תיירות

אזהרה חמורה לטסים מישראל: חייכם בסכנה אם תגיעו ליעד הזה

בדומה לארצות הברית, גם המטה לביטחון לאומי בישראל קורא לישראלים לצאת במיידי מאזור Arugam bay ואזור החופים בדרום ומערב סרי לנקה
מערכת ice | 
ביטול טיסה (צילום shutterstock)
המטה לביטחון לאומי מעלה היום (רביעי), 23 באוקטובר 2024, כ"א בתשרי תשפ"ה, את אזהרת המסע על סרי לנקה, זאת לאור מידע עדכני אודות איום טרור המתמקד באזורי תיירות ובחופים, בתוך כך אזור ארוגם ביי וחופים בדרום ומערב המדינה.
המצב בערים Ahangama, Galle, Hikkaduwa, Weligama הוחמר לרמת איום 4. "המלצתנו לצאת מאזורים אלו לאלתר. לאלו היוצאים מאזורים אלו מוצע לצאת מהמדינה או לכל הפחות לבירה קולמבו, בה ישנה נוכחות גבוהה של גורמי ביטחון מקומיים.
 
 
‏שאר סרי לנקה – הוחמרה לרמה 3, ומומלץ לישראלים המתכננים להגיע למדינה, לדחות את נסיעתם אלא אם מדובר בנסיעה חיונית. כאמור, מי שמגיע למדינה, אין להגיע לאזורים בהם הוחמרה רמת האיום לרמה 4.

כמו כן, המל"ל מחדד בפני ישראלים השוהים בסרילנקה לנקוט באמצעי זהירות, במוקד: להימנע מהחצנת סממני זהות ישראלים במרחב הציבורי ובכלל זאת הימנעות מתנועה עם חולצות בעברית או סממנים המסגירים מוצא ודת. להימנע מהתכנסויות של ישראלים במרחב הציבורי, באתרים בהם אין אבטחה.

כמו כן נמסר: "בכל מקרה בו קיים חשד לאירוע חריג, יש לפנות לגורמי הביטחון המקומיים. מערכת הביטחון הישראלית, באמצעות הגופים הרלוונטיים, מצויה בקשר הדוק עם רשויות הביטחון בסרילנקה ועוקבות אחר ההתפתחויות. המל"ל מזמין את הציבור לעיין בהמלצות והנחיות נוספות המופיעות באתר המל"ל".
בהמשך לאזהרת המסע של המל״ל הגיעו לחדר המצב של פספורטכארד הודעות מישראלים שנמצאים בסרי לנקה . בחדר המצב מסייעים לישראלים שנמצאים שם למלא את ההנחיות העדכניות שיצאו. יעקב עמידרור, לשעבר ראש המל״ל ויו״ר חדר המצב של פספורטכארד : ״כשיש התרעה כל כך ממוקדת, לא צריך לחשוב פעמיים ולהתפנות לאלתר מהאזורים שצוינו כמסוכנים״
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה