תיירות

היום לפני 20 שנה: בריטניה פלשה "בטעות" לספרד

תקרית דיפלומטית משעשעת התרחשה היום בשנת 2002, כאשר קבוצה של חתנים בריטיים, אשר אמורה הייתה להגיע לגיברלטר, הגיעה במקום זה לספרד
מערכת ice |  1
נחתים בריטיים (צילום www.royalnavy.mod.uk)
לפני 20 שנה, בריטניה 'פלשה' בטעות לספרד. הכל התחיל כאשר קבוצה של נחתי הממלכה קיבלה המשימה לבצע תרגיל נחיתה בגיברלטר, על רקע משא ומתן מתמשך בין בריטניה לספרד על השטח הבריטי. כשהגיעו ליעדם, החיילים הסתערו אל החוף בכלי האמפיבי שלהם, לפני שזינקו החוצה עם רובי סער ומרגמות. אבל כשהם עשו את דרכם במעלה החוף, הם נתקלו במספר דייגים מבולבלים כולל אחד שאמר ל-30 חיילי הקומנדו: "אני חושב שאתם בחוף הלא נכון".
במקום לפגוע במטרה שלהם, הנחתים למעשה הסתערו על חוף בעיירת החוף השקטה לה לינה, שבספרד. בסופו של דבר, זוג שוטרים התנדנדו כדי להסביר לחיילים שהמטרה שלהם נמצאת רק קצת יותר במורד החוף. לאחר כמה התנצלויות, הם הסתובבו ופנו אל כלי השיט שלהם למה שהיה כנראה מסע מביך למדי בחזרה. כאשר התפרסמה הידיעה על הטעות, דובר משרד ההגנה הבריטי אמר לרויטרס שספינת הנחיתה מ-HMS Ocean נכנסה בטעות למים הטריטוריאליים של ספרד, לאחר שנתקלה במזג אוויר גרוע.
הם אמרו: "במהלך התרגיל, ספינה שנועדה להגיע לגיברלטר, הגיעה כמה מטרים למטה מהחוף, בצד הספרדי. יש מבוכה רבה, אנו מצטערים על הטעות ומפיקים לקחים. הם קיבלו הודעה על טעותם משוטרים מקומיים ובילו רק כחמש דקות על החוף". רק למקרה שאף אחד לא הבין בשלב זה, הוסיף הדובר: "לא ניסינו לקחת את ספרד ואין לנו תכניות לעשות זאת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בריטניה חטפה אותי מאירלנד לאי הבריטי
    מהגר 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הג'נטלמנים בחליפות היו כיפיים, היה כייף
    סגור