עסקי ספורט

בארה"ב מתחילים בהכנות: כמה יעלה לה לארח את האולימפיאדה?

למרות שאולימפיאדת פריז נגמרה ממש לפני כמה שבועות, המארחת הבאה ארה"ב החלה כבר להיערך למשחקים האולימפיים בלוס אנג'לס שיחברו בין השואו האמריקאי לבין המסורת האולימפית. כמה כל זה יעלה לארה"ב? | כל הפרטים
עידו מור |  2
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום freepik)
המשחקים האולימפיים, הפכו כבר ממזמן ללא רק לאירוע ספורטיבי בינלאומי מרגש. מאז שחודשו לראשונה ב-1894, ברחבי העולם החלו לראות בהן גם את הפוטנציאל הכלכלי הטמון בהן.  מאז אולימפיאדת 1992 שנערכה בברצלונה ובזכותה היא הפכה לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים בעולם, אשר מכניס לספרד מיליוני יורו בכל שנה, כל המארחות שבאו אחריה ניסו להבין כיצד לייצור את אותו האפקט.
דוגמא למדינות שנחלו כישלון חרוץ הן יוון, שאירחה את המשחקים ב-2004 וסין, שאירחה את המשחקים האולימפיים ב-2008. השתיים השקיעו משאבים רבים בבניית מתקנים ואצטדיוני ענק על מנת לעמוד בתקנים של הועד האירופי, אך לאחר שהמשחקים תמו, כל אחת מן נותרה עם בור כלכלי עצום שדרדר את מצבן הכלכלי. 
בצרפת, קיוו שלא להגיע למצב הזה ועל כן היא נערכה בחוכמה לאולימפיאדת פריז, שהסתיימה ממש לאחרונה. כעת, העולם כולו הפנה את תשומת הלב אל ארה"ב או יותר נכון ללוס אנג'לס שתארח את המשחקים האולימפיים ב-2028.
לאור הטעימה שסיפקו המארגנים האמריקאים בסיום המשחקים בפריז, ניכר שארה"ב מתכננת לתת דגש משמעותית לאלמנט הבידורי באולימפיאדת 2028, בדומה למה שקורה במשחק הסופר בול.
בנוגע לסוגיית המימון של כל זה, הוועדה המארגנת של המשחקים בלוס אנג'לס הצהירה שהיא רוצה להשיג מימון של 2.5 מיליארד דולר רק מחסויות ולפי שעה נראה שהיא כבר השיגה את מרבית הכסף. על פי פרטים שדווחו לראשונה ב-באתר Sportico, ריינולד הובר, מנכ"ל הוועדה המארגנת של המשחקים בלוס אנג'לס, שנכנס לתפקידו לפני חודשיים, העיד ש-65% מהיעד הזה כבר הושג. 
בשנה האחרונה, נוספו חברות מקומיות גדולות למעגל נותני החסות, וביניהן סיסקו, Michelob Ultra וגם עכשיו, הוועדה ממשיכה לחפש שותפים נוספים. כמו כן, הוועדה מבטיחה לחשוף עסקאות חדשות בשבועות הקרובים, לאחר שנמנעה מלעשות זאת במהלך המשחקים בפריז כדי לא להסיט את תשומת הלב.
לפי שעה נראה שהמשחקים שיתקיימו בלוס אנג'לס, יכללו עוד חמישה ענפי ספורט אהובים במיוחד על הציבור האמריקאי שלא היו באולימפיאדת פריז בהם: בייסבול, סופטבול ולקרוס. בנוסף, בוועדה המארגנת מקווים שספורטאים אמריקאים שאהובים על הציבור ימשיכו וישתתפו גם במשחקים של 2028.
בכל הנוגע להוצאות, בלוס אנג'לס כבר הכריזו על השקעות בשווי עשרות מיליארדי דולרים בתשתיות, אשר בזכותן מערך הרכבות בעיר ישודרג ונמל התעופה הבינלאומי יעבוד מתיחת פנים מאסיבית. בנוסף, בכל הנוגע בוועדה המארגנת העריכו שהוצאות שנוגעות לאירוח תחרויות עצמן יסתכמו ב-7 מיליארד דולר. 
 
לסיכום, האולימפיאדה בלוס אנג'לס, מסתמנת להיות אירוע יוצא דופן שייקח את המסורת של המשחקים האולימפיים ויעביר אותם דרך הפילטר של הזוהר האמריקאי שמשולב כבר שנים בהצלחה באירועי ספורט בארה"ב. אבל בדרך לשם לוס אנג'לס עומדת להוציא סכומי עתק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    1894 ?
    פרובוקטור 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עשו קצת "שעורי בית". לא די לכם להוכיח את בורותכם על ידי שמוש דגוי ב"אולימפיאדה" ? לא אקל על חייכם. חפשו בעצמכם את השנה הנכונה.
    סגור
  • 1.
    אולימפיאדה
    חיים 08/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האולימפיאדה הסתיימה לפני חמישה ימים ולא "לפני מספר שבועות"
    סגור