תיירות

שדה התעופה עוקב אחריכם: הפרטים שלכם כבר לא חסויים

אושר בקריאה ראשונה: המדינה תוכל לאסוף מידע אישי מחברות התעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל
כפיר אדר |  2
שירות טלפוני (צילום pexels, unsplash, freepik)
מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת חוק סמכויות לאיסוף ואבחון של נתוני נוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, התשפ"ב-2022, כאשר 19 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת חוקה.
 מוצע לקדם חקיקה שתהווה תשתית משפטית לקבלת מידע אישי מחברות תעופה לגבי נוסעים בטיסות הנכנסות, היוצאות או העוברות במדינת ישראל. המידע האמור הינו נתוני API ו-PNR הכוללים פרטים המופיעים במסמכי נסיעה של נוסע בטיסה המונפקים על ידי מדינות וכן נתונים אודות הטיסה אשר נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן. במסגרת ההצעה מוצע להסדיר את מכלול ההיבטים הנוגעים לקבלת המידע, שמירתו והשימוש בו.

בדברי ההסבר נכתב: "נתוני API- ‏ Information Passenger) Advanced ) כוללים פרטים בסיסיים מאומתים המופיעים במסמכי הנסיעה של נוסע בטיסה, המונפקים על ידי מדינות (כגון דרכון), וכן נתונים על אודות הטיסה. נתונים אלה נאספים על ידי חברות התעופה לצורכיהן, וכוללים, בין השאר, את הפרטים האלה: שם הנוסע, תאריך לידה, מין, לאום, סוג תעודת הזיהוי )דרכון, דרכון זמני, ויזה, מספר תעודת הזיהוי, ושם המדינה שהנפיקה את תעודת הזיהוי.
נתוני PNR   (Record Name Passenger) כוללים מידע רחב יותר, שחברות תעופה אוספות במהלך עסקיהן הרגיל, לצורכיהן, ונתונים אלה עשויים להשתנות מחברה לחברה בהתאם לצורכיהן התפעוליים. מדובר במידע אישי לא מאומת הנמסר מרצון על ידי נוסעים בעת הזמנת טיסה, וכוללים, בין השאר, את אלה: מספר טלפון נייד, כתובת דואר אלקטרוני, אמצעי התשלום, כתובת למשלוח חשבונית, תאריכי הנסיעה, מסלול הנסיעה, נתוני הכבודה מספר תיקים, משקלם , היסטוריית הנסיעות של הנוסע ועוד.
לקבלת נתונים טרם יציאתו ממדינת המוצא של נוסע המתכוון להיכנס לישראל, יתרונות ברורים בעבור מדינת ישראל ובהם קבלת מידע על אודות נוסעים מבעוד מועד, החל מ־48 שעות טרם המראתם ממדינת המוצא לישראל, מאפשרת הערכה, אבחון וניטור מבוקר ומידתי של נוסעים כדי לזהות את אלה מהם אשר עלולים להקים סיכון אפשרי. בעיקר, הדברים אמורים בכל הנוגע לביטחון התעופה האזרחית, וכאשר בעשורים האחרונים היו מקרים של חטיפת מטוסים לצורכי טרור או מיקוח שונים"
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד דרך לעקוב אחרינו
    מיקי 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד דרך לאסוף נתונים על האזרחים,עוד דרך לצימצום חרויות האזרח שלנו. איך לא רועדות להם הידיים,חברי כנסת מסכימים לכל דבר,במקום לפעול למען האזרחים,הם פועלים נגדם.
    סגור
  • נכון מאוד!
    תמר 09/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נורא פשוט נורא
    סגור