרטן הריאה וממחלות לב בקרב אנשים שאינם מעשנים החיים עם בני זוג מעשנים, גבוה בכ-25% מאנשים שבני זוגם אינם מעשנים".
הביקורת של האגודה למלחמה בסרטן נמשכה: "מחקר שנערך ביפן אף הראה כי חשיפה של 30 דקות בלבד לעישון כפוי גרמה לעלייה משמעותית בסיכון ללקות בהתקף לב. הסיכון לאירוע מוחי עולה ב-30%-20%. בנוסף, עישון כפוי בקרב הסובלים מאסתמה עלול לעורר התקף אסתמה. בטווח הקצר, העישון הכפוי גורם לגירוי בעיניים, לכאב ראש, לבחילה ולסחרחורת. עישון כפוי מסוכן יותר לחולי סרטן – הוא עלול להאיץ צמיחה של גידולים סרטניים על ידי זירוז יצירת כלי דם חדשים בגידול". 
לסיום הוסבר: "ידוע כי תאי העישון אינם אטומים לגמרי והעשן שידלוף לחלל האויר של אולמות השדה הוא סכנה ממשית לכלל הנוסעים העוברים בנתב"ג. באחריות רשות שדות התעופה לשמור על בריאותם של הנוסעים, ולא להפוך אותם לשבויים אשר נאלצים לנשום אויר מזוהם, רעיל ומסרטן. יש לגנוז את הרעיון ויפה שעה אחת קודם".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    שטויות
    מרילו 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האוכל המחומם בכלים פלסטיק לאמפחות הרסני ומסרטן. וכולם אוכלים
    סגור
  • 11.
    נ.נ.נ
    מ.מ.מ. 09/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    משרד הטעויות מודיע שהסיגריה מזיקה לקורונה
    סגור
  • 10.
    עד מתי נוקרב למען החרדים?
    דמוקרטיה 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הכל כדי לרצות את החרדים. בריאות הציבור לא נחשבת כשהיא פוגשת אינטרס חרדי. לא לחינם זה בחגים ולא לחינם המיקום שנבחר הוא ליד בית הכנסת.
    סגור
  • 9.
    רוצחים בפוטנציה
    ד.ב 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של מי הרעיון הנוראי הזה? מה קרה? אי אפשר להיות שעה בלי סיגריה? שיזהמו ויסריחו את עצמם. למה בתוך נמל תעופה? כי עשרות אלפי טסים לאומן ביקשו??? צריך להכנס בהחלטה המסוכנת הזאת בכל הכוח!! אסור לתת לזה להתקיים !!!
    סגור
  • 8.
    עישון
    א 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל שדות התעופה בעולם הם ללא עישון אבל בכולם יש חדרי עישון
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    יש עוד רעיונות מטופשים זה בטח הצעה של חברת תרופות לסר (ל"ת)
    ישראלית 09/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    דיקטטור
    Joejoe 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תעשו תווים כמו בקורונה . אני לא מעשן אבל מה זה עניינכם ??? המתפרנסים משמיעים קול....אנו עדיין קיימים . אלכוהול וקנאביס חפשי זה בסדר .
    סגור
  • 5.
    לא הגזמתם בכלל...
    שפיות 09/2023/14
    הגב לתגובה זו
    5 1
    זה שעישון הוא לא דבר טוב... יודעיםהיטב גם המעשנים. אבל אתם כבר באובססיות מטורפת בלי קשר ממשי למציאות !! עם כל הכבוד... יש עוד מיליון ואחד דברים שמזיקים לבריאות ולא בגלל זה לא נותנים לאנשים לחיות את חייהם לפי בחירתם. פינות עישון אינן פוגעות בלא מעשנים הן פוגעות אך ורק במעשנים עצמם. התאוריה כאילו פינות עישון בנתב"ג יחזירו את המעשנים לספסלים האחוריים באוטובוסים ובמטוס היא אחד ההסברים היותר מטומטמים ... מה הקשר !! גם המעשנים נהנים מהעובדה שלא ניתן לעשן באוטובוס או במטוס או במקומות ציבוריים סגוירים... אבל... הבעיה עם שדה תעופה היא שמהרגע שנכנסת אליו אתה יכול לצאת רק בהגיעך ליעד. לכן... אם ניתן להקל מעט ומבלי לפגוע באחרים... זה יותר מנחמד... ונשמח אם תצאו לנו מהורידים. בבקשה.
    סגור
  • 4.
    אחזה טרחנים
    אריסטו 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הלוואי שהאגודה למלחמה בסרטן הייתה נלחמת כך באוכל המעובד שיש ידיעה ברורה שמזיק, או ליד, או אולי, מסרטן ממש בכמויות גבוהות, כמו שהיא נלחמת בעישון.
    סגור
  • 3.
    בחוץ
    ,ישראלי 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    4 0
    למה לא לפתוח מרפסות למעשנים, במקום הקוביות המסריחות? ככה לא יפריעו ללא מעשנים ולא יחנקו בעצמם.
    סגור
  • 2.
    מציע גם לבטל את השימוש ברכבים (ל"ת)
    איתמר 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 1.
    בקיצור, קשקשנים.
    איתמר 09/2023/13
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אף אחד לא מחזיר עישון למטוס ולאוטובוסים. "מדרון חלקלק..."
    סגור