עסקי ספורט

אליפות העולם בשחמט 2023 לקראת הכרעה: כמה יקבל הזוכה?

הדרמה בשיאה: לאחר שהשחקן החזק בעולם, ואלוף העולם המכהן, מגנוס קרלסן, החליט שלא יגן על תוארו, יריביו מתמודדים ביניהם על כתר האליפות וקרן פרסים של 2 מיליון אירו
מערכת ice | 
אליפות העולם בשחמט 2023 (צילום אינסטגרם פידה)
בהיעדרו של אלוף העולם המכהן, מגנוס קרלסן, שהחליט שלא להגן על תוארו, מתמודדים בשעה זו שני רבי האומנים: יאן נפומניאשצ'י מרוסיה (שהפסיד בקרב על אליפות העולם לקרלסן ב-2021) ו-דינג לירן הסיני.
אליפות העולם, כאמור, עומדת תחת הצל של מגנוס קרלסן, השחקן החזק בעולם מאז 2011 ואלוף העולם זה עשור, שבהחלטה דרמטית הודיע כי לא יגן על תוארו השנה. בפיד"ה החליטו כי מי שיתמודד יהיו מי שזכו במקום הראשו והשני בתחרות המועמדים 2022. שניהם גם בעלי מד כושר הגבוהים ביותר לאחר קרלסן עצמו.
אליפות העולם הנוכחית מורכבת מ-14 משחקים בזמן ארוך, והשחקן שיצבור 7.5 נקודות או יותר יהיה המנצח. בשוויון לאחר 14 משחקים, יעברו השחקנים לארבעה משחקים בקצב של 25 דקות + תוספת של 10 שניות למהלך. אם גם אז יהיה שוויון, יעברו השחקנים להכרעה של שני  משחקים בקצב של 5 דקות + 3 שניות תוספת לכל מהלך, ואם גם שם יהיה שוויון יתקיימו עוד שני משחקים כאלה עד חמש פעמים. 
תמונת המצב: לאחר עשרה משחקים, נפומניאשצ'י מוביל עם 5.5 נקודות (ניצחון בשלושה משחקים, תיקו בחמישה משחקים, והפסיד פעמיים) מול יריבו לירן עם 4.5 נקודות.
כמה יקבל הזוכה? קרן הפרס לאליפות העולם עומדת על 2 מיליון אירו, כאשר הזוכה יקבל 60% מהפרס (והמפסיד 40%) או בקצרה: 1.2 מיליון אירו. הונו של קרלסן, על פי דיווחים שונים, מוערך בין 8 ל-25 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה