עסקי ספורט

מיליארדים מחסויות, שיא במכירת כרטיסים: המספרים מאחורי האולימפיאדה

האולימפיאדה בפתח, והמספרים נחשפים: תקציב האירוע מוערך ב-8.2 מיליארד דולר, צפי הכרטיסים שיימכר עומד על כ-10 מיליון, כאשר כעת נמכרו כ-8.6 מיליון. הוועד האולימפי יקבל חסות מ-74 ספונסרים
מערכת ice | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock)
סוף סוף זה הגיע, האולימפיאדה בפתח, כאשר טקס הפתיחה החגיגי והמפואר יתקיים היום (שישי) בפריז. אך לא מדובר רק באירוע ספורט עצום, אלא גם בעסק כלכלי בסכומי עתק בלתי נתפסים כאשר האירוע מוערך ב-8.2 מיליארד דולר.
מארגני האולימפיאדה מחלקים את ההכנסות באופן הבא: הכנסות מזכויות שידור ונותני חסות יסתכמו בסך 1.2 מיליארד יורו. מכירות הכרטיסים יכניסו כ-1.1 מיליארד יורו. ו-1.5 מיליארד מנותני חסות משניים, רישיונות למכירת מוצרים שקשורים לאולימפיאדה ונושאים את סמליה ומעסקי האוכל והשתייה במקומות שבהם התחרויות ייקחו חלק. הוועד האולימפי מרוויח 10 אחוזים מההכנסות של המשחקים  (440 מיליון יורו) המאפשר לוועד לצ'פר את עובדיו במשכורות נאות. ב-4 השנים האחרונות הרוויחו 20 מעובדי הוועד מעל 50 מיליון אירו.
מארגני המשחקים טוענים שהם עמדו במכסות של 99.5 אחוז מהמטרות שלהם בכל מה שקשור לאימוץ המשחקים על ידי ספונסרים ותאגידים. 14 ספונסרי עלית, כמו אינטל, קוקה-קולה, ויזה, טויוטה וסמסונג, שיכולים להשתמש באייקון חמש הטבעות האולימפיות ובלוגו של "פריז 2024". 60 ספוסנרים משניים, הקופון שהוועד האוליפי. מותג העל לואי ויטון שילם עברו הסכם חסות 160 מיליון יורו. סך הכרטיסים הצפוי להמכר הוא כ-10 מיליון, כרגע נמכרו מעל 8.5 מיליון.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה