עסקי ספורט

סערה בצרפת: מדוע נאסר על ספורטאיות להתחרות עם חיג'אב?

צרפת בהודעה חריגה הודיעה לספורטאיות הנבחרת האולימפית שהיא אוסרת עליהן להתחרות עם סממנים דתיים במסגרת המשחקים האולימפיים שיערכו בקיץ הקרוב. מה הוביל את בירת הדמוקרטיה העולמית להטיל את האיסור הזה על נציגותיה?
מערכת ice | 
אולימפיאדה (צילום freepik)
חודשיים לאחר ששחקנית נבחרת מרוקו עשתה היסטוריה והייתה לאישה הראשונה בתולדות המונדיאל שעלתה לשחק עם חיג'אב, צרפת יוצאת בהצהרה כי לא תאפשר לספורטאיות שלה להתחרות במשחקים האולימפיים עם חיג'אב על ראשן.
ההחלטה מהווה חלק מקמפיין חילוניות בצרפת שיוצא נגד הופעה עם סממנים דתיים. כפי שכריזה שרת הספורט הצרפתית, אמלי אודיאה קסטרה: "הממשלה הצרפתית מתנגדת לכל תצוגה של סמלים דתיים במהלך תחרויות", לא יהיה פה שום ניסיון להמרה. אנחנו נשמור על ניטרליות מוחלטת, וזה אומר ששום ספורטאי שמייצג את הנבחרת הצרפתית לא יעטה חיג'אב".
לפי דברי השרה, ההחלטה מבוססת על הקביעה שאנשים בשירות הציבורי מחויבים על שמירת ניטרליות בלבוש שלהם וכיוון שפדרציות הספורט ומי שמתאמן בהן נחשב לעובד בשירות הציבור - האיסור חל גם עליהן.
מובן מאליו כי המהלך הוא מערכה באחת מהמלחמות הפוליטיות שמתחרשות כעת בצרפת על קולות הבוחרים. הקמפיין לא עוצר שם, האיסור תקף גם לתלמידות במערכת החינוך הצרפתית ולעובדי ציבור הדברים תקפים גם לבתי הספר, למבנים ציבוריים וכן על עובדי ציבור. הסוגיה המורכבת מצאה את דרכה לדיוני נציבות האו"ם לזכויות אדם.
דוברת הנציבות, מרתה הורטדו אמרה על המתרחש: "אף אחד לא יכול לקבוע לנשים מה ללבוש. צרפת, כמו כל המדינות החתומות על האמנה הבינלאומית נגד אפליה, מחויבת לאפשר לנשים ללבוש או לבטא את האמונות הדתיות שלהן, אלא במקרים מאוד קיצוניים כמו פגיעה בשלום הציבור או פגיעה באנשים או בדתות אחרות דרך התלבושת. כל התנהגות או מדיניות שתפלה קבוצות מסוימות לרעה תישא עמה תוצאות מכאיבות".
דוברת הוועד האולימפי הבינלאומי מסרה, שספורטאים וספורטאיות שמשתתפים במשחקים האולימפיים ייהנו מחופש מוחלט של לבוש, כולל חיג'אב, ברחבי הכפר האולימפי, אבל ההחלטה על קוד הלבוש ואיסורים מסוימים במהלך התחרויות היא באחריות של הפדרציה בכל מדינה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה