TOP 5

מסי לא בפנים: 5 השחקנים עם השווי הכי גבוה בגמר המונדיאל

למרות שהפרעוש הוא אולי גדול הכדורגלנים בהיסטוריה של הענף, הוא נמצא הרחק מהטופ של השחקנים הכי יקרים ששיחקו ברגע השיא של הטורניר
מערכת ice |  1
ליאו מסי (צילום אינסטגרם/ ליאו מסי)
בדומה למניות, גם לשחקני הכדורגל יש שווי שוק. כמו המניות, הערך של הכדורגלנים מושפע מכל מה שקורה איתם וסביבם: ההישגים האישיים, הישגי הקבוצה בה הם משחקים, גולים, פציעות, התעניינות מצד קבוצות אחרות ועוד. בשונה משוק המניות - לשחקנים יש תוקף. מדובר כאן בסופו של דבר על אנשים, שהקריירה שלהם קצובה בזמן וככל שהם מתבגרים - הערך שלהם יורד באופן טבעי. כך למשל, תופתעו אולי לגלות, שליונל מסי, על אף היותו אחד השחקנים הגדולים, אם לא הגדול שבהם, בהיסטוריה של הענף - הוא לא השחקן עם השווי שוק הכי גבוה אפילו בנבחרת שלו וגם לא במקום השני. אז מי כן?
על פי האתר transfermarkt, שמאגד ומעדכן את שווי שוק של כלל השחקנים בעולם, אלו השחקנים עם הערך הכלכלי הכי גבוה, מתוך השחקנים ששיחקו בגמר המונדיאל:
1. קיליאן אמבפה: 160 מיליון אירו. המקום הראשון כנראה לא יפתיע אף אחד. מלך שערי המונדיאל בקטאר, הוא בן 23 בלבד, צעיר ביותר מעשור ממסי וכשלוקחים בחשבון את הישגיו של הכוכב הצעיר ואת הפוטנציאל שלו, מכאן מגיע המחיר האסטרונומי.
2. אורליאן צ'ואמני: 80 מיליון אירו. הקשר הצרפתי של ריאל מדריד הוא רק בן 22, אך בלי קשר להישגיו ולפוטנציאל שלו, הערך של צ'ואמני למעשה נקבע בקיץ האחרון, כאשר נרכש על ידי אלופת ליגת האלופות ממדריד בסכום השווה לערך השוק שלו כיום.
3. לאוטארו מרטינז: 75 מיליון אירו. רבים אולי ירימו גבה, אבל חלוצה בן ה-25 של אינטר, שאיבד את מקומו בהרכב במהלך הטורניר לטובתו של חוליאן אלברז ובגמר נכנס רק כמחליף - הוא השחקן עם שווי שוק הכי גבוה בנבחרת ארגנטינה. המספרים היציבים שלו בשנים האחרונות, בתוספת אליפות איטליה וגילו הצעיר יחסית, הם אלו שמקנים לו את השווי הגבוה.
4. ז'ולס קונדה, קינגסלי קומאן ועוסמאן דמבלה: 60 מיליון אירו. שלושת השחקנים נמצאים בשנות ה-20 שלהם, כאשר קונדה עבר רק הקיץ לברצלונה, דמבלה מוצא את עצמו מחדש בקבוצה הקטאלונית תחת צ'אבי וקומאן נמצא בשלב יחסית יציב בקריירה שלו, אחרי כמה פציעות מדאיגות כשהיה יותר צעיר.
5. תיאו הרננדז וכריסטיאן רומרו: 55 מיליון אירו. כנראה שני השמות שהכי לא ציפיתם לראות ברשימה הזאת. האח הצעיר למשפחת הרננדז, היה אמור לצפות ברוב המונדיאל מהספסל, אך עם פציעת אחיו במשחק הראשון, הוא נכנס לנעליו ולא הביט מאז לאחור. גילו הצעיר והעונה המרשימה במילאן שהסתיימה באליפות - הם אלו שנותנים לו את הערך הגבוה. רומרו - הוא ולא אחר, נמצא במקום השני מבחינת שווקי השחקנים בנבחרת ארגנטינה, כאשר הוא עוקף את מסי, שבשל גילו המתקדם, דרישות השכר והעובדה שהסבירות למעבר שלו לקבוצה אחרת היא נמוכה - מעמידה את השווי שלו על 50 מיליון אירו "בלבד".
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    קיליאן אמבפה המלך
    אלי 12/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין ולא יהיה על קיליאן אמבפה. פשוט אלוהים נגע בו. אין לי מילה אחרת לתאר. פשוט תענוג צרוף לצפות במשחקים שלו. מהירות התגובה. וללמוד מהם ביצועי שיא. קיליאן חולים עליך. יאללה הגיע הזמן שתבוא לישראל..
    סגור