עסקי ספורט

זה משחק הכדורגל היקר בעולם שהשאיר אבק לגמר האלופות

אם חשבתם שהרווחים שגרפו העונה ריאל מדריד וליברפול הם הגבוהים בענף, חכו עד שתגלו מה הפרס הממתין למנצחת על הזכות לשחק בעונה הבאה בפרמייר-ליג
מערכת ice | 
כדורגל (צילום pixabay)
נהוג לחשוב שהמשחק המניב את הרווחים הגבוהים בתבל הוא גמר ליגת האלופות, ששוחק אמש (מוצ"ש) בין ריאל מדריד לליברפול והסתיים בניצחונה של הראשונה בשיעור 0:1, שהקנה לה בפעם ה-14 את התואר אלופת אירופה. כפועל יוצא, הכניסה ריאל לקופת המועדון מהמפעל האירופי הבכיר לא פחות מ-22.6 מיליון דולר, בעוד המפסידה מאנגליה 'הסתפקה' ב-17.5 מיליון דולר.
אמנם מדובר בסכומים בלתי מבוטלים, לצד היוקרה הנלווית, אבל בכל הנוגע לתזרים המזומנים יש משחק שלוקח את הקופה ובגדול. מדובר בצ'מפיונשיפ (ליגת המשנה) האנגלית, במסגרתה ייערך הערב (ראשון) גמר הפלייאוף בין נוטינגהאם פורסט והאדרספילד על הזכות לשחק בעונה הבאה בליגה הראשונה – הפרמייר ליג.

קצת מספרים על מנת לסבר את האוזן: המנצחת בדו קרב האנגלי תזכה בסכום של 100 אלף פאונד (כ-126 אלף דולר), אבל מדובר ב'פיצוחים' ביחס לדובדבן האמיתי: ההכנסות מעצם היותה של העולה בליגה הטובה בעולם. חוזה זכויות השידור של הפרמייר-ליג מבטיח ל-20 קבוצות הליגה חלוקה של 4 מיליארד דולר, בין השאר על פי קריטריונים של שווי שוק והישגים. על פי הערכות, העולה החדשה תקבל סכום של כ-126 מיליון דולר, עוד לפני מכירת כרטיסים ומנויים.
זה כמובן עוד לא הכל. בפרמייר ליג קיימים מענקי מיקום, כאשר השורדת במקום ה-17 (שלוש קבוצות נושרות לליגת המשנה בתום העונה) צפויה לקבל סכום של כ-11 מיליון דולר. מטבע הדברים, ככל שהמיקום גבוה יותר, כך גם המענק.
 
זאת ועוד, משום שמדובר בליגה שמנהליה חושבים על טובת הקבוצות לטווח הארוך, קבוצה ששרדה למעלה מעונה ולאחר מכן נשרה בחזרה, תזכה לפיצוי מוגדל מחוזה השידורים בליגה הבכירה, כאשר על פי הערכות מדובר בכ-55% מזכויות השידור בליגת המשנה, 45% מהסכום בעונה השנייה ו-20% בשלישית. כך, חרף השקעה מתבקשת של העולות החדשות, גם יירדו ליגה בחזרה, הן יוכלו לשרוד כלכלית, להמשיך להתקיים עם הכנסות צנועות יותר ולהימנע מסכנת פירוק. מי מהשתיים תהנה מכל הטוב הזה? כל התשובות הערב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה