תיירות

בואינג 747 הפך למלון, מה המחיר ללילה בתא הטייס?

מטוס נוסעים לשעבר שקורקע בשטוקהולם הוסב לבית מלון בהשקעת עתק של 3 מיליון דולר. המלון בבואינג 747 הפך לתופעה ויראלית בזכות סרטון הסיור הווירטואלי, שנצפה כבר יותר מ-126,000 פעמים מאז פרסומו לפני כשבוע
מערכת ice |  2
מטוס בואינג 737 מקס (צילום Cityswift Ireland / flickr)
מטוס נוסעים בואינג 747 המקורקע בשטוקהולם, שהוסב למלון לפני מספר שנים, הפך לתופעה ויראלית בזכות סרטון של סיור וירטואלי ב-TikTok. הסרטון מראה כיצד נראה מבפנים המלון, ששמו ג'מבו סטיי (Jumbo Stay).
"האם הייתם מבלים לילה בג'מבו סטיי?" נכתב בסיור הווידאו של המטוס המסחרי לשעבר. הסרטון, קליפ של כדקה, פורסם בחודש שעבר על ידי אתר הנסיעות The Points Guy, ונצפה כבר יותר מ-126,000 פעמים מאז פורסם לפני שישה ימים.
המטוס המקורקע שהפך לבית מלון חונה בנמל התעופה ארלנדה בשטוקהולם שבשבדיה. המטוס נבנה במקור עבור סינגפור איירליינס בשנת 1976 לפני שהחליף ידיים מספר פעמים - ובסופו של דבר הגיע לשבדיה לאחר שהמפעילה הסופית שלו, הטרנסג'ט השבדית, השביתה את פעילותו בשנת 2002. 
 
בשנת 2008, פנים המטוס פורק לחלקים והוסב לצורך שהייה מיוחדת במינה לאורחים, כולל חדרים ליחיד, חדרים בסגנון מעונות ומתקנים שונים. העלות של הסבת המטוס למלון הגיעה לסכום עתק של 3 מיליון דולר. הוא נפתח לאורחים מאוחר יותר באותה שנה. נכון לעכשיו, המחירים ממש לא נוראיים - ללילה תשלמו בין 44.57 דולר למיטה במעונות עם ארבעה חדרי שינה, ו-118.36 דולר לחדר פרטי עם אמבטיה צמודה, על פי ה-Points Guy.
"זה הרבה יותר אכסניה מאשר מלון, והמחירים משקפים את זה במידה רבה. אל תצפו כאן לשירות חדרים או למרכז כושר", הפוסט של האתר מעיד על המטוס, והוסיף כי החדר הטוב ביותר הוא תא הטייס, שניתן להזמין בחבילה. תא הטייס עדיין שומר על לוחות בקרי הטיסה המקוריים של המטוס. החדר יקר למדי אבל "עבור חובב תעופה, זו הייתה חוויה של פעם בחיים שהייתה שווה את ההשקעה". הוא גדול מספיק עבור מיטת קווין סייז, כך נכתב.
באשר להטבות אחרות, המבקרים יכולים ללכת על כנפי המטוס, שכיום יש בו שולחנות וכיסאות, לנשנש ולגימה בחוץ. חלק מהתא הראשי אפילו הוסב לפינת אוכל במראה רטרו, שבו מוגשות ארוחות מזנון, וסביר להניח שהשירותים הקטנים של המטוס בעבר גדלו לחדרי שירותים גדולים ומלאים.
 
למרות שהיא ייחודית ביותר, שטוקהולם היא לא המקום היחיד שמתהדר בחוויות מבוססות מטוסי מטוסים לשעבר. מטוס בואינג 747 נוסף המכונה "מטוס המסיבות" של BA Negus בבריטניה זמין להשכרה כחלל אירועים ובר, כך דיווח הפוסט בעבר.
ליד בנגקוק, בואינג 747 נוסף נמצא כעת בשימוש כבית קפה - ובקאנטרי-סייד בהאפוויל, ג'ורג'יה, מוזיאון הטיסות של דלתא ממוקם בתוך בואינג מעוצב. גם בישראל יש מוזיאון בתוך מטוס - במוזיאון חיל האוויר בחצרים.
 
ועדת החוקה מלונות | ארכיון
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יט
    אלף 07/2022/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתם כה גרועים..בץמונה זה לא 747 דהה
    סגור
  • וגם כתבו שזה 737. אז מה אתה רוצה? (ל"ת)
    נהג 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור