תיירות

טסים לאירופה? היזהרו מכייסים - במיוחד ביעד האהוב הזה

מקרי הכייסות באיטליה שוברים שיאים בעונת התיירות, ובייחוד ביעדים הפופולריים רומא וונציה. עמוד טיקטוק מקומי מצלם כייסים בשעת מעשה ומזהיר את התיירים בזמן אמת
מערכת ice | 
ונציה (צילום shutterstock)
מוניקה פולי, פעילת ציבור בת 57 מוונציה שבאיטליה, הפכה לכוכבת רשת בזכות מאבקה בעיקש בתופעת הכייסות המתרחבת במדינה, וביחוד בערי התיירות הפופולריים רומא וונציה. פולי הנמרצת נוהגת לשוטט ברחובות העיר ולתעד מקרי כייסות תוך שהיא זועקת "זהירות, כייס!".
את הסרטונים היא מעלה לעמוד טיקטוק בשם Cittadini Non Distratti ("אזרחים ללא הסחת דעת"). לפי N12, הכייסים פועלים בדרך כלל בקבוצות מאורגנות ומתרכזים באזורי תיירות כמו מוזיאונים ותחבורה ציבורית, והקורבנות התמימים הם התיירים שהחופשה שלהם נהרסת כשהם מגלים שנותרו ללא ארנק.
 
@cittadininondistratti2 #pickpockets #CITTADININONDISTRATTI #VENICE #BORSEGGIATRICI #PICKPOCKETS ♬ suono originale - Cittadini Non Distratti
זהירות נדרשת במיוחדת במקומות כמו התורים בקולוסיאום ובוותיקן, בחנויות ושווקי קניות צפופים וכיכרות מפורסמות כמו פיאצה די ספאניה. הכייסים מעוניינים לרוב רק במזומן וחפצי ערך, ופחות בכרטיסי אשראי.
 
@cittadininondistratti2 #pickpockets #cittadininondistratti #PICKPOCKETS #VENEZIA #VENEZIA ♬ suono originale - Cittadini Non Distratti
איך ניזהר מכייסים בחו"ל: קודם כל חשוב לא להניח על השולחן במסעדה חפצים יקרים, ותשומת לב מיוחדת נדרשת במקומות הומים. טלפונים ניידים מבוקשים על ידי כייסים, במיוחד כאלה עם אפליקציות תשלום.

מומלץ לחשוד בכולם, גם מי שנראה אזרח תמים. לא לענוד תכשיטי יוקרה ושעוני יוקרה. את הארנק כדאי לשים בכיס הקדמי ולא מאחור, וכנ"ל את תיקי הצד שיהיו בטווח העין שלכם, ולא לעזוב אותם לרגע. אם אתם עומדים סמוך לכביש, שימו לב שאופנוען יכול להתקרב אליכם ולחטוף מה שיהיה בטווח היד שלו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה