כסף וצרכנות

כמה מקבלים הספרטאים האולימפיים? הסכומים המלאים נחשפים

הבחירה בהתמקצעות בספורט אולימפי כרוכה במשמעת, מקצועיות וכשרון. מלבד המדליה והכבוד אותו מקבלים הזוכים, בחלק מהמדינות מוענקים להם גם בונוסים כספיים מרשימים. הראשונה בטבלה היא הונג קונג, שמעניקה 768 אלף דולר לזוכים במדליית זהב. היכן מקבלים דירה ואיפה בטבלה ממוקמת ישראל?
מערכת ice | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
להיות ספורטאי אולימפי זאת דרך חיים, ובחירה שכרוכה בעבודה קשה - ולעתים גם שכרה בצדה. המתעמלים מקדישים את חייהם לטובת המטרה העליונה, ומייחלים להזדמנות לעלות על הפודיום כשההמנון הלאומי מתנגן ברקע. בצד המדליה, הספורטאים האולימפיים מקבלים תמורה חומרית נוספת הקשורה במדינה אותה הם מייצגים.
במסגרת סקירה של אתר CNBC, שחלק מנתוניה פורסמו על ידי ליטל סמט בכלכליסט, נאספו נתונים לגבי הסכומים שיחלקו המדינות השונות, בהתבסס על נתונים שאספו מוועדים אולימפיים לאומיים, התאחדויות ספורט ודיווחים בכלי התקשורת המקומיים. על פי הפרסום, המדינה שמחלקת את המענקים הגבוהים ביותר לזוכי המדליות היא הונג קונג.
 
באופן כללי, הוועד האולימפי הבינלאומי לא מחלק פרסים כספיים לזוכים במדליות, אולם בהונג קונג הזוכים במדליית זהב יקבלו 768 אלף דולר, שהם 6 מיליון דולר הונג קונגי, והמסיימים במקום השני - 384 אלף דולר. בהונג קונג מקבלים הזוכים נסיעות בתחבורה ציבורית חינם לכל החיים. באולימפיאדת פריז המנצחים מקבלים בנוסף למדליות גם בובת פרווה של הסמל של האירוע וקופסה עם הפוסטר הרשמי. 
בטבלת הבונוסים ישראל מדורגת במקום הרביעי, מענקים של מיליון שקל (271 אלף דולר) ניתנים לזוכים במדליות זהב, 700 אלף שקל (185 אלף דולר) לכסף ו-500 אלף שקל (135 אלף דולר) לארד. סינגפור מחלקת פרס של 745 אלף דולר למדליית זהב (מיליון דולר סינגפורי), 373 אלף דולר לכסף ו-186 אלף דולר לארד.
ארה"ב מחלקת 38 אלף דולר לזהב, 23 אלף דולר לכסף ו-15 אלף דולר לארד. צרפת המארחת מחלקת 87 אלף דולר לזהב. הודו מעניקה 90 אלף דולר (7.5 מיליון רופי) לזוכים במדליות זהב וגם מהוועד האולימפי ההודי, שיעניק 10 מיליון רופי נוספים. לעומת זאת, במדינות כמו בריטניה ונורבגיה לא מחלקים לזוכים פרסים כספיים. 
לא רק כסף על הפרק. בפולין מחלקים לזוכים ציור יחיד מסוגו של "אמן פולני מוכשר ומוערך", שובר זוגי לחופשה, מילגה ויהלום. כמו כן, זוכי מדליית זהב אינדיבידואליים יקבלו דירת שלושה חדרים בוורשה, והזוכים בקבוצות יקבלו כל אחד דירת שני חדרים בבירה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה