עסקי ספורט

הסנקציות על הספורט ברוסיה: זו ההחלטה הקשה של פיפ"א

התאחדויות הכדורגל הבינלאומית החליטה להרחיק את רוסיה מהמונדיאל הקרוב בקטאר. ההתאחדות האירופית הרחיקה את הקבוצות הרוסיות מהמפעלים שלה. ומה הוחלט בכדורסל? אלה הקבוצות שנפגעו
מערכת ice | 
עולם הכדורגל מחרים את רוסיה
ההשלכות הקשות כלפי רוסיה מאז פתחה במלחמה ופלשה לאוקראינה מגיעות כעת אל עולם הספורט. פיפ"א, פדרציית הכדורגל הבינלאומית, החליטה להשעות את רוסיה מהמונדיאל שייערך השנה בקטאר. כזכור, את המונדיאל הקודם אירחה רוסיה, במה שהביא גאווה גדולה למדינה, אך כעת בוטל משחקה בחצי גמר פלייאוף העלייה מול פולין.
יתרה מזאת, גם קבוצות הכדורגל במדינה סיימו את דרכן במסגרת התחרויות האירופיות. הנפגעת העיקרית מההחלטה היא ספרטק מוסקבה, שעלתה לשמינית גמר הליגה האירופית מול ר.ב לייפציג, וכעת הקבוצה הגרמנית תעפיל אוטומטית לשלב רבע הגמר. ההחלטות הללו מצטרפות להודעה לפיה גמר ליגת האלופות לא ייערך כמתוכנן באצטדיון בסנט פטרסבורג ויועתק לפריז.

ומה באשר לקבוצות הכדורסל במדינה הבעייתית? בישיבת חירום שכינסה הנהלת היורוליג הוחלט כי לא יתקיימו משחקיהן של הקבוצות הרוסיות במפעל בחודש הקרוב. מדובר בצסק"א מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג וקאזאן. בכל הנוגע לזווית הישראלית, יצוין כי מכבי תל אביב אמורה הייתה לארח השבוע את זניט, אך בעקבות ההחלטה המשחק בוטל.
הכרזה רשמית על השעיית הקבוצות מהיורוליג אמנם לא הייתה, אך בעקבות ההחרפה במצב נראה כי לא יהיה מנוס להודיע כי הקבוצות מחוץ לטורניר ולבטל את כל תוצאות המשחקים שקיימו. ארבעה שחקנים של צסק"א כבר עזבו את הקבוצה בעקבות המצב. מכה נוספת הגיעה מכיוון הפורמולה 1, שביטלה את טורניר הגראנד פרי שאמור היה להיערך בחודש ספטמבר, זאת בשל סירוב של מרבית הנהגים, כולל האלוף מקס ורסטאפן, להתחרות ברוסיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה