תיירות

טסים לאירופה? זו המדינה שתאשר מיום שישי שימוש בקנאביס

כבר מיום שישי, לוקסמבורג הקטנה תאפשר שימוש איש חוקי בקנאביס, בדומה להולנד. הממשלה הודיעה אמש (שלישי) על כל, זאת לאחר אישור החוק המתיר זאת באופן סופי ורשמי. אחרי חמש שנים של עבודה על החקיקה, גם לוקסמבורג חופשית
מערכת ice | 
אישור לקנאביס (צילום unsplash, freepik)
הקריאות ללגליזציה של קנאביס גוברות ברחבי אירופה, כאשר מספר הולך וגדל של מדינות מבקשות לשחזר מהלכים פרוגרסיביים של קנדה וחלקים מארצות הברית ולהפוך את הסם לחוקי. משיפור בריאות הציבור ועד להגדלת ההכנסות ממיסים והפחתת הטאבו סביב מריחואנה רפואית, היתרונות של שוק חוקי הם רבים, ולכן כבר בעוד יומיים מדינה נוספת באירופה תכריז על לגליזציה מלאה.
כבר מיום שישי, לוקסמבורג הקטנה תאפשר שימוש איש חוקי בקנאביס, בדומה להולנד. הממשלה הודיעה אמש (שלישי) על כל, זאת לאחר אישור החוק המתיר זאת באופן סופי ורשמי. אחרי חמש שנים של עבודה על החקיקה, גם לוקסמבורג חופשית.
האישור התקבל רשמית אחרי שביוני 2023 אושר החוק בפרלמנט ברוב של 38 תומכים לעומת 22 מתנגדים, והפך את הלגליזציה שבדרך לעובדה מוגמרת, כעת גם התיירים שיגיעו למדינה יוכלו ליהנות מהיתרונות.
"אנחנו יודעים שמה שעובד הוא שוק מוסדר", אמר לא מזמן ינדריך וובוז'יל, מתאם הסמים הלאומי של צ'כיה. וובוז'יל אמר שהגיע הזמן שהקנאביס יטופל כמו פריטים מוסדרים אחרים תחת סמכותו, כמו טבק ואלכוהול. "אנחנו יודעים שמה שלא עובד זה איסור. אנחנו רואים את זה עם אלכוהול, טבק והימורים", הוסיף.

בחודש אוקטובר, גרמניה פרסמה תכנית להסדרת הצריכה והמכירה של קנאביס – תוכנית שאם תעבור, תהפוך אותה לשוק המריחואנה הלאומי המפוקח הגדול בעולם. גם בלוקסמבורג הועבר חוק המאפשר לתושבים לגדל מריחואנה לשימוש אישי.
במלטה, יש "מועדוני קנאביס" פרטיים ובשוויץ, מדינה שאינה באיחוד האירופי, אישרו ניסוי של מכירה וצריכה של הסם בציריך. אפילו הולנד – שבה הגידול והמכירה הם לא חוקיים – מתכננים להשיק תוכנית פיילוט לבדיקת מכירה חוקית של הסם עד סוף השנה. "זה מאוד חשוב שהולנד עושה את הצעד הבא והאחרון", אמרה דוריין רומקקר, חברת הפרלמנט האירופי עבור הולנד.
אף על פי שמריחואנה מותרת למטרות רפואיות במספר מדינות באירופה, האזור נוקט זה מכבר בגישה שמרנית לסם למטרות פנאי, ויש החוששים שלגליזציה במדינה אחת עלולה להשפיע לרעה על המדינות המתנגדות למהלך. הרגולציה של האיחוד האירופי מחייבת את המדינות החברות להבטיח שמכירת סמים אסורים לרבות קנאביס "ניתנת לענישה בעונשים פליליים יעילים, מידתיים ומרתיעים", אך היא אינה מגבילה צריכה אישית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה