עסקי ספורט

מפגינים חסמו נתיב בטור דה-פארנס:"ההזדמנות האחרונה שלנו"

פעילי סביבה קשרו את עצמם לגדר וחסמו נתיב של תחרות הטור דה פרנס, במחאה על משבר האקלים: " 'הפרעה' לא אלימה היא ההזדמנות האחרונה שלנו להישמע ולהימנע מההשלכות הקשות ביותר של ההתחממות הגלובלית "
מערכת ice | 
טור דה פראנס (יח"צ) (צילום יח"צ)

קבוצה קטנה של פעילי סביבה יצרה מהומה במהלך תחרות הטור דה פראנס שהתקיימה אתמול (שלישי) לאחר שכבלו את עצמם יחדיו וישבו על הכביש. המפגינים הציתו אבוקות אדומות תוך כדי יצירת מחסום במהלך השלב ה-10 של המירוץ היוקרתי באלפים, כך דווח ב-"גרדיאן".

לפי הפרסום, פקידי טור דה פראנס פעלו במהירות וצולמו כשהם גוררים בכוח את חברי הקבוצה מהמסלול לתעלה סמוכה. השיבוש גרם לגורמים רשמיים לעכב את רוכבי האופניים עד לפינוי המסלול בקטע הדרך בו נכחו המפגינים.


מחאת שינויי האקלים מגיעה ברקע התחייבותם של מארגני התחרות, להשקיע מאמצים במטרה להפחית את הזיהום הנגרמת כחלק מתשתית האירוע ולהתחייב "להיות ארגון יותר ויותר אחראי לסביבה" השנה. למרות שרכיבה על אופניים היא ידידותית לסביבה, תחרות הספורט השנתית הגדולה בעולם כוללת שיירה גדולה של תשתיות מזהמות שונות של המירוץ שנע ברחבי צרפת. 


"מכיוון שלממשלה לא אכפת ממשבר האקלים, אנחנו צריכים לבוא להשתלט על הטור דה פראנס כדי למקד מחדש את תשומת הלב במה שחשוב להישרדותנו. אנחנו צריכים לגרום לממשלה שלנו להגיב כשהם מובילים אותנו לבית המטבחיים", אמרו מפגינים, לדבריהם " 'הפרעה' לא אלימה היא ההזדמנות האחרונה שלנו להישמע ולהימנע מההשלכות הקשות ביותר של ההתחממות הגלובלית".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה