עסקי ספורט

שכר שווה לגברים ונשים בכדורגל? ההתאחדות האמריקאית בהחלטה היסטורית

התאחדות הכדורגל האמריקאית הודיעה על הסכם ראשון מסוגו בתולדות ענף הספורט הפופולרי בתבל, לפיו יהיו מעתה תנאים כלכליים שווים בין שחקני ושחקניות הנבחרות הלאומיות במדינה. ומה הסיכוי להסכם דומה בישראל?
מערכת ice | 
כדורגל (צילום pixabay)
האם אי פעם דמיינתם שתשמעו משפט בנוסח: "שוויון בתנאי השכר בין גברים ונשים", ועוד בעולם הכדורגל המצ'ואיסטי מטבעו? כעת מתברר שניתן כבר לחוש במשק כנפי ההיסטוריה, לפחות בארה"ב.
התאחדות הכדורגל האמריקאית הודיעה על החלטה היסטורית, במסגרתה הגיעה להסכם קיבוצי בו יעוגן שוויון מוחלט בין התנאים הכלכליים והשכר של שחקניות נבחרת הנשים ושחקני נבחרת הגברים במדינה. יצוין כי השוויון האמור יתפוס רטרואקטיבית ויכלול פיצוי לשחקניות הנבחרת בעבור הישגי העבר שלהן עבור ארה"ב.

ההסכם ארוך הטווח, שנחתם עד 2028, יפעל כאמור על פי מנגנון חלוקה שווה ומשותף לשתי הנבחרות, ומעבר להישגי העבר יכלול גם חלוקת כספים זהה בכל הקשור להכנסות מפרסום. על פי ההתאחדות האמריקאית, ההסכם ההיסטורי יהפוך את שחקני ושחקניות נבחרת ארה"ב למשתכרים והמשתכרות מהגבוהים בעולם בזירה הספורטיבית הבינלאומית.
שחקנית נבחרת הנשים של ארה”ב, בקי סאורברן, אמרה לאחר החתימה: "ההישג הזה הוא עדות למאמץ האדיר של איגוד השחקניות האמריקאי על המגרש ומחוצה לו. אנחנו מקוות שההסכם ההיסטורי הזה יאפשר לשפר את סביבת האימונים והמשחקים עבור שחקניות נבחרות בארה”ב ומחוץ לגבולותיה".
 
כעת נותר רק לדמיין מה היה קורה בתקשורת הסוערת בארצנו הקטנטונת, במידה והסכם דומה היה נעשה על ידי התאחדות הכדורגל בישראל, בה למצער כדורגל הנשים כלל לא נכלל תחת הקטגוריה של ענף ספורט מקצועני.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה