עסקי ספורט

בקרוב בפורמולה 1? הכירו את מכונית המרוץ האוטונומית הראשונה בעולם

חברת ASPIRE,  הודיעה) על פרטי ליגת המרוצים האוטונומית של אבו דאבי, A2RL, וחשפה דגם של ה-Dallara Super Formula, המכונית האוטונומית הראשונה אי פעם
מערכת ice | 
מכונית הפורמולה של דאלארה (צילום אספייר)
חברת ASPIRE, הכוח המניע מאחורי אתגרים גדולים ותחרויות גלובליות של מועצת המחקר הטכנולוגי המתקדם של אבו דאבי (ATRC), הודיעה היום (שני) על פרטי ליגת המרוצים האוטונומית של אבו דאבי, A2RL, ביום הראשון של GITEX Global - אירוע הטכנולוגיה המוביל בעולם.
A2RL חשפה דגם של ה-Dallara Super Formula, המכונית האוטונומית הראשונה אי פעם, SF23, שהושקה מוקדם יותר השנה. הפלא החדשני הזה, המסוגל לחוש את סביבתו ולפעול ללא מעורבות אנושית, אמור לשנות את אופי המרוצים במרוץ פתיחה מונומנטלי המתוכנן ל-28 באפריל 2024, במסלול האיקוני אבו דאבי יאס מרינה האייקוני.
 
A2RL, ראשון מסוגו באזור, משלב בינה מלאכותית, אוטונומיה וספורט אתגרי, כדי לקדם את גבולות הניידות העתידית. האירוע זוכה בזרקור כליגת המרוצים האוטונומית הגדולה בעולם, המציגה מרוצי מכוניות אוטונומיות, מרוצי מזל"טים/רחפנים ומרוצי באגי דיונות.
פייסל אל בנאי, מזכ"ל ATRC, חברת האם של ASPIRE, אמר: "בצומת של מדע, ספורט וטכנולוגיה, האוטונומיה אמורה לחולל מהפכה בעתיד התחבורה. ליגת המרוצים האוטונומית של אבו דאבי, A2RL, מהווה עדות למוניטין ההולך וגדל של אבו דאבי כמרכז מחקר ופיתוח בינלאומי (מו"פ) ומהווה מבחן מוביל לניסוי פתרונות אוטונומיים מוכחים. על ידי חיבור מדענים, מפתחים ומומחי קידוד מרחבי העולם בתוך זירת ספורט אתגרי, אנו בודקים באורח פעיל יכולות בדיקות מתח על מסלולי המרוצים, לבטיחות בכבישים שלנו".
יום המרוץ הראשון (מרוץ מכוניות) יביא הצצה לעתיד הבינה המלאכותית - שילוב מרגש של חוויות וירטואליות וחוויות מהחיים האמיתיים, והיכרות עם עידן חדש של בידור בספורט באתגרי.
עשרה צוותי עילית מאוניברסיטאות ומוסדות מחקר בינלאומיים, אישרו את השתתפותם במרוץ המכוניות האוטונומיות ויתמודדו על מאגר פרסים בסך 2.25 מיליון דולר. הקבוצות שיתחרו יהיו מהמקומות הבאים: המכון הטכנולוגי של בייג'ינג ואוניברסיטת ח'ליפה (סין ואיחוד האמירויות); Code19 Racing ואוניברסיטת אינדיאנה (ארה"ב); קבוצת קונסטרוקטור (שוויץ וסינגפור);
הסוכנות ההונגרית לפיתוח ניידות (הונגריה); האוניברסיטה הטכנולוגית קינטיז ונאניאנג (סינגפור); Politecnico di Milano (איטליה); האוניברסיטה הטכנית של מינכן (גרמניה); המכון לחדשנות טכנולוגית (איחוד האמירויות הערביות); אוניברסיטת קליפורניה, ברקלי, ואוניברסיטת הוואי (ארה"ב); אוניברסיטת מודנה ורג'יו אמיליה (איטליה).
כל אחד מהצוותים המשתתפים יקבלו גישה בלעדית למכונית חדשה של Dallara Super Formula SF23, אשר עברה אוטונומיזציה במיוחד עבור A2RL. המכונית מיוצרת מחומרים ביו-מורכבים בני קיימא, שוקלת 690 ק"ג, והיא כיום מכונית המרוץ עם הגלגלים הפתוחים המהירה בעולם, אחרי הפורמולה 1, ומגיעה למהירות מרבית של 300 קמ"ש.
היא מתהדרת ביכולות בלימה מתקדמות, מחסנית אוטונומית שנבנתה בהתאמה אישית, כמו גם בקרת מצערת באמצעות כונן. ל-10 הצוותים תהיה הזדמנות להתאים את האלגוריתמים של  התכנה שלהם לרכב חדשני זה כדי להיות יותר טובים מהמתחרים. המבקרים ב-GITEX Global יכולים לזכות בהצצה קטנה על המודל האוטונומי בדוכן המועצה למחקר טכנולוגיה מתקדמת (ATRC) - B10 באולם 17 במרכז הסחר העולמי של דובאי, במהלך חמשת ימי האירוע.
ד"ר טום מקארתי, מנכ"ל ASPIRE, הביע את התרגשותו מהיוזמה: "אנו שמחים להביא אירוע מרוצים אוטונומי לאבו דאבי, ולהציג אותו לעולם באמצעות A2RL. היוזמה הזו לא רק מגדירה מחדש את עתיד הניידות, אלא היא גם מעוררת השראה לדור הצעיר לדמיין ולחדש למען עתיד מזהיר יותר במרוץ מותח בקנה מידה בינלאומי. על ידי ציוד של קבוצות תחרותיות במכוניות ה-Dallara SF23 שהותאמו בעת האחרונה, עם מצבור אוטונומיה, אנו מבטיחים מגרש משחק שווה. ההתמקדות אינה במיומנות הנהג כעת; מדובר באלגוריתמים של הטכנולוגיה, התכנות ולמידת המכונה, שמאפשרים לכלי הרכב הללו לנווט במסלולי מרוצים מורכבים, במהירויות מסחררות".
A2RL הוא מחזור מרוצים עולמי שנתי, המציע הזדמנויות חשובות לשותפות ושיתוף פעולה בין התעשייה והאקדמיה. האירוע מדגיש נושאים הנמצאים בעדיפות לאומית כמו עתיד התחבורה החלוצית, השראה לכישרונות STEM מהדור הבא, האצת כלכלת הידע של אבו דאבי והבטחת השפעה מוחשית, מעבר למסלול המרוצים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה