עסקי ספורט

קפטן נבחרת ישראל לשעבר עבר לייצג את נבחרת פלסטין

עטאא ג'אבר, הכדורגלן ששיחק בין היתר במכבי חיפה ובני סכנין והיה הקפטן הערבי הראשון של הנבחרת הצעירה, משחק כיום במדי נבחרת פלסטין. "הבנתי שאי אפשר להפריד בין פוליטיקה לספורט", הוא מסביר
מערכת ice |  2
בני סכנין (צילום האינסטגרם של בני סכנין)
הפתעה: קפטן נבחרת ישראל הצעירה לשעבר עטאא ג'אבר, ששיחק בין השאר בליגת העל במכבי חיפה ובני סכנין – עבר לשחק במדי נבחרת פלסטין. ג'אבר, המשחק כיום בקבוצת נפטצ’י באקו באזרבייג'אן, ערך את הופעת הבכורה שלו במדי פלסטין כבר בחודש יוני.
ג'אבר בן ה-28, התראיין לאתר "Arab News", וסיפר על החלטתו לעבור ולשחק בנבחרת הפלסטינית. בכתבה צוין כי כאשר ליגת העל בגדה המערבית הפכה למקצוענית לפני 13 שנים, כדורגלנים פלסטינים מהדרג השני והשלישי של הכדורגל הישראלי החלו לצוץ במגרשים ברמאללה, חברון ושכם, ובסופו של דבר זכו לזימונים לנבחרת.
 
אך דרכו של ג'אבר לנבחרת הפלסטינית הייתה שונה, כאשר הצטרף לאקדמיה של מכבי חיפה בגיל 6, וערך את הופעת הבכורה המקצועית שלו בגיל 18. שלוש שנים לאחר מכן, היה קפטן הנבחרת הצעירה עד גיל 21 קפטן בארבע הופעות, וזכה לתהודה רבה כקפטן הערבי הראשון בתולדות נבחרות ישראל - באותו יום שבו ביברס נאתכו הופיע כקפטן הנבחרת הבוגרת של ישראל.
"בישראל מאכילים נרטיב לשחקנים ערבים שספורט לא צריך להתערבב עם פוליטיקה, שאתה מייצג את הקהילה שלך, שיהיה לך קול ושאתה לא צריך לשיר את ההמנון הלאומי", אמר ג'אבר. "אחרי מה שקרה בשייח ג'ראח, הבנתי שאי אפשר להפריד בין פוליטיקה לספורט וגם אם הייתי רוצה לייצג את ערביי 48', יש דרכים טובות יותר לעשות את זה".

“הדברים נהיו ברורים עבורי כשפגשתי את ראמי חמאדה בסכנין. גיליתי שיש ליגה בגדה המערבית ושיש נבחרת פלסטינית שאני יכול לייצג. לא ידעתי שזו אפשרות בכלל כי לא היה לי דרכון", הוסיף ג'אבר.
“קיבלתי את ההחלטה לייצג את פלסטין מכמה סיבות. ראשית, בגלל שאני פלסטיני. שנית, מכיוון שיש לי את היכולת לעשות זאת. ושלישית, כדי להעביר מסר לשחקנים שמשחקים בתוך הקו הירוק - שיש עוד אפשרות עבורם. יש חשש בקרב השחקנים הפלסטינים כי החלטה שכזאת עלולה לחתוך להם את מקור ההכנסה העיקרי שלהם, בעיקר בהתחשב בעובדה שהם לא יכולים לשחק בחו"ל כמוני”.
נבחרת פלסטין מדורגת במקום ה-96 בדירוג הנבחרות הבינלאומי של פיפ"א, 20 מקומות אחרי ישראל המדורגת 76. הנבחרת הפלסטינית תשתתף בקרוב באליפות אסיה 2024.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש לשלול אזרחותו במידה ועובר ליצג נבחרת לאומית זרה ועוי
    בשם בן גוריון 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש לשלול אזרחותו במידה ועובר ליצג נבחרת לאומית זרה ועויינת למדינה היהודית. יש גבול לאי הכרה במדינה שבה הוא נהנה ממנעמי האזרחות
    סגור
  • 1.
    קיפטין נבחרת פלסטין
    JO 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני מציע שגם ישאר שם לתמיד , אין להאמין בהם
    סגור