TOP 5

נשות הקריפטו שמאחורי ההונאות הגדולות בהיסטוריה - גנבו מיליארדים!

תעשיית הקריפטו המפתיעה הפכה לאחד מהתחומים האטרקטיביים ביותר להונאות ונוכלות. ממיליונים שנגנבו ועד להונאות בקנה מידה עולמי - הדמויות המרכזיות בנוכלות הקריפטו מפתיעות אפילו את המומחים. במקרה הזה 4 נשים שניצלו את עולם הקריפטו כדי להפוך למיליונריות
מערכת ice | 
הונאות קריפטו (צילום shutterstock)
העולם של מטבעות דיגיטליים, כמו ביטקוין ואחרים, מבטיח חופש כלכלי ואנונימיות, אך בדיוק בשל כך הוא מושך אליו נוכלים ומתחזים רבים. בשנים האחרונות ראינו מקרים רבים של הונאות בקנה מידה עולמי, שבהם הצליחו לנצל את תעשיית הקריפטו כדי לגנוב מיליארדי דולרים. הנה כמה מהנוכלות הבולטות ביותר:
רוז'ה איגנאטובה - מלכת הקריפטו הנעלמת
רוז'ה איגנאטובה, המכונה "מלכת הקריפטו", הייתה אחראית לאחת מהונאות הקריפטו הגדולות בהיסטוריה. היא ייסדה את OneCoin ב-2014, פלטפורמה שהייתה למעשה הונאת פונזי רחבת היקף. היא הצליחה להונות משקיעים בסכום של כ-4.5 מיליארד דולר, וברחה לאחר מכן. נכון להיום, היא ברשימת המבוקשים של ה-FBI, עם פרס של 5 מיליון דולר על ראשה.
קרוליין אליסון - שותפתו של סם בנקמן-פריד
קרוליין אליסון, מנכ"לית 'אלמדה מחקרים' לשעבר, הייתה מעורבת בהונאה הכספית שהובילה לקריסת בורסת הקריפטו FTX. היא נידונה ל-24 חודשי מאסר לאחר שהורשעה בהונאות שקשורות לכספים בסך של 8 מיליארד דולר. עדותה שימשה כעדות מרכזית במשפטו של סם בנקמן-פריד.
האת'ר מורגן - גניבת ביטקוין בהיקף אדיר
האת'ר מורגן ובעלה, איליה ליכטנשטיין, נעצרו בגין הלבנת כספים בעקבות גניבת 120,000 ביטקוין בשנת 2016 מבורסת הקריפטו Bitfinex. הם הצליחו לגנוב ביטקוין בשווי של כ-3.6 מיליארד דולר, ומורגן מחכה לעונשה שעשוי להגיע עד 5 שנות מאסר וקנס של 250,000 דולר.
ג'יאן וון - הונאת קריפטו בסין
ג'יאן וון, בת 42, הורשעה בהלבנת ביטקוין בהונאה בסך 6 מיליארד דולר בסין. היא נידונה לשש שנים ושמונה חודשי מאסר לאחר שהשתמשה בכספי ההונאה לרכישת נדל"ן ותכשיטים, למרות שטענה שהיא לא הייתה מודעת למקור הלא חוקי של הכסף.
העולם של מטבעות הקריפטו מספק הזדמנויות רבות, אך גם טומן בחובו סכנות חמורות. היו אחראים ובדקו את עצמכם ואת ההשקעות שלכם.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה