עסקי ספורט

כך תוכלו להתארח בדובאי ולהגיע בקלות למשחקי המונדיאל בקטאר

קטאר הקטנה מתקשה להכיל את כמות האוהדים שיגיעו לבלות במונדיאל, וחברות מהמדינות השכנות כבר התכוננו לפריצה שלהן. כך מתכננת חברת הנסיעות השיתופיות מדובאי להסיע עשרות אלפי אוהדים למשחקים
מערכת ice | 
גביע העולם בקטאר (צילום FIFA)
אפליקציית הנסיעות השיתופיות קארים (Careem) בדובאי מציעה נסיעות בין מדינות המפרץ בזמן גביע העולם בקטאר שייפתח ביום ראשון הקרוב, כאשר מיליוני אוהדי כדורגל מרחבי העולם יגיעו לצפות  באירוע הכדורגל הגדול בעולם.
השירות לא יהיה זמין בכל המדינות סביב קטאר, אך יהיה נגיש לנוסעים מדובאי וגם לאלו הנוסעים משני חלקים של ערב הסעודית השכנה: העיר דמאם, המרוחקת 402 ק"מ מהבירה דוחא וכ-4.5 שעות נסיעה, ולעיר אל אחסה, במרחק של כ-160 מיילים מדוחא עם זמן נסיעה של 3 שעות.
התעריף: 266 דולר קבועים לכל כיוון (1000 ריאל סעודי), או 532 דולר להלוך, עם מקסימום שלושה נוסעים למונית.
אבל האם אנשים יבחרו בנסיעה של מספר שעות במקום טיסה מהירה? באסל אל נחלאוי, מנכ"ל קארים, חושב שכן. "האפשרות הזו ממש נוחה. זה בערך 3.5 שעות ואם אתה משווה את זה לטיסה, זה תואם את הזמן שלוקח לך לנסוע לשדה התעופה ולקחת את הטיסה, לנחות שם וכו' - ואם אתה מחלק את זה עם זוג חברים זה הופך אפילו יותר זול", אמר אל נחלאוי ל-CNBC.
ובכל זאת, מטיילים יכולים להזמין את הנסיעה לדוחא רק יום אחד מראש, מה שעלול להקשות על התכנון מראש. בנוסף, חציית גבול סעודיה-קטאר מחייבת לקחת אוטובוס הסעות, לעבור בביקורת הגבולות ולפגוש נהג חדש בצד השני. אבל קארים אומרת שגם החלק הזה של המסע הובא בחשבון במלואו.

"מה שקורה זה שאתה פותח את האפליקציה שלך, אתה מזמין מכונית מאחת משתי הערים האלה, קפטן [נהג] אוסף אותך ומסיע אותך לגבול", אמר אל נחלאוי. "בגבול יש לנו צוות של קארים שיעזור לך לעבור את הגבול, למצוא את הקפטן שמחכה לך בצד הקטארי, וזה החלק האחרון של הנסיעה".
לשם כך, הוצבו גם כללים אם תיירים או נהגים יתמודדו עם בעיות התנהגות, אמר אל נחלאוי. "צוות הטיפול שלנו נמצא במעקב מתמיד", אמר. "מבחינת משברים כאלו ואחרים, יש לנו קו תמיכה שאתה יכול לגשת אליו דרך האפליקציה עצמה."
חברת קארים, שפועלת ב-80 ערים, "הרחיבה בהתמדה את גודל הצי שלה ב-1,000 מכוניות נוספות במשך מספר חודשים", כדי להתכונן למונדיאל, כך מסרה החברה בהצהרה בתחילת החודש.
החברה צופה כי המספר הכולל של רכבי קארים בקטאר - הכוללים מוניות, טנדרים, מכוניות יוקרה ואופנועים - יגדל ביותר מ-50% בזמן לטורניר.
הנהגים של קארים בערים סמוכות כמו דובאי, גדלו במקביל, אמר אל נחלאוי. העיר המובילה באזור לתיירות פנאי צפויה לראות עלייה מסיבית במספר המבקרים לצד ערי קטאר, שכן רבים בוחרים להישאר בדובאי אך טסים לקטאר למשחקים בודדים.
לשם כך, קארים אומרת שיהיו לה נתיבי איסוף ייעודיים בנמל התעופה הבינלאומי של קטאר בדוחא ובנמל התעופה הבינלאומי של חאמד המספקים נסיעות ישירות לכל שמונת אצטדיוני המונדיאל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה