עסקי ספורט

מכבי חיפה הכניסה מיליונים: המענקים הצפויים לקבוצות הישראליות באירופה

הקבוצות הישראליות יתחילו בקרוב את דרכן באירופה: מכבי חיפה, שמתמודדות במוקדמות ליגת האלופות כבר הכניסה מיליונים וצפויה להכניס סכומי עתק. מכבי ת"א, מכבי נתניה והפועל ב"ש ישחקו במוקדמות הקונפרנס ליג. כמה כל אחת מהקבוצות צפויה להכניס במקרה ותעפיל לשלב הבתים או תעבור סיבוב במוקדמות?
רעי שני | 
מכבי חיפה (צילום ויקיפדיה)

הקבוצות הישראליות עומדות להתחיל את דרכן בשלב הבתים באירופה וכמו מדי שנה רף הציפיות בשמיים. מכבי חיפה חולמת על עלייה לשלב הבתים של ליגת האלופות, אך כבר הכניסה עוד לפני שהחל הלשחק כמה מיליונים טובים. שאר הקבוצות - מכבי ת"א, מכבי נתניה והפועל ב"ש ינסו את מזלן דרך המפעל השלישי בטיבו באירופה - הקונפרנס ליג. יצאנו לבדוק - כמה כל אחת מהן עשויה להכניס לקופת המועדון?

מכבי חיפה תפתח את דרכה בליגת האלופות ב-20 ביולי, מול אולימפיאקוס. הפסד בשלב המוקדמות השני יוביל אותה למוקדמות הליגה האירופית, והפסד בהם יוביל אותה לשלב הפלייאוף של הקונפרנס ליג. במקרה הגרוע ביותר, בו מכבי חיפה תפסיד את כל משחקיה באירופה, הקבוצה תרוויח 750 אלף אירו (2.73 מיליון ש"ח). אם תנצח את היוונים, חיפה תבטיח העפלה לשלב בתים אירופי. שלב הבתים בליגה האירופית יבטיח 3.63 מיליון אירו ושלב הבתים באלופות יבטיח לה 15.64 מיליון. עלייה לפלייאוף ליגת האלופות והפסד יבטיחו 8.6 מיליון אירו.


בגזרת הקונפרס ליג בו שאר הישראליות מתמודדות, אם הן יודחו בשלב הנוכחי הן יכניסו  350,000 אירו (1.27 מיליון ש"ח), בעוד הדחה בשלב השלישי תוביל לפיצוי של 550 אלף אירו והדחה בפלייאוף תוביל ל-750 אלף אירו (2.73 מיליון ש"ח). השתתפות בשלב הבתים של הקונפרנס תיתן לכל קבוצה 2.94 מיליון יורו. ראש הבית יקבל מענק של 650 אלף יורו, המקום השני 325 אלף. העלייה לכל סיבוב תוביל למענקים מצטברים: העלייה לפלייאוף תוסיף לכל קבוצה 300 אלף יורו.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה