עסקי ספורט

סטף קרי בעסקת ענק לכל חייו, ואיך נייקי פספסה?

מותג הלבשת הספורט אנדר ארמור (Under Armour) ישלם לכוכב גולדן סטייס מיליארד דולר כדי ללבוש את מוצריו למשך שארית חייו, ולמה זה אחד הפספוסים הגדולים של נייקי
מערכת ice |  2
סטף קרי (צילום פייסבוק/ סטף קרי)
סטף קרי, הגארד המצטיין של גולדן סטייט ווריורס מה-NBA, עומד להרוויח מיליארד דולרמותג הלבשת הספורט אנדר ארמור (Under Armour), תמורתם ילבש למשך כל חייו את בגדי המותג. אתר celebrity net worth פרסם את דבר העסקה, וגם מסביר מדוע בעצם נשאר תחת המותג ההזה ולא, כפי שהיה אולי צפוי יותר, עבר ללבוש ולפרסם את נייקי.
לפי האתר, לפי כל היגיון רציונלי, סטף קרי צריך היה להיות ספורטאי של נייקי היום. הוא היה צריך לחתום בנייקי לפני עשור, בדיוק כשהתחיל להוביל את גולדן סטייט ווריורס הבינוניות למעמד של אליפות. העסקה עם נייקי הייתה אמורה להיות סל קל של "צעד וחצי", אולי הקל והמתבקש אי פעם.
לשם המחשה: איזה סוג של נעליים נעל סטף בקולג'? נייקי; איזה סוג של נעליים נעל אביו של סטף, דל קארי, בסוף קריירת ה-NBA שלו? נייקי; איזה סוג של נעליים נעל סטף בשנים הראשונות שלו ב-NBA? נייקי; איפה עבד הסנדק של סטף בדיוק כשהוא הפך לכוכב עולה בליגה? נייקי.
אז באיזו חברה חתם סטף ב-2013 כשהיה זקוק לחוזה נעליים חדש? אנדר ארמור; ואיזו חברה עומדת לשלם לסטף מיליארד דולר כדי ללבוש את מוצריה למשך שארית חייו? שוב, אנדר ארמור. חוזה האנדר ארמור הנוכחי של קרי יפוג ב-2024. אם השמועות נכונות, קרי ילבש אנדר ארמור עד ש... הוא יפוג. והכל הודות למצגת אחת משובשת להחריד של נייקי משנת 2013.
לאחר שנבחר בדראפט כבחירה השביעית בסיבוב הראשון של דראפט 2009, השנים הראשונות של סטף קארי ב-NBA היו מלוות בפציעות ברגל. הוא בילה את השנים המתסכלות הראשונות הללו בלובשו נייקי במסגרת עסקה שפג תוקפו לאחר עונת 2013. ב-2013 קרי כבר הוביל את הווריורס לחצי גמר המערב. ההופעה הטובה ביותר של הקבוצה מזה שנים.
כשרכבו על הגל הזה ועל התזמון המושלם לסיום העסקה שלו, סטף והצוות שלו (אבא שלו) התדפקו על דלתה של נייקי בתקווה/הנחה שהם יוכלו להבטיח שותפות תמיכה ארוכת טווח ורווחית. אחרי הכל, סטף היה כוכב עולה, הוא לבש כבר נייקי, העסקה שלהם הסתיימה, לאביו היו קשרים עם החברה והסנדק שלו היה בכיר בנייקי. כדי להמתיק את העסקה, סטף היה להוט לנהל מחנה כדורסל בחסות נייקי כמו זה שאליו השתתף שנים קודם לכן, שהובל על ידי האתלט של נייקי כריס פול ושיפר באופן דרמטי את המשחק והביטחון שלו.
אבל כאמור, מה שהיה צריך להיות עסקה בטוחה עבור נייקי הסתיים באסון עסקי. ראשית, במקום לשלוח חבר בכיר בהנהלת החברה, או אולי אפילו את המנכ"ל, נייקי פגעו בבני משפחת קרי בכך ששלחו מנהל שיווק בדרג בינוני להציע את ההצעה שלה. שנית, בפגישה הביעה נייקי היסוס ברצונה שסטף יוביל מחנה. הם לא היו בטוחים שיש לו את כוח הכוכבות שהם רצו. נייקי בסופו של דבר התקשרה לקיירי אירווינג ואנתוני דייויס כדי להוביל את המחנות שלה באותו הקיץ.
אבל ה"חטאים" הגדולים ביותר של נייקי הגיעו על המגרש, בפועל. ראשית, אחד מבכירי נייקי בחדר המשיך להתייחס לסטף כ"סטף-און", כמו האופן שבו אתה מבטא "סטפון מרברי" או "סטפן אורקל". ההגייה הנכונה היא "סטף-אן". איכשהו הטעות לא תוקנה וקרתה שוב ושוב. זה ממש הרגיז את אביו של סטף, שחקן העבר דל קרי.
אבל זו באמת לא הייתה העבירה הגרועה ביותר. העבירה הגרועה ביותר הייתה במצגת - התברר שהתמונה של קרי במצגת שהיתה כביכול מותאמת אישית אליו, למעשה מוחזרה ממצגת עבר. באחת השקופיות היה ממש שמו של קווין דוראנט. זה היה גזירה והדבקה. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. כשהם יצאו מהקמפוס של נייקי, דל אמרה לסטף המדוכדך: "אל תפחד לנסות משהו חדש."
מה שסטף החליט, היה מלכוד. נייקי אכן הציעה חוזה שהיה משלם 2 מיליון דולר לעונה, סכום משמעותי בהתחשב בתקופה שבה הוא הרוויח רק כ-3 מיליון דולר ממשכורת NBA. חשוב מכך לנייקי הייתה גם הזכות להשוות כל הצעה מתחרה שקיבל סטף. כאשר אנדר ארמור קיבלה ידיעה שסטף קארי נמצא במשחק ההעסקי ופתוח להצעות, החברה החלה לשלוח קופסאות של דברים בחינם לא רק לסטף, אלא לכל ארגון הווריורס. זה נטע זרע של קשר עסקי.
בהמשך הם הציעו לו הצעה מפתה. ראשית, בנייקי סטף היה אמור להיות אחד ממאה שחקני החברה. שלב אחד בסולם. עם אנדר ארמור, סטף יהיה הסולם. לא רק הפנים והכוכב של קו הנעליים שלו (שגם נייקי לא הציעה), אלא הפנים והכוכב של החברה כולה. סטף היה השתכנע. אבל היה עניין של היכולת של נייקי להשוות כל הצעה. אנדר ארמור הכפילה את ההצעה של נייקי עם חוזה שישלם 4 מיליון דולר בשנה הראשונה. נייקי כנראה יכלה למצוא את ההבדל - 2 מיליון דולר - בכריות של הספות שלהם. אבל איכשהו, נייקי ויתרה.
 
שנתיים לאחר מכן, ב-2015, זכו סטף והווריירס באליפות ה-NBA. בעונת השפל, סטף חתם על הארכה שהעלתה באופן מיידי את שכרו השנתי של האנדר ארמור מ-4 מיליון דולר ל-10 מיליון דולר ולאחרונה ל-20 מיליון דולר. ההארכה גם החזיקה אותו בחברה עד 2024.
מהר קדימה להווה וסטף קארי עומד לחתום על עסקת חיים של מיליארד דולר עם אנדר ארמור. עסקה שתעלה בהרבה על כל הכסף שסטף הרוויח עד כה בקריירה שלו ממשכורת NBA ואישורים מחוץ לאנדר ארמור. עסקה שלא הימה צריכה להתקיים מלכתחילה בכל הנסיבות הרציונליות. מזל טוב לסטף ולכל מי שקורא את זה - בדקו את שקופיות המצגת שלכם לפני שאתם מציגים!
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק 3 מליון דולר?!
    שם 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא מקבל *רק* 3 מליון דולר?!
    סגור
  • 1.
    מה זה
    אוחצה 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גוגל טרנסלייט עוד טעון שיפור, זה מה שלמדנו מהכתבה.
    סגור