TOP 5
מה באמת עומד מאחורי המותג זארה? 5 עובדות שלא ידעתם
מאחורי חנויות זארה עומד סיפור מרתק ומלא בהפתעות: מהקמת הרשת בתקציב קטן ועד ליצירת טרנד האופנה המהירה שכבש את העולם. אלו חמישה דברים מפתיעים במיוחד על המותג שכולנו מכירים
רשת האופנה זארה היא שם עולמי המוכר לכל חובב אופנה. החל מאסטרטגיית המהירות הייחודית שלה ועד לטריקים של זיהוי טרנדים ברחובות, זארה הפכה לאחד המותגים הגדולים בעולם בזכות גישה חדשנית ואסטרטגיה עסקית מדויקת. הרשת, השייכת לחברת אינדיטקס שבבעלות המיליארדר אמנסטו אורטגה, הוקמה לראשונה בקורונה שבספרד, ומאז כבשה את כל העולם.
מאחורי החזות של הרשת המהירה מסתתר סיפור עשיר של יצירתיות, אומץ ובעיקר יכולת לנתח את רצונות הלקוחות ולהגיב להם במהירות חסרת תקדים. מעטים יודעים את הסיפורים שמאחורי המותג, שעד היום מצליח להמציא את עצמו מחדש ולמשוך אליו לקוחות מכל קצוות העולם.
חמישה דברים שלא ידעתם על זארה
1. התחלה ממוקדת בחיקוי מותגים אחרים
אמנסיו אורטגה, מייסד זארה, התחיל את הקריירה בתחום האופנה כשהיה מוכר בחנות בגדים ואחר כך כשוליה בבוטיק יוקרתי. הוא הבחין שהצלחה תגיע אם יצור אופנה שלוקחת השראה ישירה מהעדפות הלקוחות. כך, במקום ליצור טרנדים, הוא התמקד בלספק מוצרים דומים למותגים אחרים במחירים נגישים יותר.
1. התחלה ממוקדת בחיקוי מותגים אחרים
אמנסיו אורטגה, מייסד זארה, התחיל את הקריירה בתחום האופנה כשהיה מוכר בחנות בגדים ואחר כך כשוליה בבוטיק יוקרתי. הוא הבחין שהצלחה תגיע אם יצור אופנה שלוקחת השראה ישירה מהעדפות הלקוחות. כך, במקום ליצור טרנדים, הוא התמקד בלספק מוצרים דומים למותגים אחרים במחירים נגישים יותר.
2. החלוק שהתחיל הכל
הפריטים הראשונים שאורטגה ייצר ומכר היו חלוקי רחצה. יחד עם אחותו החורגת ורוסליה מרה, שהפכה מאוחר יותר לאשתו (להיום גרושתו), הם תפרו עותקים זולים של חלוק יוקרתי שנמכר בבוטיק שבו עבד. במהלך היום הם מכרו בחנות, ובלילה תפרו את החלוקים ומכרו אותם מדלת לדלת.
הפריטים הראשונים שאורטגה ייצר ומכר היו חלוקי רחצה. יחד עם אחותו החורגת ורוסליה מרה, שהפכה מאוחר יותר לאשתו (להיום גרושתו), הם תפרו עותקים זולים של חלוק יוקרתי שנמכר בבוטיק שבו עבד. במהלך היום הם מכרו בחנות, ובלילה תפרו את החלוקים ומכרו אותם מדלת לדלת.
3. הלוואה של 125 שקלים בלבד
הרשת ששווה היום מיליארדים התחילה עם הלוואה של 125 שקלים בלבד מהבנק. הסכום הזעום, יחד עם רווחי מכירות החלוק, סייעו לאורטגה להקים את העסק הקטן שהפך לאימפריה גלובלית.
הרשת ששווה היום מיליארדים התחילה עם הלוואה של 125 שקלים בלבד מהבנק. הסכום הזעום, יחד עם רווחי מכירות החלוק, סייעו לאורטגה להקים את העסק הקטן שהפך לאימפריה גלובלית.
4. השם "זארה" – טעות שהתגלגלה לשם עולמי
בהתחלה רצה אורטגה לקרוא לרשת "זורבה" על שם הסרט היווני המפורסם, אך כשגילה שכבר קיים בר באותו שם, נאלץ לשנות. בגלל שכבר היו ברשותו האותיות Z, O, R ו-B, הוא שינה את הסדר ל-Z-A-R-A, וכך נולד השם "זארה".
בהתחלה רצה אורטגה לקרוא לרשת "זורבה" על שם הסרט היווני המפורסם, אך כשגילה שכבר קיים בר באותו שם, נאלץ לשנות. בגלל שכבר היו ברשותו האותיות Z, O, R ו-B, הוא שינה את הסדר ל-Z-A-R-A, וכך נולד השם "זארה".
5. זארה – חלוצת האופנה המהירה
זארה נחשבת לממציאת תחום האופנה המהירה, המתמקד בזיהוי מהיר של טרנדים ויצירת מוצרים בזמן קצר. בעוד חברות אחרות זקוקות למספר חודשים לייצור פריט חדש, זארה יכולה להביא רעיון למדף תוך 2-4 שבועות בלבד. השיטה הזו יוצרת ציפייה אצל הלקוחות וחוזרת על עצמה בכל עונה.
זארה נחשבת לממציאת תחום האופנה המהירה, המתמקד בזיהוי מהיר של טרנדים ויצירת מוצרים בזמן קצר. בעוד חברות אחרות זקוקות למספר חודשים לייצור פריט חדש, זארה יכולה להביא רעיון למדף תוך 2-4 שבועות בלבד. השיטה הזו יוצרת ציפייה אצל הלקוחות וחוזרת על עצמה בכל עונה.
עוד ב-
מאחורי כל חולצה ושמלה בחנויות זארה מסתתר סיפור על יצירתיות, אסטרטגיה והבנה עמוקה של עולם האופנה. עובדת בונוס לסיום, כדי לא להפסיד כסף ולהישאר במחירים נגישים לצרכנים, על תופרת במפעל לתפור חולצה אחד בעד 38 דקות בלבד - שכן מעבר לכך החברה מפסידה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה