השוק

עלויות אולימפיאדת לוס אנג'לס נחשפות: זה הסכום האסטרונומי

מארגני האירועים ב-2028 מעריכים את העלות הכוללת בעיר המלאכים ב-6.88 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לעלות המוערכת של המשחקים בפריז שעומדת על 9.7 מיליארד דולר
דוד זולדן | 
סימון ביילס (צילום shutterstock, ויקיפדיה)
מתכוננים לתחרות העולמית ב-2008: מארגני האירועים מעריכים את העלות ב-6.88 מיליארד דולר, זאת בהשוואה לעלות המוערכת של המשחקים בפריז שעומדת על 9.7 מיליארד דולר. בדומה לפריז, גם בלוס אנג׳לס ירצו לקיים את המשחקים תחת מדיניות של אזור ללא רכבים, דבר שיהווה משימה מורכבת לעיר הפקוקה.
אלא שעם העברת הדגל האולימפי לידי העיר שתארח את המשחקים בקיץ 2028, לוס אנג'לס, בעיר המלאכים מביעים חשש: "העיר מכוערת מכדי להוות תחרות לפריז".
במאמר שהתפרסם בסוף השבוע במוסף הגינון של עיתון ה"לוס אנג'לס טיימס", ניסו להגדיר את הבעיה. "אם מתעלמים מהסיין המזוהם, פריז נראית כל כך יפה בטלוויזיה, כל כך פריזאית במהותה, שזה מעלה את השאלה, 'איך לוס אנג'לס תשתווה לה כשתארח את אולימפיאדת 2028?'".
"אנחנו יכולים לשיר שירי הלל להרים והחופים המופלאים שלנו, הפארקים והגנים המדהימים שלנו והרבה נסיעות עירוניות עוצרות נשימה", נכתב במאמר. "אבל זה לא מה שאנשים רואים כשהם מגיעים לראשונה ללוס אנג'לס או מה שאנחנו נתקלים ברוב הימים בזמן שאנחנו עסוקים בעניינינו".
על פי העיתון, לוס אנג'לס מורכבת מ"מסדרונות עגומים וארוכים של בטון ותנועה, כבישים וצמתים חנוקים בעשבים שוטים ואשפה, בלוקים של בניינים חסרי פנים וחצרות קדמיות עם מדשאות משעממות או גוססות.
"הדברים קודרים במיוחד בנקודת הכניסה עבור רוב המבקרים - אותו אזור בנייה בלתי נגמר המכונה 'נמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס', שבו נראה שהמסר העיקרי לאחר עזיבת הטרמינל הוא 'ברוכים הבאים לגיהנום'".
אבל ב"לוס אנג'לס טיימס" לא מסתפקים בהלקאה עצמית אלא גם מעלים פתרונות. המאמר מציע לפתוח בקמפיין לשדרוג יופייה של העיר ומציינים שצריך שכדי להיות מוכנים בזמן, צריך להתחיל כבר בשנה הקרובה.
בעיתון שמים דגש על הצורך בשחזור הצמחייה האופיינית לאזור. "תשכחו מצמחי נוי מהירי שתילה עבור קלוז-אפים בטלוויזיה. קמפיין גינון צמחים ילידיים סביב האולימפיאדה היא דרך טובה יותר להלל את המורשת האקולוגית של האזור תוך כדי מתן שיפוץ נחוץ ללוס אנג'לס".
המאמר שואל 'איזה סיפור לוס אנג'לס רוצה לספר על עצמה?', "האם אנחנו הולכים להיות מנהיגים סביבתיים ולהראות לעולם מה יש לקליפורניה להציע מנקודת מבט בוטנית? או שאנחנו בעצם מדברים על דשא מלאכותי?".
בניגוד לחוששים מכיעורה של העיר לוס אנג'לס, יושבת ראש המשחקים בעיר ב-2028 אמרה עם סגירת המשחקים בפריז, כי ללוס אנג'לס אמנם אין אייפל, אך יש להם את שלט הוליווד ואתרים מדהימים אחרים.
בוושינגטון פוסט דווח שראש עיריית לוס אנגל'ס, שקיבלה את הדגל האולימפי ממקבילתה בפריז, אמרה כי גורמי משטרה וחברי ועדת המשחקים בעיר בילו לאחרונה בפריז וצפו באופן בו הדברים התנהלו.
במה תהיה שונה התחרות בעיר המלאכים והאם החששות מוגזמים? נדמה כי לוס אנג'לס מחזיקה בזכות עצמה ואינה זקוקה בהכרח לרעיונות חדשניים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה