TOP 5

אולימפיאדת פריז: 5 עובדות מפתיעות על אירוע הספורט הגדול בעולם

אולימפיאדת פריז 2024 התחילה באופן רשמי, ומספקת לצופים ברחבי העולם חוויה מרהיבה. כולנו צופים באדיקות ועוקבים בעיקר אחר כל ענף בו ישראל לוקחת חלק, אך לאולימפיאדה בפריס יש עוד המון להציע, אלו 5 דברים שלא ידעתם על האולימפיאדה בפריז
מערכת ice | 
אולימפיאדה פריז 2024 (צילום shutterstock)

האולימפיאדה בפריז התחילה בטקס שלא נראה כמותו, הלפיד נדלק והמשחקים מתחילים, את ההתרגשות ניתן להרגיש בכל מקום וכל שיחת מסדרון. זוהי הפעם השלישית בה פריז מארחת את האולימפיאדה, ובכך מצטרפת לערים כמו לונדון ולוס אנג'לס, והיא זוכה לקהל רחב מכל העולם ומכאן גם לרווח עצום מכרטיסים וחסויות.

במהלך ההכנות לאירוע, הפכה עיר האורות לזירה מרכזית שוקקת חיים, עם אתרים היסטוריים כמו נהר הסן והוטל דז אינוולידס המספקים רקע מרשים לספורטאים והצופים. למרות חששות למשלחת הישראלית, הספורטאים הגיעו לפריז ונותנים את כל מה שיש להם להשיג לנו את המדלייה.
עובדות מעניינות על אולימפיאדת פריז 2024:

1. טקס הפתיחה החדשני
טקס הפתיחה של האולימפיאדה בפריז שונה מכל מה שנראה עד כה. במקום להיערך בתוך אצטדיון, התהלוכה עברה לאורך נהר הסן, כשהנוף האיקוני של העיר משתלב בחגיגות. למעלה מ-10,000 ספורטאים מ-206 מדינות נעו לאורך הנהר ב-80 סירות, והיגיעו לגני טרוקדרו ליד מגדל אייפל. חלקים רבים מהנהר היו נגישים לקהל הרחב עם מסכים ורמקולים שהוצבו ברחבי העיר.

2. היסטוריה באולימפיאדה: דראג קווינס נושאות את הלפיד האולימפי
באולימפיאדת פריז 2024 נרשם רגע היסטורי כאשר שלוש דראג קווינס צרפתיות נשאו את הלפיד האולימפי. מינימה גסטה, מיס מרטיני וניקי דול נבחרו לכבוד זה, תוך שהן מייצגות את ערכי הפתיחות והשוויון של המשחקים. הלפיד האולימפי עבר דרכן בדרכו לאצטדיון האולימפי בפריז, כאשר כל אחת מהן השתמשה במעמד לקריאה לשוויון וסובלנות.
3. השחייה בנהר הסן
בפעם הראשונה בהיסטוריה האולימפית, נהר הסן היה אמור לארח תחרויות שחייה. המאמצים לניקוי הנהר היו משמעותיים, אך גשמים חזקים בשנת 2024 גרמו להצפות והקשו על הניקיון. לצערנו הרב, יומיים לפני אירועי הפתיחה הוחלט כי המשחה לא יתקיים.
4. מדליות ייחודיות מהאייפל
המדליות באולימפיאדת פריז הוכנו משאריות מגדל אייפל, ויכללו עיצוב משושה המייצג את צורת המדינה. רצועות המדליות כוללות את עיצוב המגדל ואיורים מהאולימפיאדה היוונית.

קמע אולימפיאדת פריז 2024 הוא כובע אדום בשם פריג'​ (shutterstock)
5. קמע האולימפיאדה: כובע חירות אדום
קמע אולימפיאדת פריז 2024 הוא כובע אדום בשם פריג' (Phryge). הכובע נבחר בשל סמליותו הרבה בצרפת, בהיותו כובע פריגיוני, המסמל את החירות. כובע זה נלבש על ידי המהפכנים בתקופת המהפכה הצרפתית ומייצג את רוח החופש והעצמאות של האומה.

 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה