קריפטו

"מלכת הקריפטו" עומדת לדין: חשד להונאה של עשרות מיליוני דולרים

מה עמד מאחורי אורח החיים הנוצץ שהציגה "ביטמאמא" ברשתות החברתיות? אושיית הרשת, שהציגה את עצמה כמשקיעת קריפטו מצליחה, חשודה בכך שהונתה את עוקביה בכשני מיליארד רובל (כ-23 מיליון דולר)
שרון בירקמן | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
אושיית המדיה החברתית "ביטמאמא" ולריה פדיאקינה, עומדת במרכזה של פרשת הונאת קריפטו בהיקף של כ-23 מיליון דולר. פדיאקינה הציגה את עצמה ברשתות החברתיות, בעיקר אינסטגרם, כמשקיעה מצליחה במוצרי נפט, זהב, מינרלים וקריפטו. היא נעצרה בספטמבר 2023 ומאז שוהה במעצר יחד עם בתה התינוקת. 
לפי סוכנות הידיעות הממשלתית TASS, מהחקירה כנגדה עולה כי פדיאקינה הציגה ברשתות החברתיות אורח חיים זוהר במטרה למשוך משקיעים ופיתתה את עוקביה להשקיע בפרויקטים שלא היו קיימים, תוך הבטחה להכנסות גבוהות בזמן קצר. פדיאקינה הציגה תוכניות השקעה בקריפטו, הפיצה מידע כוזב והניעה אנשים להשקיע בהשקעות המזויפות שהציגה. פדיאקינה חשודה כי השתמשה בכספים שניתנו לה לפי שיקול דעתה האישי ולא כדי לממש את ההבטחות שהציגה למשקיעים.
פדיאקינה מואשמת בכך שגרמה לנזק כספי של יותר מ-2.2 מיליארד רובלים לארבעה אנשים. עוד עולה מהחקירה, כי פדיאקינה היתה מעורבת בעסקאות קריפטו מחוץ לבורסות (OTC) וביצעה העברות כספים לא חוקיות באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים, בעיקר ביטקוין. רוב הכספים, כך דווח, הועברו בין מוסקבה לדובאי. פדיאקינה חשודה באספקת שירותי המרת מטבעות ללא היתר למספר לא ידוע של אנשים ובביצוע העברות כספים בינלאומיות בקריפטו מבלי להיעזר בחשבונות בנק.
בית המשפט במוסקבה קבע כי פדיאקינה תישאר במעצר עד תום ההליכים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה